WEST> co sa tyka rozchodu, ono je velmi pekne zachovavat historiu, ale tie elektricky by v bratislave aspon podla mna mali byt nosnym dopravnym systemom a nie muzeom. A podla toho by to malo aj vyzerat tak do poctu ako aj technickeho vybavenia voznov. Je sice pravda, ze dnes si mozes nechat vyrobit hocico aj v serii jedneho kusa, teda aj elektricku na hocaky rozchod, ale cim je to atypickejsie a cim mensia seria sa vyraba, tym je to drahsie. A pri tom ako vyzera rozpocet mesta (a predpokladam ako aj bude vyzerat v najblizsich rokoch) tak to fakt vyzera ze zmena rozchodu je vyhodnejsia.
KLF
No ocujte. 1000 je pekna historicka zalezitost a v podstate aj zavideniahodna svojim sposobom, lebo 1000mm rozchod sa v Europe prevadzkuje asi este v 2 mestach, kde uz maju ale nerataju s kupou novych vozov pre tento rozchod. Povod ma este v konskej elektricke, co je tiez z historickeho hladiska zaujimava vec. Ale pre nas je uz nerentabilne drzat sa 1000mm rozchodu. Za 1. pre nas uz fakt asi nikoho "nebavi" vyrabat podvozky, za 2. zoberme si stabilitu vozov. Uvediem priklad - predstavte si, ze sa veziete na zirafe, ktora ma nohy v jednej linii a slape ako modelka. ;)) A predstavte si, ze sa vezete na zirafe, ktora chodi nasiroko, akoby pila vodu. :)) Na KTOREJ by ste sa citili stabilnejsie ??? No samozrejme na tej, ktora chodi nasiroko. Bude vas menej hadzat zo strany na stranu. Je to fyzika, pre podrobnejsie vysvetlovanie tu nie je priestor, ale ak niekto chce, vysvetlim mu to osobne.