V čom je zásadný rozdiel? Ja až taký rozdiel nevidím, sú dve možnosti:
1. by sedela nejaká komisia na magorstráte, ktorá by robila linkovanie a potom by tendrovala balíky liniek.
2. by bol DPB a povedal by, "tak chlapi nemáme dosť prevádzkyschopných vrakov, takže niektoré linky (začnime autobusmi) budeme outsourcovať na iných dopravcov".
______________
Či je to lacnejšie?
1. výhody SÚKROMNÝCH DOPRAVCOV s novými vozmi:
- nižšia spotreba
- vyššia rýchlosť = > menšia potreba vozov
- vyšší komfort umožňujúci čiastočne zvýšiť cestovné bez výrazného odlivu cestujúcich
2. výhody DPB:
- nekonečná životnosť vozov a teda nulová potreba investícií do obnovy (???)
ok. Ty by si skusil zaregistrovat nadnarodnu alebo velku spolocnost mimo Bratislavy ? Myslis, ze by to prospelo obchodu ? Velmi velka cas tovarov, sluzieb a kapitalu tecie cez BA, aj ked uloha v ramci celej Europy bude casom klesat, ale hlavne mesto je vsade vo svete vstupnou branou vsetkych ekonomickych operacii.
Centralizmus teda nie je spravne slovo. HDP ako taky nema nic spolocne s urovnou nezamestnanosti v meste. A ze priemerny obyvatel Bratislavy (nie Bratislavcan) pracuje viac (opat nie na zaklade porovnani HDP) je fakt. Zvysok (ako si spravne poznamenal) sa este bude musiet naucit pracovat. Pretoze vsetci ju chcu, ale nevedia pre nu nic spravit.
na statny rozpocet zabudni, to je velka narodna lupez opakujuca sa kazdy rok. Vsetko so vsetkym suvisi, zbytocne som sa nechal vyprovokovat vetou o tom ako to tu niekto cele... ☠
Ale to jo! Teda 15 m. busy ako náhrada sólo, to je O.K. Aj keď tie Jarovce a Rusovce ( sa mi to páči, že "do Rusovcú") nie sú moc najlepší príklad, lebo tam sa väčšinov vozí tak v Bratislavskom priemere, ale tiež by si tam našiel aj preplnené spoje, ale to iba občas. Skôr sa hodia 15m vozy na linky 20, možno 22 (aj keď priestorové danosti linky sú na niektorých miestách na jazdu zručnosti), uživili by sa aj na 67čke.
No a sólo verzus kĺbové? Tak si predstav, že som to práve počítal, u sólo vozov dnes je v DPB rezerva , a to asi 16 vozov. Podľa tých istých výpočtov je u kĺbakov nedostatok 26 vozov. Aj keď realita premávky vyzerá občas kapánek ináč.
Ale aj do budúcnosti, rozumej sci-fi. Keď bude tramvaj do Petržalky, a keď trolejbusy budú robiť nejaké veľmi dôležité výkony do nových oblastí (Lamač, Prievoz, Pod. Biskupice,...), potom bude stačiť pomer sólo : kĺbové 50:50 (povedzme ako v Brne, tam sú tušim kĺbové v menšine (aspoň si pamätám, že dlhú dobu boli v menšine kĺbaky.)) Ale sci-fi sa naplní asi vieme kedy a dovtedy desne potrebujeme kloubáky. ASi ako feťáci drogu. Absťáky sa už intenzívne prejavujú.
Sól máme dosť aj s rezervou, ja viem, že sa budú (už teraz) postupne, alebo CNG, či diesel vrakosy aj hromadne ? rozpadať. Ale dovtedy, kým bude taký akútny nedostatok sól ako dnes kĺbakov, uplynie ešte veľa času. Situáciu zachránia IK 415, a aj úspešná politika DPB vyháňania cestujúcich - tam, kde kedysi sotva stačila vrakosa B732, dnes je akurát kinderko B9.5.
Aha, a to mesto si tie výkony objednáva u tých GmbH? Alebo si ich mesto objedná u VOR a ten u Dr. Richardsa a spol.? Lebo to je ten zásadný rozdiel. A či je to lacnejšie, o tom zásadným spôsobom pochybujem. Oni totiž tie Degussy taktiež potrebujú obnoviť vozový park a z dobrého srdca zadarmo to robi nebudú.
Sorry, špatně jsem se vyjádřil- opravdu mě zkrácené verze SORu ani ve snu nenapadly- to skutečně nepotřebujete. A abych byl upřímný, ani nevím, kolik jich vlastně máte- do centra nebo na Petržalku to jezdit nemůže a okrajové linky jsou pro mě obtížně dostupné. Ale takto opravdu ne, soudruzi!
Na druhou stranu bych ale možná trochu polemizoval s tou bezvýhradní preferencí kloubáků. Samozřejmě jsou nutné, Petržalka se bez jejich velkého množství ještě pár let neobejde, ale na druhou stranu standardní Karosy se vám taky asi brzo odporoučí na věčnost- a i klasické 12m autobusy jsou v Bratislavě více než nutné! Já bych viděl jako optimum poměr 50:50, ale nechci se hádat. A taky by mi nevadily 15m busy, ovšem muselo by se s nimi vhodně naložit- nikoliv jako náhrada kloubáků ale na linky s klasickými vozy (občas i ty Karosy praskají ve švech- napadají mě třeba 91/191 do Čunova a Rusovců). Čo ty na to?
Poznám jedno také 1,8 miliónové mesto asi 50 km západne od BA, kde sa ľudia vozia v MHD na súkromných autobusov podľa teba asi pochybných Gmbh-kov. Nepočul som že by si nejak extra na ten model sťažovali. ?
To je totiž nízkopodlažný autobus na CéEnGé! Pretože je nízkopodlažný, tie fľaše musia byť na streche. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike
No a sólo verzus kĺbové? Tak si predstav, že som to práve počítal, u sólo vozov dnes je v DPB rezerva
Ale aj do budúcnosti, rozumej sci-fi. Keď bude tramvaj do Petržalky, a keď trolejbusy budú robiť nejaké veľmi dôležité výkony do nových oblastí (Lamač, Prievoz, Pod. Biskupice,...), potom bude stačiť pomer sólo : kĺbové 50:50 (povedzme ako v Brne, tam sú tušim kĺbové v menšine (aspoň si pamätám, že dlhú dobu boli v menšine kĺbaky.)) Ale sci-fi sa naplní asi vieme kedy a dovtedy desne potrebujeme kloubáky. ASi ako feťáci drogu. Absťáky sa už intenzívne prejavujú.
Sól máme dosť aj s rezervou, ja viem, že sa budú (už teraz) postupne, alebo CNG, či diesel vrakosy aj hromadne ? rozpadať. Ale dovtedy, kým bude taký akútny nedostatok sól ako dnes kĺbakov, uplynie ešte veľa času. Situáciu zachránia IK 415, a aj úspešná politika DPB vyháňania cestujúcich - tam, kde kedysi sotva stačila vrakosa B732, dnes je akurát kinderko B9.5.