V zahraničí sa nachádza veľa podobných projektov, kde stanica verejnej dopravy je súčasťou nejakého obchodného centra. Tam by som problém nevidel.
Problém je skôr ten, že každý čakal, že vstup autobusu na stanicu bude tzv. za pár šušňov. Na Nivoch to je 9,05€ teraz pre vnútroštátne spoje. Napríklad Ružomberok, Litovský Mikuláš atď máš za 3,08€ pre medzimestskú dopravu, 2,46€ kvázi MHD čo tam majú a nič tam nie je, vyzerá to ako zastávka MHD vo Vlčom Hrdle, Patrónka, či Hlavná stanica, či autobusová stanica v Šamoríne. Žiadne WC, žiadne sedenie, fúka na teba z každej strany, pečie na teba, lebo všade asfalt, jediné čo je, tak na teba neprší, lebo máš nad sebou plechovú strechu. V Košiciach prímestské linky 5,39€, diaľkové 8,27€, Poprad regionálne linky 5,81€, diaľkové 6,37€ a takto sa dá ísť ďalej.
To je samozrejme, len to pocas celej vystavby promovali ako busovu stanicu, pricom bolo uz pri stavbe jasne, ze to bude len dalsi obchodak. Podobne ako predtym postavili hotel, popri ktorom prerobili stadion.
Tak zaroven otazka kolko im tam chodi autobusov, ked vela regio liniek zacalo koncit inde (Patronka, Zlate, Vrakuna/Ruzinov, Bajkalska, pred ASMN, kedysi nemyslitelne) - ci uz pre nizsi dopyt, alebo vysoke poplatky. A logicky ak sa nenaplna stanica dostatocnym mnozstvom vozidiel, tak sukromnik si na tom lukrativnom priestore v (skoro) centre zarobi inak.
Netvrdim, ze je to mimoriadne doveryhodny zdroj, ale logiku to ma, kedze Arriva nebude zbytocne platit lajnam vjazdy do obchodneho centra. Uvidime, co sa stane v priebehu par mesiacov.
Vleky SB9 kúpili za 1 € za kus a musia do nich investovať asi 100 tisíc € za kus aby im ďalších 16 rokov jazdili. To nie je vôbec zlý kauf. Akože ja som to napísal ako recesiu, dávať ich medzi T6A5. A furt to recesia je. Ale za tú cenu, no nekúp to! Neviem koľko by stála GO T6A5 spojená s modernizáciou (aspoň klíma a lepší interiér, či má zmysel meniť TV3 za niečo iné ako pri KT8D5 v KE posúdiť neviem). Lenže zabúdam, že trojička T6A5+SB9+T6A5 by bola podobne lenivá ako K2S. A to teda nie je pekné. SB9 má sám o sebe 12,8 tony a plne narvatý aj 20 ton, ak sa substrát ochotne sardinkuje. A plne narvatý SB9 znamená aj plne narvaté T6A5, čo je 30 ton na voz. To dáva narvatú súpravu o hmotnosti 80 ton a výkone 360 kW. Teda 4,5 kW na tonu. A to by bolo lenivé. Iste, linka 3 nie je kopcovitá, ale bolo by to lenivé, keby to bolo narvaté. Nie, nechcem aby tu jazdili vlaky s trakčnou charakteristikou K2. Fakt nie.
Nejde či to dá no kopec ľudí by z Urpínov či OS a batožinou rado išlo ďalej západne od BA smer Záhorie, CZ či ešte ďalej.. no a kapacitu v spoji potrebuješ aj na iných zastávkach ako na prvej.
Linku X2 by mali nechať premávať zo STN. N.Mesto do konca Októbra pokiaľ bude toľko vlakov presmerovaných na N.Mesto v preklade zo spojmi L4 odtiaľ premávajúcich.
Bratislava nemá záujem o vleky SB9 z Črevného mesta? Ideálne ako stredné vozne do súprav T6A5 I. a II. série. 23 vlekov ešte je, resp. čoskoro bude k dispozícii. Platňové T6A5 poslať do histórie. Neplatňovým dať klímu, modernizovať interiér. Klímu aj do tých nízkopodlaždných vlekov, napájanie klímy kľudne zo zadného vozňa T6A5, tomu v rámci GO vyhodiť búdu vodiča a spraviť z nich tzv. Triebbeiwageny. Bratislava by tak relatívne lacno získala 23 veľkokapacitných súprav, ktoré by odviezli aj vozíčkarov, aj mali klímu. Otázka je, či by rám T6A5 zvládol ťahať/tlačiť polovicu hmotnosti plne naloženého vleku v bežnej premávke. Na linke 3 by to podľa mňa šlo.
Čo som čítal tak do ponuky majú pribudnúť : model letiskového Solarisu, Mega Trolejbus z Lega a trolejbusový vankúš.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Zberač mínusiek