"Az bude mat Bratislava tak 800-900 tisic, tak sa bude moct uvazovat o metre. Zatial ho totiz take male mesto nepotrebuje", toľko citát. Možno Prešov nepotrebuje, ale keď môže mať malé metro švajčiarske Lausanne so 125 tis. obyvateľmi (aglomerácia do 250 tis.), tak prečo nie Bratislava so 420 tis.? Tá jedna diera popod Dunaj a centrum mohla byť dávno vyvŕtaná. Samozrejme, že rýchlodráha, ale v centre a popod Dunaj pod zemou. Aj v Ríme ide metro v centre pod zemou a v okrajových častiach je na povrchu. Takto by som si to predstavoval aj ja. Vždy len obyčajný železničný rozchod, aby súpravy prímestskej dopravy napr. z Pezinka, Rače, ale aj Vajnor využívali jestvujúce teleso železničnej trate až po Bratislavu-filiálka, a odtiaľ popod centrum do Petržalky. V Petržalke už po povrchu na koniec sídliska, ale aj do železničnej stanice Petržalka. To by bola základná trasa, a potom by sa vybudovala ďalšia napr. od hlavnej stanice do centra. Príkladov je dosť napr. nemecké a a rakúske S-bahny. V Bruseli hlavná železničná trať vedie popod centrum a cestujúci priamo v centre nastupujú v podzemí do rýchlikov. Popod centrum prechádzajú aj medzinárodné rýchliky. Viete si predstaviť, že by ste pod Kamenným námestím nastúpili na rýchlik do Žiliny alebo Viedne? Ja áno. Škoda, že Bratislava ako hl. mesto nemá väčšiu starostlivosť od predstaviteľov štátu. http://www.t-l.ch/m2/corps_m2_trace.htm
Premier (ktoreho tam mame teraz) je pokial viem zo Spisskej Novej Vsi. Nemyl si pojmy premier a primator.
Uprimne Bratislave prajes metro - tak prosim, vypis sem niekolko bodov, podla ktorych je metro vyhodne, aj s odovodnenim, preco. Dovody typu "Bratislava musi reprezentovat" alebo "aj Praha ma metro" neberiem.
Koho seru kamiony zapchotvorne, ozvite sa na toto forum. Mna totiz seru trvale. A v roznych situaciach na roznych miestach. V meste smrdia, zavadzaju a spomaluju premavku ako MHD, tak IGK. Pride zima a stoja krizom aspon zo dva z kazdej strany kazdeho horskeho priechodu. Idem nahodou gumokolno po dialnici, tak jeden zdechnuty blokuje krajnicu, druhy parkuje v prvom pruhu rychlostou v=78km/h a treti ho predbieha druhym pruhom v=82km/h. Asi je najvyssi cas zacat riesit vzniknutu situaciu a to velmi radikalne!
Jaj, ale tu mame ukazkove parkovisko pre kamiony! Je sice len 3,5metra siroke, ale zato ta dlzka! Zacina kdesi za Jarovcami a po spojke D-61 pokracuje cez Most Lafranconi, Mlynskou dolinou a Patronkou az na dialnicu D-2. A dalsou vymozenostou je, ze tie kamiony tam nielen parkuju, oni sa tam pri tom parkovani aj posuvaju vpred, blizsie k svojmu cielu! Dobre to sudruhovia z MDPaT SR vymysleli, vela dobre, len jedina drobnostka im tam schádzá a tou je rychlost cestovna. Ta je asi 12km/h. Fýýýha!!
No nemyslim ze metro by tu nieco v dohladnej dobe vyriesilo, projekt elektrcikovej rychlodrahy pomoze a narozdiel od metra pomoze uz v dohladnej dobe. Pokial ide o spojenie ZST Petrzalka s centrom, to by bolo mozne riesit aj na "reprezantativnej urovni" s-bahnom, ale to by musela byt ochota na patricnych miestach taketo nieco realizovat.
V roku 1998 ste milí Bratislavčania vyplakávali, že vás vtedajší premiér namá rád, a preto sa nestará o Bratislavu. Teraz tam máte toho svojho a opäť nemáte nič. Len sa premrhalo veľa peňazí na rôzne projekty a štúdie, kde sa mnohí na tom len nabalili. Ja osobne však úprimne prajem Bratislave metro, aby sa vyriešila doprava v Bratislave a hlavne v úseku Petržalka - centrum - ŽSR. Okrem toho musí Bratislava aj reprezentovať Slovensko, veď je jeho hlavné mesto.
Nech je to ako chce , ale takto je to prijatelnejsie, ze viem aka zastavka prave je, nez ked sa to dozviem az ked uz su dvere otvorene a elina je pripravena na odjazd ?
Na 7937 sa nejak predcasne hlasia zastavky, co je potesitelne, lebo na ostatnych vozoch je to az po zastaveni a otvoreni dvier vozidla. Kdezto tu je to este pri dobrzdovani vozidla na zastavke. Tak ma napada , kde to je teraz spravne urobene ci na 7937 alebo na tych ostatnych ?
Este taka otazocka do plena: Jedna vec by ale zaujimala, ked uz sa to metro neplanuje tak naco nam tu existuje skvely zrut penazi menom Metro Bratislava a.s.??? Spolocnost ktora bola zalozena za ucelom stavania metra.
apropo METRO tu nebude ani za 50 rokov.Sme totiž NA SLOVENSKU.Ale v Ivanke pri dunaji je Metro-obchod hahaha
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr