Reakcia na: Yps #44098:
Tak to je nieco ine, KT8D5 ma iny profil a aj celo je oproti T3 sirsie, takze to co pises dava zmysel. Ja som narazal iba na dlzku, ta je rovnaka. ?
a tu \"zmensenu\" menejhuciacu Rabu (ako na prvych ik435, alebo ik280 \'94 (KE), alebo 15TrM - ono so tu 3 rozne odrody Raby) som este na Karose nevidel
Aj tak, najgenialnejsiu Rabu maju (teda mali, uz aj oni tam zacali montovat inu napravu) licencne Ikarusy (neskor IkarBusy) v Juhoslavii - tie sukolia v naboji zladene tak, ze to vydava 2 frekvencie (ako vsetky ostatne Raby), pricom ale druha je 1.5-nasobok prvej, takze to sice huci ako Raba, ale aj hudobne pocujucemu uchu to lahodi (cista kvinta) 
A inak, 2511 dostala pri GO uplne poslednu verziu \"huciacej\" Raby, ktora ma trosku vyssie posunutu tu druhu, vyssiu frekvenciu, tak ako prve Ik435 (len tie su tichsie), ak to vies pocut, odvez sa nim 
Potom neskor (prva polovica 90-tych rokov) si pamatam vozy 3115, 3136, 2135 a 2139, ktore mali tiez medzimestsky, (3136 mozno aj dialkovy) diferak...to bola jazda...aj ked zazil som pakov, ktori to nerozoznali, a pohynali sa s 3136 aj do kopca na 2-ke...chudak voz...a bohuzial vdaka absencii majitelov ten voz chodil z ruky do ruky a velmi skoro odisiel do vecnych lovist... Tie z 2. kolony si pamatam z neskorsich dob, a tiez 3143 dostala po generalke medzimestsky diferak
ex3025 ho vyfasovala v SADke, ale po case sa rozpadol, tak dostala obycajny (raz som sa nim tak viezol, a pocul som od diferaku divne a prilis hlasne zvuky, ktore som okomentoval, ze \"tento diferak v tom voze uz dlho zit nebude\" a presne tak aj bolo...skoda...) 
(takze Tvoj kamos bude asi jeho partner)
Momentalne je otec z udrzby uplne nestastny - ulomeny klb radenia na prevodovke privarili tak, ze spiatocku tam vie zaradit snad len on, istym specialnym chvatom, a 4-5 je teraz tam, kde bola 2-3 (a samozrejme pri radeni 1-tky si paku sucha o nohu)... momentalne je voz odstaveny kvoli brzdam (pedal na podlahe, a ono sa to este gulalo)... plynovy pedal sa po pusteni tazko a pomaly vracal (drel bowden), tak to vyriesili tak, ze tam dali silnejsiu strunu, takze clovek slape silou ako na bicykli... od vymeny regulatora plynu je ten voz lenivy az hroza (akosi to nevedia nastavit, a to bol kedysi jeden z najzivsich plynakov, s povodnym regulatorom)... jednoducho zalostna uroven... ?
Takze ak, tak u Skodovky nieco najdes... a mam taky tichy dojem, ze vyvinuli aj HN3, ktoru montovali na 21Tr...
Sommelier