drahovský.blog.sme.sk:
Človek mieni a dopravný projektant mení
http://drahovsky.blog.sme.sk/c/24405/Clovek-mieni-a-dopravny-projektant-meni.html
Človek mieni a dopravný projektant mení
http://drahovsky.blog.sme.sk/c/24405/Clovek-mieni-a-dopravny-projektant-meni.html
tomas1
V čom je zásadný rozdiel? Ja až taký rozdiel nevidím, sú dve možnosti:
1. by sedela nejaká komisia na magorstráte, ktorá by robila linkovanie a potom by tendrovala balíky liniek.
2. by bol DPB a povedal by, "tak chlapi nemáme dosť prevádzkyschopných vrakov, takže niektoré linky (začnime autobusmi) budeme outsourcovať na iných dopravcov".
______________
Či je to lacnejšie?
1. výhody SÚKROMNÝCH DOPRAVCOV s novými vozmi:
- nižšia spotreba
- vyššia rýchlosť = > menšia potreba vozov
- vyšší komfort umožňujúci čiastočne zvýšiť cestovné bez výrazného odlivu cestujúcich
2. výhody DPB:
- nekonečná životnosť vozov a teda nulová potreba investícií do obnovy (???)