Reakcia na: fobust #29526:
1), 2) Ale v skutocnosti... co cakat od mesta, ktore nie je schopne doplnit proste rozbocenie na jednej krizovatke na uplny trojuholnik a preto prevadzkuje autobusovu linku (49) v celej dlzke pod drotmi... a co cakat od Drahoveho uradu, kde este dvojsilovy trolejbus ani nevideli...
3) skusil som si predstavit SOR BN12 v trolejbusovej verzii. Vyzerala by asi o chlp lepsie, ako autobusova, pretoze uhol, v ktorom odstupuju palice od strechy by trosku opticky zmiernil ten uhol, v ktorom sa ten divny povoz lame

Papyr
1) ostrovna prevadzka je somarina. Da sa prekonat pomocou dvojsilovych vozidiel. Dvojsilova 24Tr alebo 21TrACI dokaze na neelektricky pohon nanajvys 30 km/h (-> nevhodna na prevadzku mimo vedenia a-zaroven s cestujucimi). Mozete si samozrejme vyziadat vyrobu plnohodnotneho dvojsiloveho trolejbusu napriklad u DPO, mozno by tam dokazali odstranit v Solarise tie tri sedacky vzadu vedla toho "zachoda" a narvat tam plnohodnotny dieselmotor, plnohodnotny generator a plnohodnotnu elektrovyzbroj a bude to vozidlo, ktore bude zive nielen pod drotmi. Ale to by si to niekto musel objednat, bolo by to drahsie a ktovie, ci by sa potom v BA neuplatnil tzv. kapfenbersky princip: "Duobusy likviduju trolejbusy." A vobec, myslim, ze v BA by to nepochopili a funguje to aj bez toho, a vobec, neviem si ani predstavit, ako by dokazali vasi vrchari skazit instalaciu natrolejovacich korytok
2) naklady na zadratovanie 2,5 km cesty medzi buducou trolejbusovou tratou na DD a existujucou trolejbusovou tratou na Lovinskeho ul. su nizsie ako cena za tri 12m nizkopodlazne trolejbusy akejkolvek znacky a typu. Tym padom moze ist pod droty nielen linka 33, ale aj 32 a mame vystarano.
3) Realizacia tr. trate na DD nie je az taka utopia. Mimochodom, o vyrobe trolejbusu vraj uvazuje aj SOR, takze sa moze stat, ze Tvoja vizia z poslednej vety sa moze v jednom bode svojim sposobom naplnit
16 cm je v istych situaciach aj dost, aj ked mozno nie pre kazdeho