Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jonny #41809:
A ešte jedno. Ak tá presklená stena je dosť nepravdepodobná, tak potom to tvoje metro stavať nemôžeme. Totiž posledne navrhovaný systém, na ktorý bola dokonca podpísaná aj nejaká predbežná zmluva presne s takýmto riešením uvažovala. Tá stena je kvôli samovrahom a tomu, že vlaky by boli bez vodiča.
Reakcia na: Jonny #41812:
Premávková rýchlosť navrhovanej električky a metra by bola rovnaká!!!!
Už dnes L4 medzi zástavkami Odborárska - Zlaté piesky dosahuje priemernú premávkovú rýchlosť viac ako 28km/hod a to električky môžu jazdiť maximálne len 55km/hod a musia stáť na križovatkách. Pokiaľ si dobre pamätám, tak pražké metro má priemernú premávkovú rýchlosť 37km/hod. Pražáci by mohli dať presný údaj.
Jonny #41812: ich maximalna rychlost je rovnaka. Metro ma priemernu rychlost do 40 km/h, elina 30 km/h. V centre sa bez zakopania neda vela urobit, ale na radialach zdaleka nie su vycerpane vsetky moznosti.
Reakcia na: Jonny #41809:
Nebral som extrém, lebo keby som ho bral, tak ti jednu súpravu na linke C zarátam s kapacitou 1500 ľudí. A to už nie je 34.000 ale 51.000 ľudí.
Ale dobre. Áčko má tuším 2,5 minúty, čiže je to za hodinu 24 vozov a pri kapacite vozu 1500 osôb je to 36.000 a pri kapacite 1000 osôb je to 24.000 ľudí. Pri 24.000 by to znamenalo aby metro bolo čo najviac rentabilné zrušenie akejkoľvek prepravy cestujúcich ponad Dunaj v autobusoch. Pre ľudí z Ovsišťa či z ulíc Rontgenova, Kapicova, Lenardova, Bohrova, Záporožská, Kremnická,... úplne skvelé riešenie voziť ich cez celú Petržalku na metro.
Samozrejme, že som predpokladal aj s klímou. A ku stanici by mohli byť pridružené rôzne služby(stánok), reklamné panely,... aby z nájomného prevádzku stanice zaplatili. Aspoň čiastočne. Kamerový systém, napojenie na PZ by problém s vandalizmom dosť vyriešila. Hádam nechceš kvôli vandalizmu znižovať komfort cestujúcich?! A stanice metra by vandali nerozbili?
A posledná vec, netrpíš nejakou tou dyslexiou? Dosť pochybujem, že dokážeš písané slovo v hlave spájať do ucelených faktov. Ako som napísal, pri intervale 12 minút sa do L93 cez víkend ľudia mali na posledných zastávkach (ŽST Petržalka až Dvory) dostať. DPB skrátil interval na 10 minút. Vozy ostali prázdnejšie a koľko ľudí sedelo toľko aj stálo. Vydržalo to tak cca pol roka a dnes je voz L93 naplnený tak akurát. Žiadne sardinky ale ani žiaden vzduch. Myslím si, že to úspech je, lebo o 150 ľudí za hodinu viac použilo MHD a nie svoj osobný gumokol.
re:Papyr-mal som na mysli prvú myšlienku na vybudovanie podzemky od L. Rotta z roku 1898 a do roku 1966, kedy sa začalo s realizáciou podzemnej električky, ktorej koncept sa zmenil na metro je 68 rokov. K skutočnej relizácii dalo by sa povedať číslo jedna došlo v období tridsiatich rokov, no tá bola zastavená.
re:Ámos Keynes-Čo sa týka tých prírastkov obyvateľstva, aj pri tomto som mal na zreteli skôr toto časové obdobie, aj keď samozrejme že v súčastnej dobe je ten prírastok veľmi slabý, ak vôbec nejaký je.
Reakcia na: Kami #41810:
No to je pekné, len pod zemou by to bolo o polovicu rýchlejšie. Všimni si len ako rýchlo ide metro a ako rýchlo elina, rozdiel by bol aj na radiálach a v centre sa to porovnat ani nedá
Reakcia na: vrána #41726:
Nie ja som vodic saliny.
PS; 1. Ty mas vlastnu elinu? Zaujimave
2. Ked sa naucis chovat a nebudes sa spravat ako vydrazdena vlcica mozno bude o 1 sprosteho cestujuceho menej, co myslis, kto ma pocuvat tie vase najmudrejsie reci.
Jonny: priemerna jazdna doba eliny cez centrum (Safko - Trnko) je 10 minut. Viem ze linke 78 to moze trvat aj dvojnasobok, ale elina predsa nestoji v zapche. Usetri sa maximalne 5 minut.
Reakcia na: Ámos Keynes #41808:
prečo hneď píšeš extrém, ja som tu pred nedávnom spomenul linku A, nie naviac zaťaženú linku C, je vidieť, že ak nemáš argument, pletieš úplne iné údaje a zrovnávaš odlišné veci.............................

A k staniciam eliny by som povedal iba tolko, že to je dost nepravdepodobné, inak ak by to bolo, dost rýchlo by to asi dáky blbečkovia roz**bali, len takú stenu v zapustenom variante ťažko. Inak to si predpokladal aj s klímou v tej zastávke ? ? ? ?

K L93: to je dosť smutné, že za úspech pokladáš to, ked je linka tak vyťažená že sa do nej ledva zmestia ludia...Ja by som za úspech skôr pokladal to, keby boli také intervaly, aby ľudia mohli kultúrne cestovat a nevyseli by von z dverí...
Mne sa zdá, že si ako Zachar, vidíš len čísla, choď sa niekedy aj previezť ? Nemyslím si, že viem o MHD úplne všetko, ale vidím, že ty vieš o tom menej ako....................

Ja žiadne prírastky obyvatelstva zo socializmu nerátam, chod sa pozriet do Helsiniek ?
Reakcia na: vrána #41726:
Neber moje meno do huby. BMko má viac rozumu ako ty. Oveľa viac...

Re #41732 Jonny: No to máš pravdu. Cčko v Prahe má interval 105 sekúnd v špičke pokiaľ si pamätám a jedna súprava má kapacitu 1000 ľudí. Za hodinu je to 34 súprav čiže 34.000 ľudí. Ak mi ukážeš miesto, kde je v Bratislave potrebná taká prpravná kapacita, môžme začať stavať metro.

Re #41734 Martin Fundárek: Jedine ak by si DPB prenajímal vozy iba na výkony a údržbu by robilo mesto. Ale to nerobí. Je jedno, že DPB vlastní mesto jednoducho je to akciovka, ktorá zarába na tom, že preváža ľudí a tak nemôže takto zamestnávať ľudí. Aj keď možno sa to zmenilo, takto to bolo ešte pred zavedením aktivačného príspevku. Vtedy museli nezamestnaní naklusať povinne ak odmietli o podporu prišli. Ale teraz už aj štátne lesy a.s. zamestnávajú ľudí. Problém je však v tom, že do aktivačných prác nemôžeš nikoho nútiť a pri 3% nezamestnanosti ti to nikto robiť nebude. Tie 3% sú tí, ktorým sa robiť, nechce, robia načierno alebo sú mafiáni.

Re #41766 drink: Ráno v špičke chce prejsť medzi 7.00 a 8.00 na ľavý breh v MHD 22.000 ľudí. Cez mosty má byť zachovaný 9 liniek busov. Pri kĺbových vozidlách (150 osôb) a intervale 10 minút by zvádli previesť 8100 ľudí. Električka pri 40metrových vozoch (kapacita 400 ľudí) a intervale 90s by dokázala odviesť 16.000 ľudí, čiže podčiarknuté a sčítané 24.100 ľudí. Čiže maximálne postačujúce, nikto však nehovorí, že interval busov nemôže byť 8 minút a voz električky by nemohol mať 45 metrov.

Re #41781 Jonny: Ako prosím, interval liniek cez víkend 8 minút???!!! ? Práve si potvrdil, že o MHD nevieš absolútne nič. Nevraví, že lepší interval by nepritiahol do električiek viac ľudí, ale z 20 na 8. To si prehnal.
To, že lepší interval môže pomôcť je vidieť na L93 cez víkend. Pri 12 minútovom intervale boli vozy skutočne napráskané. Po zavedení 10 minútového intervalo koľko ľudí sedelo toľko aj stálo. Dnes je však L93 plná takmer tak ako kedysi. Bol tu úspešný krok DPB a spôsobil, že ľudia nehali autá doma.

Re #41783 Jonny: Vieš mi prosím vysvetliť aký rozdiel je medzi prepravou nad Dunajom a pod Dunajom?

Re #41785 Jozef: Prosím zabudni na socialistické prírastky obyvateľstva. Bratislava v priebehu roku 2004 prišla o 5 tisíc obyvateľov.

Re #41798 Jony: V roku 2030 má mať Bratislava niečo nad 500.000 obyvateľov. Čiže ešte stále metro nebude potrebné. A nepredpokladám, že počas ďalších 15 rokov počet obyvateľov vzrastie aspoň na 750.000 aby to metro začalo byť efektívne.

A ešte tu bol jeden argument, trošku zastretý ale npodceňoval by som ho. Že v metre je v lete príjemne a cez zimu teplo. Kto však hovorí, že stanice v Petržalke nemôžu byť uzatvorené, čiže s presklenou časťou aj do kolajiska, s tým, že električka by mala určené kde zastaví a okrem dverí na električke by sa otvorili aj tie na presklennej časti. Presne tak ako sa to uvažovalo pri systéme VAL.
Reakcia na: FADRNY #41806:
v ranných a poobedných špičkách sú intervaly dobre, každú 1-2 minúty dačo ide, ale holt, ludí je vela a busy kapacitne nestačia
Reakcia na: Jonny #41803:
? Hezky napsané, to je mi líto ? Občas se mi taky stane, ale intervaly jsou naprosto vpohoděěěě ?
Reakcia na: Papyr #41802:
neviem či je citácia problém, ale pre mna to rozhodne robit nemusíš ?
Reakcia na: Kami #41801:
Ja si myslím, že rýchlosť prechodu električky centrom, hlavne v dopravných špičkách je zúfalá a rozdiel s podzemným riešením z hľadiska rýchlosti by bol markantný...........
Reakcia na: fADRNY #41800:
Poď sa pozreť do BA na dopravnú špičku, to je zábava, hlavne medzi Petržalkou a centrom mesta, niekedy musím nechať odísť aj 5 autobusov pokial sa do dákeho nacpem tak, že celú cestu sa modlím aby som nevypadol.........
Reakcia na: Jonny #41796:
Knihy sa blbo cituju na nete.
Jonny: podla teba by bolo lepsie keby sa v tejto etape postavilo v Petrzalke a ukoncilo murom na Bosakovej? Na rozdiel od eliny, take riesenie by znemoznovalo vyuzivanie stavby po etapach.

Ake su ciele stavby?
1. kapacitna preprava - aj vyhladovo (10 rokov) staci obycajna elektricka
2. rychlost prepravy - mimo centra, na segregovanej trati je rychlost prakticky rovnaka. Co sa tyka centra, za kolko prejde cetrom elina a za kolko podzemka? Nespochybnujem vyznam zakopania pod zem, len to netreba precenovat.
3. prechod cez Dunaj - ci tunel, alebo most, to nie je take dolezite.
Reakcia na: Jonny #41799:
Ono by stačilo kdyby si viděl pražskou dopravu v ranní a odpolední špičce a pak by Ti to stoprocentně došlo, už v součastnosti nejvytíženější linka C jaksik přestává stíhat, jezdím na ní každé ráno a i při minimálních možných intervalech se jezdí jako v dobytčácích (jeden vagon M1 pojme až 300 cestujicich). Linka D bude Cčku odlehčovat, navíc se do budoucna plánuje rekonstrukce Nuselského mostu a část Cčka nebude jaksik fungovat. To však jako argument pro novou trasu nestačí...tím důvodem je maximální dopravní vytíženost jižní části města, kde obsluhují pouze autobusové linky...musíš to zkrátka vidět ?
Reakcia na: fADRNY #41789:
Pozri, to je síce super, ale ani Praha nemá na všetko a musí si brat úver od EIB. A nikdo tu nehovorí o takom luxuse ako je v Prahe (stavať 4. trasu metra pre také mesto!). Koľko trás metra v Prahe má byt? Viedeň je má 1,8 milióna´, je o dosť väčšia, peňazí má určite viac a nešafári s nimi tolko...
Reakcia na: fobust #41795:
Otázka znie, chceme mat NS, ktorý bude zvladat prepravnu záťaž aj 30-40 rokov ???

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.