Reakcia na: Ámos Keynes #41814:
Neviem kto tu čím trpí, ale pochybujem o tvojich číslach na celom úseku. Totižto nie všetky stanice a úseky liniek v Prahe sú rovnako vyťažené, príkladov by bolo vela či už na linke A, B alebo C. Rozlišuj čas a úsek. Teoreticky rátať kapacitu k intervalu nie je šťastné."Premávková rýchlosť navrhovanej električky a metra by bola rovnaká!!!" Toto je tiež zavádzajúce, pretože by to bolo iba na časti úseku po semafór na Šafku. Kedže to má byt napojené na povrchovu električkovú trat v centre tak nemôžeš také čosi napísať, to nie je pravda.
Mimochodom mal by si íst do Dopravného podniku Praha a poučiť ich s tvojími čislami a rentabilnosťou metra a možno stopnú stavbu úseku IV.C2 a budú si hlavu trieskat do steny prečo vôbec predlžovali metro zo Smíchovského nádraži, prečo stavali stanice ako napríklad Radlická atd, atd....a dalo by sa pokračovat na všetkých úsekoch a taký gól ako stanica Kolbenova pod. už ani spomínat nebudem.
Mne sa pražské metro páči a fandím dalšiemu rozširovaniu ako hocičomu čo sa točí okolo MHD hocikde inde. Chcem ti len ukázať, že treba brat veci zo širšia a nebrat veci čiernobielo. Treba niekedy mysliet dopredu. Ak by sa budovalo metro v Prahe podla tvojich kritérii tak by bolo v Prahe omnoho menej km tratí metra. (zato asi viac električkových tratí ) ?
Ámos Keynes
Re #41732 Jonny: No to máš pravdu. Cčko v Prahe má interval 105 sekúnd v špičke pokiaľ si pamätám a jedna súprava má kapacitu 1000 ľudí. Za hodinu je to 34 súprav čiže 34.000 ľudí. Ak mi ukážeš miesto, kde je v Bratislave potrebná taká prpravná kapacita, môžme začať stavať metro.
Re #41734 Martin Fundárek: Jedine ak by si DPB prenajímal vozy iba na výkony a údržbu by robilo mesto. Ale to nerobí. Je jedno, že DPB vlastní mesto jednoducho je to akciovka, ktorá zarába na tom, že preváža ľudí a tak nemôže takto zamestnávať ľudí. Aj keď možno sa to zmenilo, takto to bolo ešte pred zavedením aktivačného príspevku. Vtedy museli nezamestnaní naklusať povinne ak odmietli o podporu prišli. Ale teraz už aj štátne lesy a.s. zamestnávajú ľudí. Problém je však v tom, že do aktivačných prác nemôžeš nikoho nútiť a pri 3% nezamestnanosti ti to nikto robiť nebude. Tie 3% sú tí, ktorým sa robiť, nechce, robia načierno alebo sú mafiáni.
Re #41766 drink: Ráno v špičke chce prejsť medzi 7.00 a 8.00 na ľavý breh v MHD 22.000 ľudí. Cez mosty má byť zachovaný 9 liniek busov. Pri kĺbových vozidlách (150 osôb) a intervale 10 minút by zvádli previesť 8100 ľudí. Električka pri 40metrových vozoch (kapacita 400 ľudí) a intervale 90s by dokázala odviesť 16.000 ľudí, čiže podčiarknuté a sčítané 24.100 ľudí. Čiže maximálne postačujúce, nikto však nehovorí, že interval busov nemôže byť 8 minút a voz električky by nemohol mať 45 metrov.
Re #41781 Jonny: Ako prosím, interval liniek cez víkend 8 minút???!!! ? Práve si potvrdil, že o MHD nevieš absolútne nič. Nevraví, že lepší interval by nepritiahol do električiek viac ľudí, ale z 20 na 8. To si prehnal.
To, že lepší interval môže pomôcť je vidieť na L93 cez víkend. Pri 12 minútovom intervale boli vozy skutočne napráskané. Po zavedení 10 minútového intervalo koľko ľudí sedelo toľko aj stálo. Dnes je však L93 plná takmer tak ako kedysi. Bol tu úspešný krok DPB a spôsobil, že ľudia nehali autá doma.
Re #41783 Jonny: Vieš mi prosím vysvetliť aký rozdiel je medzi prepravou nad Dunajom a pod Dunajom?
Re #41785 Jozef: Prosím zabudni na socialistické prírastky obyvateľstva. Bratislava v priebehu roku 2004 prišla o 5 tisíc obyvateľov.
Re #41798 Jony: V roku 2030 má mať Bratislava niečo nad 500.000 obyvateľov. Čiže ešte stále metro nebude potrebné. A nepredpokladám, že počas ďalších 15 rokov počet obyvateľov vzrastie aspoň na 750.000 aby to metro začalo byť efektívne.
A ešte tu bol jeden argument, trošku zastretý ale npodceňoval by som ho. Že v metre je v lete príjemne a cez zimu teplo. Kto však hovorí, že stanice v Petržalke nemôžu byť uzatvorené, čiže s presklenou časťou aj do kolajiska, s tým, že električka by mala určené kde zastaví a okrem dverí na električke by sa otvorili aj tie na presklennej časti. Presne tak ako sa to uvažovalo pri systéme VAL.