Reakcia na: 81-71 #57374:
Dnes nie je problém mať v autobuse rovnako výkonný motor ako v 25Tr. Výhoda lepších jazdných vlastností bola krátkozrako zahodená nákupom vozidiel s pohonom jednej nápravy a ostáva nám už len ekologické hľadisko.
81-71
Ale aby som este doplnil, vo Francuzku maju aj mensie mesta ako je BA metro. To len na margo toho, ze skor ide o peniaze ako pocet ludi.
Ku geografickej polohe: praveze koli geografickej polohe ma Bratislava predpoklady na to, ze by sa tu metro uzivilo. Ak by bola Bratislava mestom na rovine a bez rieky, pochybujem, ze sa tu niekedy za sociku metro vobec zacalo stavat.
Dovol, aby som pripomenul, ze do Bratislavy prichadza velmi vela ludi z celeho Slovenska, BA je hlavne mesto a su tu institucie a podaktore centra, ktore inde na Slovensku proste niesu. Je tu najvacsia koncentracia VŠ apod. Druha vec su regionalne rozdiely a nezamestnanost, takze sem dochadza extremne vela ludi za pracou v porovnani s inymi mestami. A v neposlednom rade je Bratislava najnavstevovanejsou turistickou destinaciou v ramci celej SR. Takze pohyb ludi v BA je zrejmi, a preto je to cez den daleko viac ludi, ako tu zije trvalo. Podla udajov sa v BA vyskytuje 650 - 700 000 ludi denne.
K tomu, ze nieje kde stavat a niesu predpoklady: Za socializmu sa planovalo vystavat Bratislavu ako hlavne mesto SSR na milionove mesto. Dovol, aby som pripomenul, ze napriklad oblasti Vajnor bolo planovane sidlisko pre 80 000 obyvatelov, dalej v Raci takzvany Podkarpatsky Pás pre 100 000 a napriklad Zahorsky Pás pre cca 200 000 obyvatelov. To som vymenoval tie najhlavnejsie. Doporucujem napriklad casopis PROJEKT č.4 z roku 1983. Takze kapacity su tu na milionove mesto.