Reakcia na: Peter...T #33027:
Nie. Tam vlacik mohol len po tej jednej kolaji na Stroupeznickeho, kde sice boli zliabkove kolajnice, ktore vyzerali ako elektrickove, ale jazdili po nich len vlaky - nebola tam trolej. Ovsem, krizenie elektrickovej a zeleznicnej trate tam existovalo a dodnes existuje este jedno, trochu dalej smerom na Hlubocepy, pri zast. CSAD Smichov sa krizuje zeleznicna vlecka s tramvajovou tratou. Ale ze by vlak vysiel na tramvajovu trat... to sa mi nezda.
fobust
No takto. Uzsi rozchod znamena nizsie opotrebovanie kolajnic v tebou spominanych oblukoch, takisto umoznuje prejazd oblukom vyssou rychlostou bez zvysenia rizika vykolajenia (akurat zvysenia prevratenia ? ) a prejazd oblukom je aj tichsi. Samozrejme to neplati o Bratislave, kde vela oblukov nema spravnu geometriu (prevysenie a rozsirenie), nehovoraic ze co vot, to iny profil kola, lebo v niektorych oblukoch je to tak, ze jeden voz prejde ticho, iny tam taha spony.