Reakcia na: Viko #253930:
Pokiaľ viem, tak 1414 mala minimálne rozsah veľkej prehliadky a rám bol určite vybrúsený. Či sa robili aj agregáty, neviem. Naspäť k téme - čiastočná oprava naozaj nie je udržateľná záležitosť pre prevádzku historických vozidiel.
Možno extrémny príklad, ale pozrime sa v ČR na historickú lokomotívu Albatros s číslom 498.106, ktorá je vzácna a stojí v múzeu, lebo nemá GO a ani revíziu kotla. Takže čo poviete, aby sa takýto klenot mohol vlastnou silou zúčastniť nejakej akcie?
Natrite si to a dajte tam pečiatku s povolením na prevádzku, hoci reálny stupeň opravy nie je spravený?
Ako technik si to nemyslím a hádam ani Vy by ste im to nepovedli, ale v DPB si to očividne takto predstavujú všetci čo ku dnešnému dňu robia historické vozidlá a je to smutné, kam to dospelo. Veterán by mal byť vždy čo najviac vyšperkovaný.
E479_1001
Samozrejme že to teší, lenže ako už som bol predbehnutý a raz už aj tento názor prezentoval, táto cesta je dlhodobo nerentabilná nielen čo sa týka zdrojov finančných ale aj zdrojov ľudských.
Ale takéto záplaty sú len dočasná záležitosť a nedá sa aplikovať permanentne a donekonečna.
Ikarusy trpeli na početné zlomeniny v ráme či hnilobu počas prevádzky, lebo narozdiel od 6309 nikdy neschytali veľké opravy. Preto radšej nechcem vedieť, ako sú na tom skutočne.