Prvá etapa "rýchlobežnej" električky by mala viesť z Janíkovho dvora na Šafárikovo námestie. Ak sa má vybudovať NS pre celú Bratislavu, tak v druhej etape by sa malo pokračovať centrom. Tu je však háčik v tom, keďže opäť búrať domy v Bratislave kvôli čomusi sa už neoplatí. Zbúranie podhradia kvôli hlúpemu projektu mosta SNP stačilo. Mnohí možno s tým označením hlúpy nebudete súhlasiť, lenže ono to hlúpy projekt bol, keďže zničil časť starobylého centra. Za tým si stojím. Takže druhá etapa nosného systému pôjde pod centrom pod zem. To by zatiaľ dopravu mestom zrýchlilo. V ďalšej etape sa ráta s napojením Dúbravky, Rače, Ružinova atď. Tu sa už opäť pravdepodobne ráta s vyvedením električky na povrch. Je tu viacero možností ako ďalej. Napojenie na už existujúce električkové trate, neviem. To by električky vzhľadom na malé vzdialenosti zastávok spomalilo. Rušiť niektoré už existujúce zastávky kvôli zväčšeniu vzdialeností medzi zastávkami sa mi zdá nie dobrým riešením. Ďalšou možnosťou je vybudovanie mimoúrovňovej estakády. No neviem kde už je na niečo také priestor. Treťou možnosťou je vedenie trate v tuneloch a nevyústenie na povrch, k tejto alternatívre sa určite nepripustí. Takže ako teda ďalej, aby bol nosný systém najrýchlejším typom mhd v Bratislave? Alebo tu budeme mať provizórne riešenie, len aby sa nepovedalo?
Martin Fundárek
Inak, páni "metrobijci" - pri hodnotení vhodnosti a nevhodnosti metra pre Bratislavu vychádzate z pražského metra, čo nie je najvhodnejší etalón. Je to totiž málo flexibilný a ťažkopádny systém v duchu hesla "nas mnógo". Nie je nikde napísané, že kapacita súpravy metra musí byť rovnaká ako dnes v Prahe - koniec-koncov, aj pražské metro začínalo s nižším počtom vozidiel v súprave (najprv tuším tri, potom štyri, dnes päť). Takisto nemusí interval narásť na dvojnásobok pri znížení dopytu na polovicu, stačí mať súpravy tvorené spriadhnutými jednotkami a tie rozdeliť. To, že sa to v pražskom metre tak nerobí, neznamená ešte, že sa to nedá. Takže pri päťminútovom intervale - čo je na večernú dopravu bohato dosť - môže mať metro pokojne prepravnú kapacitu povedzme 2400 osôb za hodinu.
Súhlasím však s názorom, že metra by sme sa nedočkali, tak sa holt musíme uspokojiť s električkou.