Dík za tip. No podľa mňa by to malo ísť kúpiť aj na vlak, ktorým pôjdem. Veď väčšina ľudí má PCL na 100+101 zónu. Takto mi to nevedel predať ani sprievodca vo vlaku. Tiež ponúkal iba Vinohrady - N.Zámky.
A plus ČD ponúka zadarmo k nákupu lístka kúpeného online miestenku vo všetkých miestenkových vlakoch a aj tým motivuje ludí aby si radšej lístok kúpili online ako v pokladni (kde by za miestenku museli platiť keby ju chceli).
U ZSSK je miestenka zadarmo iba v povinne miestenkových vlakoch/na povinne miestenkových trasách teda keď niekto chce miestenku do Prahy alebo do Budapešti musí za miestenku platiť či si lístok kúpi online alebo na stanici.
Potom budú v ZSSK strašne prekvapení keď si ludia na cestách smerom do Česka čo si doteraz kupovali lístky na stanici začnú kupovať lístky online ale nie u nich a budú mať prepad tržieb ktorý nevykompenzuje ani to výpalné vyberané od tých ktorý si budú kupovať aj po zavedení toho servisného príplatku.
Ešte na seba musím zareagovať, aby som mohol vložiť screenshot aký “easy as 1-2-3” je nákup traťového lístka v Můj vlak. To nie že neprebiješ, ale hlavne to v appke ZSSK nespravíš vôbec.
Takto - eshopom a appkou v podaní ZSSK - mimochodom spoznáš firmu, pre ktorú si ako zákazník na príťaž od momentu, kedy jej ešte len chceš dať svoje peniaze.
A už posledná vec, ČD išlo práve cestou motivácie (ČD Body), nie hlúpej prirážky.
Žiadalo sa mi napísať, že to možno aj tak čoskoro skončí ako Pošta, kde pomaly cez žreby nevidíš za okienko, zatiaľčo balíkoboxy fungujú relatívne skvelo, ale potom som si uvedomil, že veď oni aj tak predávajú lístky na, ehm, slovenské vlaky, takže Loto splnené.
#252276 ČD Můj vlak ti pri prestupe dá veľmi dobrý servis vrátane meškaní, nástupíšť a koľají, rovnako dobrý servis pri nákupe a po nákupe, a uznávam, že nerieši lokálne IDS a busy, len seba. Lenže to máš práve rovnaké ako ZSSK Ideme Vlakom.
Ostatné uvedené use cases sú okrajové a vôbec, nikto nebráni ľuďom nosiť si papierovú mapu, koňa a pazúriky a kožky namiesto MasterCard, ak im to tak vyhovuje.
Sme v 21. storočí, 99,9 % všetkých informácií k ceste A do bodu B pomocou VHD potrebuješ, máš dnes možnosť mať vo vrecku. Ak má niekto validný dôvod dáta v mobile/mobil/PC nemať, prosím, tam je pokladňa, ľudské zdroje niečo stoja, vy zas neplatíte paušál.
Dalo sa to spraviť lepšie? To je čo za (rečnícku) otázku? Samozrejme, miliónkrát.
Dá sa kúpiť lístok Vajnory - NZ, len to má tú nevýhdu, že je to treba kupovať asi 20 min. pred odchodom (lebo treba kúpiť lístok na ten Os čo vo Vajnoroch stojí, a ten ide 20 minút pred REXom). Sám to takto robím - mám PCL 100+101 a k tomu si on-line dokupujem lístky Rača - Leopoldov.
Presne na tento problém som sa ZSSK pýtal v komentároch na FB k príspevku, v ktorom zverejnili zavedenie poplatkov. Z ich strany samozrejme bez reakcie.
Takže si to zhrniem, čo si napísal: očakávaš, že systém vie dopredu určiť, čo príde načas/prípadne koľko bude meškať, vie na ktoré koľaje to príde, vie presne ako rýchlo chodíš a koľko času potrebuješ na prestup, keďže sa v danom mieste nemusíš vyznať a môžeš tam byť prvý raz, vie vyhodnotiť davy cez ktoré sa budeš, či nebudeš prebíjať, vie kde ti zastaví spoj, koľko ľudí ti bude zavadzať, či ťa chytí hnačka, tak sa stavíš na WC a dokáže to určiť skôr, ako si kúpiš lístok, aj pár hodín dopredu. Nechceš náhodou, aby ti to ešte dodalo výherné čísla na Loto?
Riešenie je kúpiť si regional listok na skorší Os (idúci pred tým R). Ale samozrejme to nefunguje pokiaľ kupuješ na poslednú chvíľu.
Presne toto si tí idioti v ZSSK mali uvedomiť že majú vyriešiť kým pôjdu do takejto kolosálnej hovadiny, ale to by museli tušiť čo robia, nie len sa rozplývať nad tým že aj v tatom Rakúsku majú predsa drahšie cestovné pri kúpe offline, bez toho aby mali predstavu ako to v tom Rakúsku funguje a že tam najprv investovali do e-shopu ktorý zvláda takéto kombinácie.
"CP-čko naprogramovalo prestup vlak vs. 620 v Bernolákove na 7 minút. Asi nemusím pripomínať, že je to absolútne nereálne pešo stihnúť."
Tak to je aj vec kvality spätnej väzby od dopravcov poskytujúcich dáta, prípadne používateľov. Ja som z pozície dopravcu viackrát dával na cp.sk podnety na rôzne také opravy a vo všetkom mi vždy vyhoveli.
A hodí ti to minútový prestup cez celú stanicu, alebo tesný prestup z "večne meškajúceho vlaku". Toto spravidla miestny pokladník pozná.
Iný príklad: CP-čko naprogramovalo prestup vlak vs. 620 v Bernolákove na 7 minút. Asi nemusím pripomínať, že je to absolútne nereálne pešo stihnúť.
TomJ však nerieši kúpu lístka IDS BK na vlak ZSSK. Ale kombináciu PCL IDS BK na zóny 100+101 (Bratislava) s jednorazovým lístkom ZSSK. Takáto kombinácia predstavuje najlacnejšiu možnú cestu, keďže lístky IDS BK do regiónu sú výrazne drahšie ako lístok ZSSK. Zároveň, v zmysle PP IDS BK vieš nadväzovať tarifu IDSBK/ZSSK aj v stanici, kde vlak nestojí. V prípade rýchlikov R50 smer Trnava je to Bratislava Rača, v prípade RExov R60 smer Galanta je to Bratislava Vajnory. V oboch prípadoch je posledná stanica vlaku Bratislava - Vinohrady.
Pokiaľ teda nie si šotouš a nevieš, že si môžeš lístok kúpiť z Rače/Vajnor aj na osobný vlak idúci pred odchodom tvojho R/REx (a zároveň nevieš, že si musíš prepnúť tarifu lístka na takú, ktorá ti platí aj v rýchliku), tak si platný lístok ZSSK nadväzujúci na PCL IDS BK v appke nekúpiš.
Otázkou je, či lístky na MHD/električenky platia aj pre rýchliky, alebo nie.
Ďalšia vec, pozeral som teraz stránku ZSSK a keď som si dal spoje, tak pri osobákoch a rýchlikoch je napísané, že sú súčasťou IDS BK. To znamená, že mi predsa stačí 1 lístok (neviem ktorá zóna je Trnava) na MHD a vlak, čo ja viem 90 minútový a nemusím mať 2 separátne lístky.
Nemusí mať každý aplikáciu IDS, ale tam keď si zadám odkiaľ - kam a kedy chcem odísť/prísť, tak mi to vypíše všetky spoje a aj mi to dá rovno cenu lístka a môžem si hneď kúpiť. Tak isto to funguje aj na stránke idsbk. Viem tak isto zadať, napíše mi spoje, napíše tam koľko tam je zón a podľa toho ai predsa viem kúpiť lístok, či už papierový, alebo cez aplikáciu (kde to je lacnejšie).
Takže možnosti sú, dokonca sú tam aj upozornenia na IDS.
Stránka dokonca zobrazuje spoje v pomerne reálnom čase aj s meškaniami.
Otázka na koniec, myslíš, že ti teda pri okienku poradí napríklad 24 hodinový IDS listok na vlakovej stanici? Podľa mňa asi veľmi nie.
Edit: navyše už aj Google maps to dokáže veľmi dobre zobraziť spoje aj ich náveznosť medzi MHD a vlak/SAD.
To isté aj pri Rexoch NZ-BA. Cez týždeň sa dá iba Vinohrady lebo vo Vajnoroch Rexy nestoja. Cez víkend, keď nejazdia tak v OS v pohode. Úsek Vajnory - Vinohrady je zaplatený 2x cez týždeň.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
david11