Vážený pán námestník Kolada,
posielam Vám moje stanovisko k mailovej sťažnosti pána xxxx xxxx.
V čase rozhodovania o modernizácii električiek K2 bolo vzhľadom na pomerne priaznivý vek a technický stav určené začať s vozidlami poslednej série z roku 1983 ( #7085, 7086 a 7087). Predchádzajúca modernizácia v DPB prebehla v roku 1993-1995 na električkách T3 a bola použitá výzbroj TV8 z produkcie firmy ČKD Trakce. Táto výzbroj bola osvedčená, úsporná, na vozidlách K2 ju používali v tom čase aj iné dopravné podniky. Preto nebolo pochýb o výbere výzbroje pre modernizáciu prvého z radu vozidiel – 7085.
Výzbroj sme zakúpili, ale žiaľ, kým sme dospeli k montáži do opraveného vozidla, výrobca výzbroje sa dostal do konkurzu a neskôr zanikol, a s ním aj možnosť získať potrebnú výrobnú a montážnu dokumentáciu. Preto sme museli naše technologické a konštrukčné kapacity rozdeliť a okrem bežných plánovaných opráv zamerať aj na tému tvorby dokumentácie pre K2 s výzbrojou TV8. Čiastočne nám pomohli partnerské dopravné podniky, ale vzhľadom na miestne odlišnosti bolo treba poskytnuté schémy prepracovať. Prioritou prestalo byť jediné vozidlo svojho druhu bez nádeje na opakovanie výroby a práce na ňom pokračovali v miernejšom tempe.
V súčasnosti sú všetky problémy technického charakteru vyriešené, vozidlo je takmer dokončené a zostáva ho oživiť a vyskúšať. V roku 2003 sme oslovili s prosbou o pomoc spol. s r.o. ČKD Pragoimex, v ktorej ako sa ukázalo, pracujú bývalí zamestnanci ČKD Trakce, podieľajúci sa na vývoji a výrobe trakčnej výzbroje TV8 a ktorí sú schopní a ochotní tento typ výzbroje oživiť. Prvé pracovné rokovanie sa uskutočnilo 21.1.2004 s prísľubom oživiť vozidlo do konca februára tohto roku.
Nakoniec ostáva už len získať schválenie nového typu vozidla a povolenie na jeho prevádzkovanie, čo je síce posledná, ale určite veľmi dôležitá etapa celej modernizácie. S ňou sú spojené určité administratívne úkony, ktoré si vyžiadajú ešte niekoľko týždňov.
Uznávam svoj podiel viny na dlhej dobe modernizácie uvedenej električky, ale rozhodne odmietam tvrdenie, že by bol problém v „prinútení dielenských pracovníkov dokončiť túto električku“.
Ing. Vladimír Rafaj
riaditeľ divízie Elektrické dráhy
posielam Vám moje stanovisko k mailovej sťažnosti pána xxxx xxxx.
V čase rozhodovania o modernizácii električiek K2 bolo vzhľadom na pomerne priaznivý vek a technický stav určené začať s vozidlami poslednej série z roku 1983 ( #7085, 7086 a 7087). Predchádzajúca modernizácia v DPB prebehla v roku 1993-1995 na električkách T3 a bola použitá výzbroj TV8 z produkcie firmy ČKD Trakce. Táto výzbroj bola osvedčená, úsporná, na vozidlách K2 ju používali v tom čase aj iné dopravné podniky. Preto nebolo pochýb o výbere výzbroje pre modernizáciu prvého z radu vozidiel – 7085.
Výzbroj sme zakúpili, ale žiaľ, kým sme dospeli k montáži do opraveného vozidla, výrobca výzbroje sa dostal do konkurzu a neskôr zanikol, a s ním aj možnosť získať potrebnú výrobnú a montážnu dokumentáciu. Preto sme museli naše technologické a konštrukčné kapacity rozdeliť a okrem bežných plánovaných opráv zamerať aj na tému tvorby dokumentácie pre K2 s výzbrojou TV8. Čiastočne nám pomohli partnerské dopravné podniky, ale vzhľadom na miestne odlišnosti bolo treba poskytnuté schémy prepracovať. Prioritou prestalo byť jediné vozidlo svojho druhu bez nádeje na opakovanie výroby a práce na ňom pokračovali v miernejšom tempe.
V súčasnosti sú všetky problémy technického charakteru vyriešené, vozidlo je takmer dokončené a zostáva ho oživiť a vyskúšať. V roku 2003 sme oslovili s prosbou o pomoc spol. s r.o. ČKD Pragoimex, v ktorej ako sa ukázalo, pracujú bývalí zamestnanci ČKD Trakce, podieľajúci sa na vývoji a výrobe trakčnej výzbroje TV8 a ktorí sú schopní a ochotní tento typ výzbroje oživiť. Prvé pracovné rokovanie sa uskutočnilo 21.1.2004 s prísľubom oživiť vozidlo do konca februára tohto roku.
Nakoniec ostáva už len získať schválenie nového typu vozidla a povolenie na jeho prevádzkovanie, čo je síce posledná, ale určite veľmi dôležitá etapa celej modernizácie. S ňou sú spojené určité administratívne úkony, ktoré si vyžiadajú ešte niekoľko týždňov.
Uznávam svoj podiel viny na dlhej dobe modernizácie uvedenej električky, ale rozhodne odmietam tvrdenie, že by bol problém v „prinútení dielenských pracovníkov dokončiť túto električku“.
Ing. Vladimír Rafaj
riaditeľ divízie Elektrické dráhy
Trolejbusy a elektricky som neznasal, ale ked som sa prestahoval k trolejbusom, tak som si ich oblubil ovela viac ako vsetky autobusy predtym dokopy.
Navrhujem zacat zbierku na CVR Futurama...
Hadam sa velmi nemylim, ked zastavam nazor, ze takato elektricka je do balkanskej prevadzky typu BA daleko vhodnejsia nez dajake Combino.
Andy
Ono to zrejme plati pre solo vozidla. Mne bola kedysi povedana tusim suma 170 000 Kc za tabule do klboveho vozu. Takze solo by sa do 150 tisic sk mohlo vtesnat.
Re #25314 Ike:
Je uplne jedno aka firma to je, ani v novinach nemas reklamu podla toho, kto ju ma...
ZST XX by som nespoplatnoval, pretoze to nie je reklama. To by sa to muselo volat ZSR alebo Zeleznicna spolocnost. To iste pre AS.
Divadlo Arena si samozrejme plati za nazov, preco by nemalo, a v jeho pripade je to myslim vhodne premenovanie. Krasovskeho aj tak nikto nepozna.