Na blogu http://diskusie.sme.sk/viewdiscussion.php?id=638184&page=2 sa pýta RadoB:
"Ako je to s trolejbusmi a s nákladmi na ich prevádzku?"
Tarifný systém za elektrinu pre veľkých odberateľov sa skladá z mnohých položiek. Z nich sú však podstatné dve: spoplatňované je tzv. 1/4-hodinové maximum (kW) a el. práca (kWh), ktorá má inú cenu v noci, cez deň a cez špičku. Ak chceme dosiahnuť čo najnižšiu cenu el. energie, musíme sa snažiť čo najviac využiť 1/4 hodinové maximum - inými slovami, odoberať el. energiu čo najviac rovnomerne. A možno tu je pes zakopaný: Ak by chcel nový prevádzkovateľ trolejbusov dosiahnuť čo najvýhodnejšiu cenu el. energie, musel by takmer celý deň jazdiť s konštantným intervalom. Zvýšené nároky na prepravu v špičkách mohli napríklad vykrývať dodatkovými autobusovými spojmi. Inak rušenie trolejbusov a ich nahrádzanie autobusmi považujem za diletantské riešienie, vyplývajúce zrejme z toho, že nový prevádzkovateľ MHD nemá s nimi žiadne skúsenosti. Zrejme SAD Zvolen vôbec nevedela, do čoho ide. Vraj vodiči boli nútení v prvých dňoch ťahať až 18-hodinové šichty (čo na to bezpečnosť práce?), nový prevádzkovateľ nemal vôbec dostatok vozidiel (ani tých 35 ks čo zadržiava BBDS by nestačilo). Preto sľuby o extrémne nízkej cene, na čo naskočili poslanci sa môžu po čase ukázať planými. Mne len nie je jasné, prečo si poslanci BB nevyžiadali štúdiu napr. žilinskej Dopravnej univerzity. Snáď si títo poslanci myslia, že pojedli všetku múdrosť sveta, keď rozhodli, ako rozhodli?"
MOHLI BY STE MU NIEKTO ODPOVEDAŤ? JA TERAZ NESTÍHAM, viac než som mu napísal. ĎAKUJEM
"Ako je to s trolejbusmi a s nákladmi na ich prevádzku?"
Tarifný systém za elektrinu pre veľkých odberateľov sa skladá z mnohých položiek. Z nich sú však podstatné dve: spoplatňované je tzv. 1/4-hodinové maximum (kW) a el. práca (kWh), ktorá má inú cenu v noci, cez deň a cez špičku. Ak chceme dosiahnuť čo najnižšiu cenu el. energie, musíme sa snažiť čo najviac využiť 1/4 hodinové maximum - inými slovami, odoberať el. energiu čo najviac rovnomerne. A možno tu je pes zakopaný: Ak by chcel nový prevádzkovateľ trolejbusov dosiahnuť čo najvýhodnejšiu cenu el. energie, musel by takmer celý deň jazdiť s konštantným intervalom. Zvýšené nároky na prepravu v špičkách mohli napríklad vykrývať dodatkovými autobusovými spojmi. Inak rušenie trolejbusov a ich nahrádzanie autobusmi považujem za diletantské riešienie, vyplývajúce zrejme z toho, že nový prevádzkovateľ MHD nemá s nimi žiadne skúsenosti. Zrejme SAD Zvolen vôbec nevedela, do čoho ide. Vraj vodiči boli nútení v prvých dňoch ťahať až 18-hodinové šichty (čo na to bezpečnosť práce?), nový prevádzkovateľ nemal vôbec dostatok vozidiel (ani tých 35 ks čo zadržiava BBDS by nestačilo). Preto sľuby o extrémne nízkej cene, na čo naskočili poslanci sa môžu po čase ukázať planými. Mne len nie je jasné, prečo si poslanci BB nevyžiadali štúdiu napr. žilinskej Dopravnej univerzity. Snáď si títo poslanci myslia, že pojedli všetku múdrosť sveta, keď rozhodli, ako rozhodli?"
MOHLI BY STE MU NIEKTO ODPOVEDAŤ? JA TERAZ NESTÍHAM, viac než som mu napísal. ĎAKUJEM
inTony
1. Súhlas
2/3. Nemusí byť tunel, prechod mostom by mohol byť definitívny. Stačil by cestný podjazd Vajanského nábr. - Dostojevského rad, bez odbočenia na Štúrovu. Veľmi by sa tým odbremenila Štúrova ulica. Električkám by mohlo byť čiastočne zmiernené stúpanie Na Starý most. Tak aby sa nenarušila alebo čo najmenej narušila panoráma Šafka. Kľudne by sa trať mohla rozvetviť aj na Pribinovu. Križovatka by bola už pešiu zónou až po autobusové zastávky. Prístup na Štúrovu by bol z Dobrovičovej a Pribinovej, čo by neovlplivnilo električkovú dopravu. Štúrova ulica bz bola jednosmerná len smer na Kamenné námestie. Námestie SNP sa tiež počíta ako pešia zóna takže ani tu bz nemali byť ovplyvnené električky. Špitálska bz bola obojsmerná až od križovatky Rajská-Hollého. Obemedzila by sa týmto tranzitná IAD cez centrum, čo by znamenal aj pokles emisií a zvýhodnili by sa chodci a električky.
4. Ak by sa uvažovalo s traťov na Hlavnú stanicu po priečnej osi, električka bz mohla vojsť do podzemia v hornej časti Námestia SNP pred Hurbanovým námestím.
Trať cez Hlavnú stanicu by bola v podzemí a napojila by sa na Miletičovej na Ružinovskú radiálu.
Čo sa týka trate cez ASMN, tak bz bola pokračovaním trate z Vajanského nábrežia povrchovo, s napojením aj z Petržalky a Štúrovej, cez Pribinovu a Olejkársku kde bz vošla do podzemia. Z podzemia by vychádzala až pri Istropolise, tam by sa neskôr napojila na Ružinovskú radiálu. Možno uvažovať aj nad odobčkou na Ružinovskú radiálu cez Metodovu.
Na trati vedúcej Obchodnou a Radlinského, by mala električka na križovatkách Floriaánske nám., Kollárovo nám. Vazovova prednosť.