Reakcia na: jjjjst #44548:
Tu nejde o nejaku imaginarnu nenavist voci metru ako takemu. Ale starosta Prahy 6 sa raduje a rozplyva nad tym, ze metro A na letisko zvitazilo nad projektom rychlodrahy na letisko. Podla mapy, ktoru som pripravil na http://papyr.szm.sk/teplice/letisteruzyne.jpg a kde som zakreslil navrhy stanic metra, s ktorymi sa pocita, to znamena, ze vyhrala zelena varianta nad ciernou.Rychlodraha by znamenala zdvojkolajnenie, ciastocne zatunelovanie a elektrifikaciu trate Praha Bubny - Hostivice a urobenie kratkej odbocky na letisko. Takato rychlodraha by mohla jazdit na striedacku do Kladna a na to letisko, spickovy prekladovy interval 7,5 minuty, uvazovane vozidlo jednotka Ceskych drah radu 471. Umoznuje prestup na VSETKY TRI linky metra, zaroven ich ciastocne okruzne spaja.
Metro bude znamenat tunelovanie a tunelovanie, pricom bude predlzena len jedna trasa. Okrem obrovskych stupani, co to tam ma zdolavat, vadi aj to, ze metro vobec neriesi dopravu do Kladna a zatazovanie metra bude nerovnomerne - v uz dnes existujucej casti trasy A to bude narvane, od Dejvickej po Motol poloprazdne a od Motola prazdne.
A nad tym sa mam radovat? Alebo - ked s tym nesuhlasim - som nepriatel metra?
Papyr
Zatialco obycajna kolajova rychlodraha, kriziaca s moznostou prestupu vsetky tri linky metra a lahko prepojitelna s Kladnom a zeleznicami vseobecne, kde by termin dohotovenia, nie zaciatku vystavby, mohol byt okolo tych 2010, to neprejde. Moc rychle, moc lacne, moc problemov to riesi naraz, este nedaj boze by zacala byt hromadna doprava pouzitelna. A tu nejde o pouzitelnost, ide o to, co najviac preinvestovat. A hlavne rychlodraha by obmedzila majitelov vil vo vilovej stvrti. Preto Chalupa tak radostne plni sny Prahy 6 a vybera projekt z nejlepsich moznych - projekt predlzenia tazkeho, velkeho, plne kryteho metra sirom-sarom po Prahe. Jdu ven blejt, velebnosti.