Reakcia na: aquila #56044:
Takže úplne po lopate: Máme postaviť železničnú trať, ktorá pôjde Filiálky na ŽST Petržalka, čiže najmenej od Filiálky za Einsteinovu tunelom, a trať električky/metra, ktorá pôjde tunelom niekde od TPD na Hlavnú stanicu. Máš aspoň hmlistnú predstavu, ako "vecou projektu" vyriešiť, aby sa tieto tunely nekrižovali?
ono je to v podstate z historickych dovodov; volakedy davno ked este zeleznice tak ako ich poznas dnes neexistovali; avsak neaky inteligent si uvedomil ze pokial bude tahat vozy po kolajniciach tak bude mat nizsi valivy odpor a s tym istym mnozstvom koni v zaprahu dokaze prepravit viacej materialu na voze (ono uz aj predtym sa tohto vyuzivalo v baniach, ale na povrchu sa k takemuto dostali o dost neskor - myslim ze to bolo niekedy v rokoch 17xx) a na zaklade tohto sa pristupilo k vybudovaniu "trate" po ktorej premavali konske povozy s materialom (kolajnice boli vlastne zliabky v tvare U v ktorych sli kolesa voza), no a kedze bolo vhodne aby po tejto trati mohli chodit existujuce vozy a nebolo potrebne vyroby neakych specialnych a vozy v tom case v anglicku mali "rozchod" 1435 mm....
si