Heh... pekna slovna mela.. 
No ocujte. 1000 je pekna historicka zalezitost a v podstate aj zavideniahodna svojim sposobom, lebo 1000mm rozchod sa v Europe prevadzkuje asi este v 2 mestach, kde uz maju ale nerataju s kupou novych vozov pre tento rozchod. Povod ma este v konskej elektricke, co je tiez z historickeho hladiska zaujimava vec. Ale pre nas je uz nerentabilne drzat sa 1000mm rozchodu. Za 1. pre nas uz fakt asi nikoho "nebavi" vyrabat podvozky, za 2. zoberme si stabilitu vozov. Uvediem priklad - predstavte si, ze sa veziete na zirafe, ktora ma nohy v jednej linii a slape ako modelka. ;)) A predstavte si, ze sa vezete na zirafe, ktora chodi nasiroko, akoby pila vodu. :)) Na KTOREJ by ste sa citili stabilnejsie ??? No samozrejme na tej, ktora chodi nasiroko. Bude vas menej hadzat zo strany na stranu. Je to fyzika, pre podrobnejsie vysvetlovanie tu nie je priestor, ale ak niekto chce, vysvetlim mu to osobne.
No... cize cestujuci by nam tolko neplakali, ze to vo vozoch s nimi "hadze". ANO, ja viem, zalezi aj na kvalite trate, ale ja berem teraz do uvahu oba rozchody s ROVNAKOU kvalitou trate. Ideme dalej. Na 1435mm rozchod uz tu mame co-to pripravene. je toho pramalo, ale JE. Napriklad na Ruzinovskej celej je aj zlab na 1435mm! A to je najdlhsia rovna trat v Bratislave ! Cize tam by uz prerabat moc nebolo co. Je to malo v porovnani s celou BA, ale JE. Dalej. Metro v BA je utopia a patrim k tym, co si myslia, ze idealnym riesenim pre mesto je vytvorenie niecoho medzi elektrickou a metrom - nieco ako vo Viedni Schnellbahn (rychlodraha). (Aj ked musim podotknut, ze vo Viedni su useky, kde sa aj v beznej elektricke citim ako v rychlodrahe v porovnani s BA). Ak chceme taketo nieco presadit, a myslim, ze chceme (projekty su, zastancovia tiez), tak jednoducho 1435 MUSIME mat. Pretoze by sa kupovali nove vozy (idealne by boli s vyzbrojou od firmy Alstom, ktore zakupili aj v Gdansku), alebo Skodovacke Astry (licencia Alstom, lacnejsia varianta) a tie by nam iste nik na 1000mm nevyrobil. Tento projekt je cenovo cca 1/3 - 1/4 z ceny celej vystavby metra + nakupu vozov metra. To len na margo tych, co by chceli pisat nieco o cene projektu a su zastancami metra. Mno... neviem, uviedol som snad DOST dovodov preco 1435 a nie 1000. A to pri VSETKEJ ucte k 1000mm rozchodu, to myslim vazne !

No ocujte. 1000 je pekna historicka zalezitost a v podstate aj zavideniahodna svojim sposobom, lebo 1000mm rozchod sa v Europe prevadzkuje asi este v 2 mestach, kde uz maju ale nerataju s kupou novych vozov pre tento rozchod. Povod ma este v konskej elektricke, co je tiez z historickeho hladiska zaujimava vec. Ale pre nas je uz nerentabilne drzat sa 1000mm rozchodu. Za 1. pre nas uz fakt asi nikoho "nebavi" vyrabat podvozky, za 2. zoberme si stabilitu vozov. Uvediem priklad - predstavte si, ze sa veziete na zirafe, ktora ma nohy v jednej linii a slape ako modelka. ;)) A predstavte si, ze sa vezete na zirafe, ktora chodi nasiroko, akoby pila vodu. :)) Na KTOREJ by ste sa citili stabilnejsie ??? No samozrejme na tej, ktora chodi nasiroko. Bude vas menej hadzat zo strany na stranu. Je to fyzika, pre podrobnejsie vysvetlovanie tu nie je priestor, ale ak niekto chce, vysvetlim mu to osobne.

Doktor
Bon-Cu:Skutocne!Ja TAM-om casto naozaj nechodim-mozno aj preto lebo je len jeden.Ale kazdy tyzden ho raz vidim.Ale TAM-om som sa vozil v Bratislave!Preto viem posudit otazku TAM-ov v Bratislave.
Ale SLOVbusy nie!Je to sice slovensky vyrobok ale to este neznamena ze je bezkonkurencne najlepsi.Cely ten autobus mi pripada akokeby bol pozliepany z roznych dielov vyrabanych Karosou.
Inac k tym rozchodom:samozrejme ze 1000 aj 1435 (alebo 1035) maju svoje vyhody a nevyhody,ale rozpravat o poskodzovani oblukov pri jednotlivych rozchodoch je zbytocne pretoze poskodzovaniu je mozne predchadzat.samozrejme len pri efektivnej udrzbe-efektivnej ako z hladiska financneho tak aj hladiska kvality poskytovanej udrzby-funguje to po celej zapadnej Europe (a uz pomali aj v strednej) s vynimkou nas.Vsetci dobre vieme ze ani k vykolajam by nemuselo dochadzat tak casto ako je to teraz.Na to ale peniaze tak skoro nebudu takze skoda o tom vlastne rozpravat.Zmena rozchodu v Bratislave na 1435 mm-to je csta utopia ved financne naklady su nepredstavitelne to uz metro bude v Bratislave skor ako zmeneny rozchod.