Reakcia na: Ámos Keynes #42500:
Tvoj návrh sa pomerne presne zhoduje s mojím názorom, že je potrebné okrem petržalskej trasy dobudovať trasy vnútromestského okruhu nosného systému, aj keď v tvojom trasovaní sú drobné odchýlky (namiesto Trnavského Mýta Račianske a pod.), ale v zásade tvoj návrh tiež potvrdzuje, že okrem petržalskej radiály chýba prepojenie na okruhu A1/A2 zhruba v trase Dostojevského-Karadžičova-Legionárska-Šancová-Hlavná stanica-Štefánikova-Námestie SNP, a že sa nedá realizovať povrchovou trasou. Čo sa týka financií, to je naozaj politika a keďže železnica sa tlačí cez ministerstvo a EÚ, ak sa im podarí namotať do toho multimodálny koridor, môžeme sa dočkať zaujímavých prekvapení. A naopak, u súčasnej vlády a súčasného magistrátu je nejaká dohoda v zásade asi ťažko možná a preto je financovanie projektov pre Bratislavu také, aké je. A k Starému mostu: nejde o "bezohľadné zbúranie historickej stavby", most už nevyhovuje zo známych dôvodov (životnosť, nevyhovujúce plavebné parametre) - čiže buď sa prebuduje (aj minimalistické návrhy hovoria o pomerne náročných operáciách, súčasná cestná časť je na konci životnosti, čiže bude musieť ísť preč), alebo sa zruší. V prípade, ak sa most nebude prestavovať mi využitie pilierov pre lávku (cyklisti, peší) pripadá ako dobré riešenie. Ale je pravdou, že nie som priaznivcom výstavby replík historických stavieb á la "Zachráňme Podhradie", ale za adekvátnu modernú výstavbu.
yale
Starý most: ak by sa budovalo podzemné vedenie MHD, potom je možné Starý most úplne asanovať, prípadne na piliere položiť iba lávku pre peších a cyklistov.
Metro: záleží na tom, čo považuješ za metro, pretože ja nedefinujem rozsah výstavby, ani typ vozidla, iba konštatujem, že pre Bratislavu je nevyhnutnosťou mať bezkolízny nosný systém prevádzkovaný minimálne v úrovni trasy B (resp. jej centrálnej časti) a jazdiaci v pravidelnom takte. Skús navrhnúť dobré alternatívne riešenie povrchovou dopravou a presvedčiť ma...
50 miliárd: to je číra demagógia, pretože štúdie o nákladovosti takéhoto riešenia zatiaľ nikto nespracoval. Ak by aj výstavba celej trasy B stála 50 milárd, uvedom si, že ide o stavbu, ktorá bude rozložená na dosť dlhé obdobie, čiže aktuálne ročné náklady by boli niekde medzi 3 až 5 miliardami, čo je z hľadiska rozpočtu akceptovateľná číastka. Navyše petržalská električka bude stáť 8,5 miliardy a vyrieši len obsluhu časti Petržalky (a spôsobí nekončiace problémy v centre). Ale toto som už písal, vy to iba nechcete pochopiť. Samozrejme, ak vnímaš Bratislavu ako mesto v úpadku, potom je tvoj názor pochopiteľný.
Problém je aj v inom, mesto samo neufinancuje ani ten polovičatý plán trasy do Petržalky, čiže nakoniec sa bude musieť o dotácie uchádzať tak či tak - alebo celý projekt zdegraduje na klasickú pomalú bratislavskú električku a celá MHD v Bratislave bude postupne zabitá vysokými opexami neustále vydávanými za udržiavanie všetkých provizórií, zatiaľčo čoraz viac obyvateľov ju bude ignorovať.