si> ty si nedas povedat...no ked to ma byt nosny system tak si asi predsa nedame vyrobit jeden kus tej elektricky??? nemysliiiiis?? si to cele predstavujes prilis jednoducho....


No... cize cestujuci by nam tolko neplakali, ze to vo vozoch s nimi "hadze". ANO, ja viem, zalezi aj na kvalite trate, ale ja berem teraz do uvahu oba rozchody s ROVNAKOU kvalitou trate. Ideme dalej. Na 1435mm rozchod uz tu mame co-to pripravene. je toho pramalo, ale JE. Napriklad na Ruzinovskej celej je aj zlab na 1435mm! A to je najdlhsia rovna trat v Bratislave ! Cize tam by uz prerabat moc nebolo co. Je to malo v porovnani s celou BA, ale JE. Dalej. Metro v BA je utopia a patrim k tym, co si myslia, ze idealnym riesenim pre mesto je vytvorenie niecoho medzi elektrickou a metrom - nieco ako vo Viedni Schnellbahn (rychlodraha). (Aj ked musim podotknut, ze vo Viedni su useky, kde sa aj v beznej elektricke citim ako v rychlodrahe v porovnani s BA). Ak chceme taketo nieco presadit, a myslim, ze chceme (projekty su, zastancovia tiez), tak jednoducho 1435 MUSIME mat. Pretoze by sa kupovali nove vozy (idealne by boli s vyzbrojou od firmy Alstom, ktore zakupili aj v Gdansku), alebo Skodovacke Astry (licencia Alstom, lacnejsia varianta) a tie by nam iste nik na 1000mm nevyrobil. Tento projekt je cenovo cca 1/3 - 1/4 z ceny celej vystavby metra + nakupu vozov metra. To len na margo tych, co by chceli pisat nieco o cene projektu a su zastancami metra. Mno... neviem, uviedol som snad DOST dovodov preco 1435 a nie 1000. A to pri VSETKEJ ucte k 1000mm rozchodu, to myslim vazne !
si