Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: bobitwo #255221:
Tak osobne tiež mám už motajúcu L98 v Petržalke v paži pre spojenie s Vajnorskou či Račianskou. Teraz volím L3 + L4 z Lúčanky. No pre spojenie s Bajkalskou či Rožnavskou má stále zmysel. Prípadne pre ľudí z Ovsišťa.
Keďže nie je vedenie električky v Petržalke bezkolízne jej ďalšie zahustenie bude znamenať ešte väčšie problémy na križovatkách aj pre busy MHD. Ak by chceli zosekať autobusové linkovanie v Petržalke.
Hlavne, keď funguje preferencia tak, že bočné smery sa blokujú zbytočne dlho a nepokračuje cyklus tam, kde skončil pred jej zopnutím.
Určite som za to, aby L1 chodila do Petržalky. Už predtým, keď chodila, po otvorení 1.etapy po Farského, bola dobre využitá. Po jej skrátení po Nám.Ľ.Štúra sa jej využitie viditeľne znížilo. A nie, nemusí chodiť cez Štefánikovu... Vrátil by som tiež aj L2 z Hl.st. na Zlaté Piesky (L4 všetky spoje na Nové Mesto )nakoľko kedysi tvorila dobrú spojnicu z Hl,st, na východ mesta. Prestup aj na zvyšné dve radiály. Dnes z Hl.st. ,,doľava" nejde nič, autobusy na Šancovej nie sú náhradou hlavne ak stoja v zápchach.
1 linkový variant je blbosť, vyskúšal sa, neosvedčil sa.
Autobusy by som nechal ako sú. Kto chce na tom šetriť neurobil by dobre. či je to 93, 98, 68. Naopak, Petržalka by si zaslúžila ešte jednu priamu autobusovú linku do východnej časti mesta ako bola kedysi L86. ale nie tak kľukatú. A L96 všetky spoje opäť na letisko, príp.L196 na letisko priamo po D1 /Príst.most/.😉 L61 s tými intervalmi ako sú je tiež sila, najmä po rozlietaní letiska... Také ako letiskový autobus bez zastávky ešte asi nikoho nenapadol...
Reakcia na: david11 #255217:
Mne to hovoriť nemusíš. Ale sú tu ľudia, čo si to myslia a budú to presadzovať. Lebo však rýchla električka.

Dosť sa napríklad šušká o tom, že 91/191 by končili/začínali na Panónskej na nadjazde, lebo však električka a predsa môžeš ísť električkou do centra a nešla by až pod Most SNP. Už som som počul aj také, že 98 by nekončila na Jasovskej, ale pri Technopole, že dovtedy by si mal využiť medzi Jasovskou a Technopolom. električku a prestúpiť na 98, lebo však je tam električka a ušetríš 4,9km na každej jazde autobus. Tak isto som počul také, že 93 by nemala končiť na Vyšehradskej, ale na Holíčskej, ako teraz 94, či 68. Dokonca som počul aj také, že 68 by mala skončiť, keď sa postaví električka zo Šafka cez Košickú, lebo električka...
Reakcia na: bobitwo #255216:
To by musela ísť električka v meste z Nám. SNP. cez Suché mýto a Štefánikovu a v Petržalke by si možno musel súčasnú linku 93 pretransformovať na moták, ktorý by z trasy 93 vozil ľudí na električku. Napr. Vyšehradská - Lúky V - Budatínska - Znievska - Veľký Draždiak - Šintavská - Holíčska - Smolenická - Jiráskova - Ševčenkova - Stn. Petržalka - Rusovská cesta - Hálova - Vlastenecké nám. - Jungmannova - Farského a späť. Linka 94 by musela byť v Petržalke predĺžený na Vyšehradskú a premávať celodenne celotýždenne kvôli obsluhe zastávok Dvory a Zochova. Takže čo ušetríš na 93, ti zožerie 94. Na druhej strane, motáková 93 by možno vystačila s 12 metrovými autobusmi, resp. slabším intervalom než súčasná 93. Otázka je, ako by 94 zvládala pokryť reláciu po Dvory/Zochovu, ktorú električka nenahradí.
Reakcia na: 810zssk #255215:
Ano, no budem sa opakovat. Nebolo mozne viest po otvoreni Petrzalky aj 1 aj 3 sucasne (pri zachovani L7). V rannej spicke by museli jazdit ovela viac K2S co je na mašlu - ci by boli na 1 alebo 7.

Po starom sme mali vypravu (jun 2025)
1-17,3-21, 4-30, 7-17 , 9-23 a ZV-5 tj 112 vozov rano denne

Ak by sme predlzili 1 a 3 do Petrzalky na Janikov dvor tak treba dalsich cca 10 vozov (5ks na L1 aj L3) a to sme uz na 122 vozov rano denne

Aktualne mame cca 135-136 suprav papierovo schopnych:
90 NP elektriciek
29 suprav T6
11 suprav T3P
5-6 suprav T3G prip T3S

Tj spoliehat sa ze z 135-136 vieme pokryt 122 vozovu vypravu je dnes diskutabilne, ked sa bura vo velkom a poruch tiez dost. A vidiet K2S rano v Petrzalke ci na Racianskej neviem chceme ?

Na jar 2026 by sa to ale mohlo realizovat, ked dojde 10ks 29T, ked vidim ze jednolinkovy variant je skor problem ako uzitok. Netreba vyradovat nic zo suprav.
Reakcia na: 810zssk #255215:
Keby sme mali jednolinkový variant.. No nemáme ho ani teraz. Súbeh L4,9. Po vybudovaní Košickej už vôbec nie. Súčasný variant je čisto o šetrení lebo ako tu už niekto písal pri výprave aj L1,7 by museli vytiahnuť aj kačice a doprava by sa tam, kde by ich nasadili zase zhoršila oproti minulosti.
Reakcia na: bobitwo #255216:
Električka aj keby jazdila L1 do Petržalky určite nenahradí L93.
Reakcia na: david11 #255214:
Ja tomu chápem, ale Viko stále argumentuje, ako keby sa mali tie autobusy rušiť, lebo však máme električku ako nosný systém a ľudia majú cestovať ňou a nejaká nová linka električky Južné mesto - Hlavná stanica má nahradiť súčasnú 93, lebo to bude rovnako rýchle.
Uniká mi zmysel držania jednolinkového variantu pri intervale 2 minúty. Zmyslom tohto variantu bolo zbaviť sa liniek ktoré jazdia raz za uhorský rok takže človek sa buď trafil do toho kedy práve náhodne išla tá správna priama linka, alebo mal smolu (lebo pri tých intervaloch samozrejme prestupy nesedeli).

V prípade intervalov aké má linka 3 špičke tento argument padá a trvanie na jednej linke je imho kontraproduktívne a prináša viac nevýhod ako výhod. Rozhodne by sa mi javilo ako vhodné minimálne v rannej špičke linku 3 viesť v intervale 4 minúty a dopĺňať ju linkou 1 predĺženou do Petržalky a linkou 7. Interval na samotnej L3 by bol stále vysoko atraktívny, ale zároveň by obe radiály získali dodatočné priame spojenia (rovnako v atraktívnom intervale), plus by sa zlepšila spoľahlivosť v prípade mimoriadností.

V sedle a cez víkendy by to potom mohlo zostať tak ako to je (popoludňajšia špička je na debatu).
Reakcia na: bobitwo #255212:
Veď linky L93,94 sú nosné a robia ako keby ďalšiu radiálu v Petržalke. Podobne L83,84 od Hodžka do Dúbravky aj, keď tam tu kapacitu razantne už osekali oproti začiatku, keď mala vtedy ešte L34 a 83 každá v špičke int.3 min. myslím.
Reakcia na: Pajo #255202:
Ale P.R.imator uz fotecku a instagramicek mal 😃 Takze nevadi.
Reakcia na: Viko #255208:
Takže ľudia, čo bývajú na Budatínskej, Smolenickej, okolo Panónskej a podobne budú pešo šliapať 500+ metrov na zastávku električiek, aby mohli ísť električkou a cestovali tak o 10-15 minút dlhšie ako doteraz?

Londýn, mesto s metrom pre finančný rok 23/24 čo som našiel počty cestujúcich
Autobusy - 1 870 mil.
Metro - 1 181 mil.
DLR - 99 mil.
London Overground (vlaky) - 180,4 mil.
Elizabeth line (vlaky) - 220 mil.

To že mesto sa tvári, že električka je nosný systém ešte neznamená, že ideme rušiť autobusy. Stále tvoria autobusy extrémne dôležitú časť dopravy v Bratislave.
OK, nie je to redukcia ale preskupenie spojov ale vo finále ich za hodinu po Račianskej prejde menej ako pred rokom (nezabúdajme aj na 4-6 vozov vypravených na L59, všakže) A áno, otravujú a lezú mi na nervy PR aktivity magistrátu ktorý nás má za nepríčetných a viditeľné a citeľné zhoršenie deklaruje a propaguje ako zlepšenie. Len toľko. 🙁
Reakcia na: Pajo #255209:
Ale toto sme tu mali do 30.6. (alebo ak chceš do 27.7.), odvtedy nemáme. A ty píšeš o ďalšej redukcii.
Reakcia na: Valec #255207:
"Nový" interval 2 minúty na L3 je len to, čo sme tu roky v kombinácii L3+L7 mali bežne. Vtedy bol int. 2 minúty a nie do 7:35 ale až do cca 8:15. Čiže áno, redukcia.
Reakcia na: bobitwo #255203:
No, a potom je tam ešte druhá časť, ktorú si nezapočítal. Väzba z Ovsišťa a Hájov na "horné centrum" - okolie STU, štátnej nemocnice, rovnako aj stanicu. T.j. 83+34 a prestup do plných 93 príp. 94. Tam sú destinácie, ktoré boli z jednotky v pohode dostupné, ale z trojky sú už skôr na turistiku (tiež sa to dá napočítať, koľko trvá ísť napr. hore Mariánskou). A tak máme nosný systém, ale chodiť musíme furt autobusmi 😃
Reakcia na: Pajo #255202:
Aká redukcia, ak počet spojov je rovnaký.
Reakcia na: Pajo #255202:
Uhol pohladu. Z Komisarok je 2 min interval od 6:51 do 7:35 ,mimo toho je ano 3min. Asi vyhodnotili ze do 6:50 sa zvlada aj s 3min ale potom uz nie. Ale ci bude stacit od 7:35 3min int. na Racianskej, tak to pochybujem.
Reakcia na: DueStage #255184:
Zmenilo sa na "častejšie ako prešovská L1". 😁
Reakcia na: Pajo #255202:
To len my, obyčajní smrteľníci, nerozumieme najlepším zámerom magistrátu a dpb. Najdôležitejšie však je, že máme jednolinkový variant a T3 nesmú do Petržalky, pretože vyzerajú zastaralo.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.