Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Myslím, že som nikde nevyjadril "nevďačnosť" za uvedenú prácu.

Samozrejme že to teší, lenže ako už som bol predbehnutý a raz už aj tento názor prezentoval, táto cesta je dlhodobo nerentabilná nielen čo sa týka zdrojov finančných ale aj zdrojov ľudských.

Ale takéto záplaty sú len dočasná záležitosť a nedá sa aplikovať permanentne a donekonečna.

Ikarusy trpeli na početné zlomeniny v ráme či hnilobu počas prevádzky, lebo narozdiel od 6309 nikdy neschytali veľké opravy. Preto radšej nechcem vedieť, ako sú na tom skutočne.
Reakcia na: Viko #253930:
Pokiaľ viem, tak 1414 mala minimálne rozsah veľkej prehliadky a rám bol určite vybrúsený. Či sa robili aj agregáty, neviem.

Naspäť k téme - čiastočná oprava naozaj nie je udržateľná záležitosť pre prevádzku historických vozidiel.

Možno extrémny príklad, ale pozrime sa v ČR na historickú lokomotívu Albatros s číslom 498.106, ktorá je vzácna a stojí v múzeu, lebo nemá GO a ani revíziu kotla. Takže čo poviete, aby sa takýto klenot mohol vlastnou silou zúčastniť nejakej akcie?
Natrite si to a dajte tam pečiatku s povolením na prevádzku, hoci reálny stupeň opravy nie je spravený?

Ako technik si to nemyslím a hádam ani Vy by ste im to nepovedli, ale v DPB si to očividne takto predstavujú všetci čo ku dnešnému dňu robia historické vozidlá a je to smutné, kam to dospelo. Veterán by mal byť vždy čo najviac vyšperkovaný.
Reakcia na: Andrej #253931:
Ak by sme takto fungovali odjakživa, tak Sanos máme spravený už v roku 2000 a medzitým by prešiel už aspoň piatimi strednými prehliadkami aby sa nerozpadol úplne.

A z technologického hľadiska by stále čakal na riadnu GO, pretože na náter, vyčistený, no hnilý interiér a platné revízie to nebude jazdiť permanentne 😉
Reakcia na: Viko #253930:
Neviem či aj v slovenčine existuje podobná fráza, ale v angličtine sa tomu hovorí "letting perfect be the enemy of good" - myšlienka že keď nie je niečo na 100% perfektné, tak by sa to ani nemalo robiť.

Samozrejme je ideálne ak každý historičák prejde dôkladnou opravou, ale ak sa dá aspoň trochu skultúrniť, tak to stojí za to. To isté čo platí u TAMbusov platí aj u 1710... to ako dlho by sme museli čakať na krátku Karosu keby ju v 2022 nespravili? Okrem zopár pracovných vozov som nikdy nemal príležitosť fotiť tie vozidlá, čiže aj takýto "polovičný" historičák je úplne super. Čím viac takýchto dokážu spraviť, tým lepšie.
Reakcia na: E479_1001 #253925:
Tambusy sa tiež "iba natreli" a ako dlho už robia radosť... Ale niektorým ľuďom sa asi fakt nedá zavďačiť. Radšej nech to ďalších iks rokov hnije bez dotknutia, než by to malo aspoň čiastočnú opravu dostať, však?
Reakcia na: ribbit #253927:
delete
Reakcia na: ribbit #253927:
Dočasne, už iba dnes, kvôli oprave mosta na Čučoriedkovej je vypnutá časť trate na Gagarinovej.
Tie nove trolejbusy na linke 72 su len docasne ci natrvalo?
Reakcia na: upravovač fotiek #253920:
Bezne prevadzkove vozy tam nie su lebo do nich si netreba kupovat listky
6309 hlavne z nich naozaj vyzerá, že prešla nejakým stupňom opravy. Ak by to bolo takto pri všetkých vozidlách, napríklad tých ktoré už nie raz som videl, že tu boli opomenuté, tak by šlo ľudí za tým stojacich aj pochváliť.
Reakcia na: SGP135 #253912:
Nazývať 4804, 3033 a 3514 v aktuálnom stave bez riadnej opravy historičákmi, je skôr na zaplakanie a výsmech zároveň.

6309 beriem, aspon oprava v rozsahu cca strednej prehliadky, no s nedostatkami.
Škoda 9 Tr #53 bola videná na miletičovej ulice o 20:30

Asi sa chystajú na Deň Otvorených dverí 🙃
Reakcia na: Mrtn #253921:
Ešte ževraj #7301 + #7302 majú pôvodné hlásenia.
#2869 ešte vozí p. Tvarožkovú. Vie niekto ešte doplniť nejaký voz so starým hlásením? Ďakujem za prípadné doplnenie.
Reakcia na: ES499.0001 #253919:
Ani iné bežné prevádzkové vozy tam nie sú.

Edit: 7733+7734 bude záložák. Do konvoja pôjde jedine ak by sa niečo pokazilo. Škoda, práve T3M som sa chcel povoziť. Najmä ak to už takmer historiák je.
Reakcia na: upravovač fotiek #253918:
#7733 + #7734 v rezerváciách nie je.
Reakcia na: ES499.0001 #253916:
Ten bude asi pre vedenie DPB a PRimátora, prípadne ďalších hostí. V poriadku, nemám s tým problém.

Bude v konvoji aj 7733+7734?
Reakcia na: ES499.0001 #253916:
.
Reakcia na: SGP135 #253910:
Podľa informácií bolo na Facebooku DPB písané, že v konvoji má byť aj Ganz #104/II. Ten však v rezerváciách nie je.
Reakcia na: SGP135 #253912:
Len sucastou konvoja by mala byt potom aj pojazdna dielna

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.