Reakcia na: tr3mp #42861:
Práve preto, že podzemný systém by bol v prvej etape iba provizóriom, existoval by silný tlak dotiahnuť celú trasu B až do konca (resp. aspoň po Trnavské Mýto). V prípade električky tento tlak existovať nebude, pretože ďalšia etapa "výstavby nosného systému" v tomto prípade pozostáva z popretia predošlej etapy - bola by nutná prestavba trate, výmena vozidiel (predpokladám, že by sa zistilo, že vybrané NP električky nie sú schopné prevádzky na novom systéme pod zemou atď) atď - to je politicky nepriechodné. Takže preto si myslím, že nosný systém má perspektívu, zatiaľčo električka z Petržalky bude prvou a poslednou etapou - je to skôr "volebný vehikel".Počet liniek zo Šafka by sa v prípade shuttle zvýšil, to je samozrejmé - ale boli by to linky doplnkovej dopravy rozbiehajúce sa hviezdicovými smermi z tohto bodu a bol by to dobrý základ výstavby nového linkového vedenia. Zatiaľčo v prípade električkového triangla sa jednoducho nijaký základ nosného systému nevytvorí, stále budú existovať linky E, A, T bez zjavnej hierarchie.
Električky z Petržalky nebudú prechádzať "radiálne cez mesto", pretože určité smery jednoducho chýbajú (trasu na Hlavnú stanicu by som nenazýval radiálnou) a ak sa pozrieš na mapu nosného systému, ten by do systému pridával presne tieto trasy, čiže má svoju logiku a je navrhnutý pomerne dobre (aspoň v CMO) a trasovanie je dlhodobo stabilizované, nie je dôvod, aby sa realizovali provizóriá.
Ámos Keynes
Re #42809 BMko: To som rád. Veď sa mi to aj na teba nejako nezdalo.
Re #42834 petert: Odkiaľ si došiel na to, že nové Ikarusy majú problém ísť 70km/hod. A postav vedľa seba trol a bus a zistíš kto rýchlejšie akceleruje. To, že sú trolejbusy spomalované na križovaniach a výhybkách nie je vina trolejbusov ale istého ing. ktorý to zrejme nievie robiť. Skús kuknúť iné mestá ako rýchlo sa jazdí cez križovania tam.
A aj busy aj tbusy majú jazdiť maxi 55km/hod pokiaľ sa nemýlim.