Reakcia na: Viko #253726:
Toto je debata, ktorú v Londýne vyriešili pred 100 rokmi. Nemá zmysel sa hádať s niekým, kto sa bude biť len preto, aby sa bil.
Neskor vysli aj trolejbusove verzie z inych miest, no kosicka elektrickova verzia nikdy. A este by som velmi rad videl takto spracovane Brno a Prahu. Existuje sice toto: https://www.gleisplanweb.eu/show.php?Map=Prag&Index=1&Height=2350&Width=3425&Title=Straßenbahn%20Prag ale nie je to uplne ono voci tej imhd verzii
Ike
Na vitríne je veľa zbytočného balastu (ako bolo uvedené v tejto diskusii), ale všetko z toho, čo si vymenoval, tam patrí.
Ja len poukazujem na to, že ak dáš mapu v mierke na formát A3 (čo je dosť luxus) alebo A4 do vitríny, tak tam cestujúci nenájde nič viac ako na schéme, ktorá je prehľadnejšia a čitateľnejšia. Jediná pridaná hodnota (za cenu mnoho kompromisov) je vnímanie vzdialeností a svetových strán. Budem teraz hovoriť čisto za seba, nikdy ma v cudzom meste nezaujímalo, či pôjdem na severo-severo-východ 31 km, alebo východ 34 km, podstatné pre mňa bolo na koľkej zastávke v poradí vystúpiť a aký si mám kúpiť lístok + orientačný cestovný čas, ktorý je v CP a určite ho nebudem prepočítavať z grafickej mierky. Nič z toho mi orientácia na svetové strany ani reálna vzdialenosť nepovie.
Pokiaľ ide o ďalšie prvky v mape ako prevádzky, ulice atď, tak je tam ten problém, že čím viac tam toho dáš, tým je to preplácanejšie, čo pri statickej vytlačenej mape, kde nemôžeš zoomovať a vypínať vrstvy predstavuje trochu problém.
Ďalšia vec je, že ak by si tam chcel dať prevádzky, tak narážaš na triáž (ktorú DPB odmieta robiť) a asi tam skôr dáš OC Central, ako Nechtové študio LOLA alebo Psí salón Dunčo. A podľa DPB by to bola reklama OC Central, takže by tam pravdepodobne nebol ani ten.
Čiže vraciame sa na začiatok a tu si požičiam názor 810zssk, upustime od predstavy, že cestujúci príde na zastávku nepripravený. On informácie má, on vie kam cestuje a schéma plní iba účel určitej verifikácie, prípadne na operatívne účely. A na to naozaj na zastávke nepotrebuje mať plnohodnotný plán mesta.