Reakcia na: yale #42851:
Tretia časť:Električka z Petržalky nedáva perspektívu na riešenie dopravy v centre a z neho v severnom smere (Hlavná stanica), ani v severo-východnom smere (Hl. stanica – Trnavské Mýto).
Presnejšie tieto smery nerieši prvá fáza električky z Petržalky na Šafárikovo nám. Ale nerieši ich ani prvá fáza light rail shuttle systému, ktorý by končil na Šafárikovom nám. Ďalšie rozšírenie každej siete si žiada peniaze, ale nie je dobré porovnávať prvú etapu systému A s finálnym stavom systému B a na základe toho povedať, že systém A je neperspektívny.
yale
Preto vôbec nepovažujem za škodu, ak by v prvej etape cestujúci z Petržalky prestupovali v meste na iné druhy dopravy v prestupových uzloch. V prípade navrhovanej električky cestujúci budú čakať na jednu z piatich liniek na východzej zastávke, v prípade shuttle systému sa rýchlo dovezú do centra, kde vystúpia, alebo prestúpia na električky či iný druh dopravy dostupný v danom prestupovom uzle - pričom ponuka spojov bude ďaleko širšia. Toto považujem za princíp nosného systému.