Beriem spat svoju prechadzajucu poznamku. SPP sice na plynofikacie fakticky nema monopol, ale je momentalne jedinym "osvedcenym hromadnym dovozcom" plynovych zariadeni s "osvedcenim o technickej sposobilosti typu sucasti, vystroja a vybavy vozidla pre typy plynovych zariadeni pre pohon cestnych motorovych vozidiel stlacenym zemnym plynom" pre Karosy B731, B732 a B741. Blizsie vid strana 59 dokumentu http://www.telecom.gov.sk/doprava/cesta/lpg.pdf. V zozname "Zmluvnych pracovisk osvedcenho hromadneho dovozcu a vyrobcu plynovych zariadeni Slovensky plynarensky priemysel s.p." (SPP je sice uz nejaky ten piatok akciovka, ale budiz...) je aj DPB, diviza autobusy.
V clanku http://www.hnonline.sk/1-10023650-15014610-k0D000_detail-0d datovanom 6. 10. 2004 sa pise, ze "Medzi najvýznamnejšie investície podniku v tomto roku patrí modernizácia a prestavbu autobusov na pohon stlačeným zemným plynom (CNG), na ktorú spoločnosť vyčlenila 103 mil. Sk. Prestavba, ktorú DPB vykonáva vo vlastných dielňach, predĺži životnosť autobusov a kvalitu prevádzky bez opráv, zároveň zníži náklady na pohonné hmoty." O "kvalite prevadzky bez oprav" pomlcim, ako je to vsak s tym vykonavanim vo vlastnych dielnach? To znamena, ze autobus dojduvsi po generalnej oprave zo Zlineru alebo generalnej "oprave" zo Starka je nasledne splynofikovany priamo v DPB?
V clanku http://www.hnonline.sk/1-10023650-15014610-k0D000_detail-0d datovanom 6. 10. 2004 sa pise, ze "Medzi najvýznamnejšie investície podniku v tomto roku patrí modernizácia a prestavbu autobusov na pohon stlačeným zemným plynom (CNG), na ktorú spoločnosť vyčlenila 103 mil. Sk. Prestavba, ktorú DPB vykonáva vo vlastných dielňach, predĺži životnosť autobusov a kvalitu prevádzky bez opráv, zároveň zníži náklady na pohonné hmoty." O "kvalite prevadzky bez oprav" pomlcim, ako je to vsak s tym vykonavanim vo vlastnych dielnach? To znamena, ze autobus dojduvsi po generalnej oprave zo Zlineru alebo generalnej "oprave" zo Starka je nasledne splynofikovany priamo v DPB?
Ámos
Čo sa smernice EU týka o minimálnych spotrebných daniach, tak keby sa mi to chcelo hladať, tak ti dám aj dokument ale jasne si pamätám, že spotrebná daň zo zemného plynu používaného na pohon vozidiel bude nulová číslom 0.
Re #36580 Vševedko: Čiže ak denne najazdí 490 busov DPB priemerne 150km, tak ročne je to na jeden bus úspora 164250,- čiže za 15 rokov prevádzky 2,463750 milióna. To určite pokrýva aj zvýšené finančné nároky rozdielu ceny na jeden voz.
Ja by som tiež najradšej všade videl vozidlá na elektriku, hlavne keď mesto vlastní prostredníctvom OLO jeden, tuším 5,8Megawatový generátor, ale bohužial to nejde.
Galiyosha: No ak 103 miliónov nás výjde prestavba a GO 30 vozov, tak to skutočne vychádza 3,43 milióna na jeden voz. A nejde o to, že ťa jeden NP voz výjde 7-8 miliónov(v súčasnoti sú NP vozy asi skutočne luxus), ale o to koľko ťa výjde jedna krátka či kĺbová Karosa. Prestavba na zemný plyn je skutočne humbuk, keď si takto porovnáš ceny. Problém však je, že tých 103miliónov je účelová dotácia štátu z kapitálových investícií. Avšak štát by ti nedal 103miliónov na nákup nových 20 vozov. Nechápem však, prečo sa s plynofikáciou pokračuje aj v roku 2005(keďže štátnu dotáciu už nemáme) a nekupujú sa nové vozy.