Reakcia na: si #37017:
Na beznej trati je toto zavisle defacto od sirky prazca, ktory je normalizovany a rovnako siroky aj na 1000ku. Co sa tyka krizu, vyhybky, dilataciek a pod., skutocne som si nevsimol, ze by to na nich nejako kyvalo doboku. Pokial mas na rozume ucinok na dany tratovy element, tak u dilatacky konkretne je to blbost a u krizu/vyhybky beriem, ale zase je konecny efekt iba taky, ze do toho zeleza bude nieco buchat silnejsie, ale na trati ako celku sa to neprejavi tak, aby to vadilo.
Janči
To, čo sa týka toho že v CZ jazdia tie iste skrine ako u nas to je pravda ale v BA je to s velkym ale...
Vdaka uzkemu rozchodu nemoze byt v BA strmsia konstrukcia, stav vyheglania trate suvisi aj s udrzbou ale aj s tym, ze uzke podvozky maju nizzsiu stabilitu a potom cely zvrsok trpí.
Este raz k tej dlzke suprav, ak nebudu tak dlhe, bud:
1.budu preplne tlaciacimi sa ludmi v spicke, bude dochádzat k permanentnemu pretazovaniu tak ako to je dne a tým sa bude znižovať životnosť zvršku.
2.bude musiet jazdit ovela viac suprav aby nahradili kapacitne straty a tym budu tvorit kolony.Precitaj si ako to bolo s kolonami električiek v Prahe v 70.tych rokoch pred sprevadzkovaním metra. A hlavne ked pridu po povrchu na Šafko............. ? ? ? ?