Reakcia na: QUAKEMAN #31473:
Nechcel som svojim príspevkom spôsobiť taký rozruch.Chcel som len nejakým spôsobom upozorniť na tento problém.A už vonkoncom som nemal v úmysle niekomu spôsobiť nejaké nepríjemnosti!!!Ak sa tak stalo,tak sa ospravedlňujem.Ale vďaka tvrdohlavosti OBOCH strán sa snáď ináč ani nedalo.Ale niektorí už začali chápať o čo mi asi išlo.Preto chcem ešte načrtnúť tento problém z trochu inej strany.Z pohľadu partií na DO v Krasňanoch.Zoberte si kto je zodpovedný za práce v hale DO.Je to vedúci čaty,dennej alebo nočnej.On je zodpovedný za VŠETKY práce vykonávané na vozidlách či premávkových alebo HV a to bez ohľadu na rozsah prác.Fakticky je jedno,či sa mení žiarovka,alebo zberač.On nesie zodpovednosť za všetko čo sa tam deje.Od kvality až po bezpečnosť.A:11.6 2004 bol pristavený HV 38 na kanál DO.V tom čase tam bol zástupca vedúceho nočnej čaty.Je zámočník a preto nemôže posúdiť rozsah elektroprác.To znamená,že môže síce prikázať odstránenie závady a vykonanie údržby,ale spôsob vykonania je na elektrikároch.STÁLE VŠAK ZODPOVEDÁ.V uvedený deň vykonal pán......zmenu zapojenia reverzného valca na tomto voze,čo je hrubý a svojvoľný zásah do zapojenia voza,pretože ovplyvňuje aj EDB.Podotýkam,že tento pán NESMIE samostatne pracovať na elektrických zariadeniach trakč.vozidiel.podľa vyhl.33/78.ktorá určuje čo môže a čo nie.Je to síce pekné a chvályhodné,že sa stará o HV,ALE:V prípade nehody je zodpovednosť za tento čin,nie na dotyčnom"elektrikárovi",ale na vedúcom partie ktorý vtedy práce riadil,anemohol posúdiť rozsah prác.Vlastne bol oklamaný!Na ňom je zodpovednosť tak či tak a je možné,že tento v tom čase vedúci partie bude aj potrestaný.Veď on to vtedy riadil.Chcel by som vedieť tvoj názor aj na tento problém.Ešte aby som nezabudol:Toto opačné zapojenie bolo urobené v UD nie z rozmaru,ale preto,že výzbroj voza už nezodpovedá originálu a dané opačné zap.sa javilo ako najlepšie čo sa týka jazdných vlast.a bezpečnosti.jeho svojvoľná zmena je teda nebezpečná.
fobust
Vdaka za reakciu. Mal by som sa spamatat, beriem na vedomie. Rad by som vsak poukazal aj na to, ze podat trestne oznamenie z dovodu vseobecneho verejneho ohrozenia by sa dalo aj na DPB, nakolko stav istych vozov tomu zodpoveda. Roztrhnutie Sanosu, vypadnutie dveri aj so schodami na Ikaruse 280 (nastastie v zastavke), zlomenie napravy pocas jazdy na 283-ke a pod. A pri sucasnom stave, teda pokracujucemu upadku a chatraniu mam pocit, ze sa roztrhnutie klobasy, pripadne prepadnutie schodov coskoro podari zopakovat.