Reakcia na: Matthias #52476:
Takto.... v Karose sú tie háčiky iba ako posledná poistka, rozumne nastavené dvere to teoreticky nepotrebujú 
Určité časti dverí sú v trolejbusoch zhodné ako s karosou. Elektropneumatický ventil, ktorý je použítý, má tú vlastnosť, že dvere drží otvorené pod napätím, takže keď sa vypne napájanie, dvere sa zavrú. Keď chceš dvere otvárať na dlhšiu dobu, tak by si mal odvzdušniť.
Matthias
Opakovanie je matka múdrosti, mne redundancia neprekáža ?
Ešte by som vrhol do éteru jednu nevinnú otázočku- a ako je na týchto trolíkoch konštrukčne riešené otváranie dverí?
(Napr. by ma zaujímalo, či sú dverce v zavretej polohe aretované takým zaisťovacím háčikom aké majú Karosky v tých plastových krytoch, alebo je pracovný pneumatický valec stále pod tlakom pri zavretých dverách jak na krabicoidnej železničnej srágore 810 (nemôžem sa zdržať - konštrukčný výsmech každej poriadnej mašine na veľkej štreke, 3x tfuj), či nejaký koncový spínač s vypúšťacím ventilom a elektrické blokovanie...Taký ten stuff)
Opis inkriminovaného mechanizmu, pred zvedavými očami spoľahlivo ukrytý v skrini, by potešil.
?