Reakcia na: Peter...T #33020:
Pod Hradom, Pod Hradom... Nebolo to na Smichove pri Andelu? (kedysi stanica Moskevska?) tam je jednak spojenie kolajovej siete elektriciek a zeleznic a jednak tam bola zeleznicna vlecka po ul. Stroupeznickeho od stanice Praha Smichov do tovarne Tatra Smichov, ktora vyrabala elektricky. Dnes tam je Carrefour a obchodne centrum Novy Smichov. Kazdopadne, cestujuci po tychto kolajach sa nikdy nevozili a doprava po tejto vlecke mala charakter vynimocnosti. Vlakova vlecka ide po mestskej ulici aj na Vystaviste v Brne.
Pokial sa elektricka, ktora ma "do mesta vhodny" rozmer skrine, dostane na zeleznicnu trat a bude zastavovat na zeleznicnych zastavkach, tak bud bude mat vlastnu kolaj s vlastnym nastupistom, alebo pred nastupistom bude mat svoj vlastny set kolajnic, ktore budu prisunute o nieco blizsie k nastupistu, takze pri nastupisti budu na trati 4 kolajnice. To preto, ze vdaka rozdielnej sirke vlaku a elektricky by ludia z elektricky pri vystupe inak preskakovali pomerne dost velku medzeru. Ale da sa to vyriesit. Vsetko sa da. "Tramvlaky" uz existuju. Napriklad v Zwickau ci kde zachadzaju motorove vlaciky az do ulic mesta, pricom tam maju elektricky rozchod 1000 a vlak 1435. A ide to. Vsetko sa da, len treba chciet, a najma, TREBA VEDIET, AKO CHCEME TU DOPRAVU ORGANIZOVAT V BUDUCNOSTI. A to v BA nikto poriadne nevie.
fobust
Samozrejme som zabudol na velmi dolezitu vec, ktorou je napajanie vozidla, museli by si pochutnavat na 600 V js, ako aj 25 kV 50 Hz, pripadne aj 15 kV 16 2/3 Hz, v Prahe by stacilo aj 3000 V js.