Reakcia na: tr3mp #44537:
no jasne, ze sa mi nechcelo citat vsetko po sebe... ? Presne s Tebou suhlasim, zalezi na inych systemoch. Pisal som o ulohe zeleznice. V BB ale saliny nechodia. Nevadi.
Sorry s tou Dejvickou - mam to fixnute ako Dejvicka a je to Evropska. Ja som pisal o Motole a Letisku... Ta stavba je v Prahe rovnako odklepnuta ako u nas Petrzalska elektricka.
Nikto o tom nic nevie. Presne tak. Bratislavsky dopravny system je taka lochneska prisera.
O rozpoctoch som nepisal. Pisal som iba o tej moznosti, ze by DP dostal + stvornasobok trzby za listky - tak ako v Prahe. Neviem kolko to je momentalne presne, ale urcite tolko nedostava ani zdaleka.
Este raz:
Nebojujem proti elektricke !
Ako sa da v Bratislavskych podmienkach zrealizovat jej bezpecnost, bezbarierovost, plynulost, spolahlivost, kapacitnost, komfortnost,... ?
Vyjadrujem len nazor, ze stavat akykolvek novy system na povodnych elektrickovych radialach je v BA nevhodne riesenie.
Ak sa napriklad vybuduje stanica autobusov, vlakov a zachytne parkovisko niekde za Racou, Pieskami, DNV s prestupom na Bratislavsku salinu, chce mi niekto povedat, ze nou budem s FREKVENCIOU zastavok v meste rychlejsie ako autom ?
Tam je totiz kamienok urazu. Vo frekvencii zastavok a zastavovania, ktore budu musiet aj rychlejsie, lepsie,... elektricky aj po prestavbe na atomovy pohon absolvovat.
Takze ak nebudem pri pouziti NDS elektricky v meste rychlejsie, nema zmysel vyhadzovat peniaze oknom.
Porsche ?
No sila... No ale to este nemusi byt zaruka, ze sa to musi pacit, nie ? Mne osobne sa vazne ta Vektra po dizajnovej stranke paci viac.
tr3mp
"Električka je doplnkový dopravný prostriedok" - Električka sama o sebe nie je doplnkový dopravný prostriedok. Jej "doplnkovosť" závisí od úloh všetkých subsystémov MHD. Domáca úloha: Porovnaj úlohu električky v Prahe, Brne, Bratislave a Banskej Bystrici. Je vo všetkých vymenovaných mestách pravdivý Tvoj výrok vyššie? Čo je v uvedených mestách nosným systémom MHD?
"Opäť Praha - Dejvická ulica - jedna preťžená výpadovka - popod električkovú trať idú položiť metro" - Dejvická ulica je pokojná ulička, na ktorej je Divadlo Spejbla a Hurvínka, ale žiadna električka, metro ide už roky kus severnejšie. Zrejme sa Ti táto ulica pletie s Evropskou. Plán (o ktorom zrejme hovoríš) na predĺženie metra A je, avšak nie popod celou výpadovkou, ale "chalupoidou" cez Motol na letisko. Zdôrazňujem, že je to plán, alebo v takejto podobe skôr politická hračka (viac info na príslušných miestach, nechcem to tu celé rozvádzať). A aj to je plán až po dostavbe C do Letňan a výstavbe D-čka, čiže ešte veľa vody pretečie Vltavou do začiatku jeho realizácie.
"Pretože električky v centre mesta pod zemou nikdy nebudú." - Ak nebudú, tak nebudú najmä kvôli peniazom. A ak nebudú peniaze, je dosť pochybné, že bude pod zemou hocičo iné (napr. metro).
"Pretože o tom nikto nič nevie." - To je zdôvodnenie? Alebo vysvetlenie?
Keď už si spomenul Viedeň a Prahu, zisti si, aké majú rozpočty tieto mestá a koľko si môžu dovoliť dávať na dopravné stavby a teda na výstavbu a rozvoj systémov metra či električiek.
Na záver, neviem, či čítaš po sebe to, čo napíšeš, ale mne v niektorých odstavcoch unikal zmysel.