Hlavne na tej scheme je petrzalska trat presne v mieste kde bude v buducnosti trat po Kosickej, cize aj tak sa to bude musiet posuvat. A paradoxne pri zmene to bude posobit, ze sa postavila nova trat v Petrzalke a linka co doteraz viedla po Kosickej sa pretrasovala do Petrzalky.
Ike
Mapa je model. Model znamená, že neobsahuje všetky prvky reality, ale iba tie, ktoré sú na daný účel relevantné. Ani hračkárske autíčko v mierke 1:43 neobsahuje pod kapotou prevodovku, lebo na účel toho, že je to hračka, tá prevodovka nie je podstatná, dôležite je, že má karosériu a štyri kolesá.
Mapa je preto model, lebo ak by obsahovala naozaj všetky prvky reality, tak je neprehľadná. Preto na mape Slovenska v mierke 1:500 000 máš menšie obce bodkou a nemáš tam presne zodpovedajúcu zastavanú plochu, lebo by v konečnom dôsledku neboli viditeľné a pri mape s takouto mierkou jednoducho asi nie je účel mať zobrazené presne zastavané parcely, ale naopak, mať tam bodku, že tu obec existuje.
Schéma ja poddruh mapy, kde na oltár čitateľnosti dávaš mierku. Ty si sa pokúsil upraviť Petržalskú radiálu tak, aby zodpovedala svetovým stranám a doplnil si Dunaj. Ale nebolo to zadarmo. Výrazne si zhoršil čitateľnosť zastávok na DKR a aj na samotnej Petržalskej radiále. Zároveň ti tam vzniklo veľa hluchého miesta, kde nie je nič. Tieto schémy sú umiestnené buď vo faviónoch alebo nad dverami a ľuďom s horším zrakom si situáciu zhoršil. Za akú cenu?
Nehovorím, že ten formát čo DPB používa je najlepší, ale tie schémy električiek a trolejbusov sú navrhuné tak, že sú vzhľadom na formát najlepšie čitateľné. Je tam využitých 100 % miesta, nie sú tam hluché miesta a vďaka tomu môžu byť rozostupy medzi zastávkami najväčšie možné (čo uľahčuje počítanie zastávok) a názvy zastávok napísané najväčším možným písmom (keďže nie každý má skoro 2 m ako ja, ale na tie schémy pozerá zdola, je IMHO veľkosť písma dôležitá).
Čiže aj tu sa robili kompromisy. Čitateľnosť textu (rozostupy, veľkosť písma) vs. geografická presnosť (orientácia na svetové strany). Grafik, ktorý schému robil, sa správne rozhodol, čo obetuje.
Aj keď nepopieram, že počet situácii, kedy to môže spôsobiť problém, je väčší ako nula, rozhodnutie to bolo správne.
Ak o niečom diskutovať, potom o formáte tých schém a o návrhu ich umiestnenia.