Joj a teraz tam máme cyklodialnicu ktorá zobrala pruh och
Škoda že sa to vtedy nepresadilo a kľudne by vyšla aj za súčasných podmienok 2kolajna trať, 2 pruhy pre autá a ochranný pruh pre cyklistov... Prípadne užšia verzia obojsmernej oddelenej cyklotrasy ..
1. Áno, plánovalo sa viesť 2-koľajnú trať až na Šafko. Zatrhli to - ako inak - policajti - KDI. V rámci plynulosti a bezpečnosti premávky... veď to všetci poznáte... nie je možné viesť 2-koľajnú trať po Vajanského nábreží. Tak sme tu mali dve 1-koľajné trate až do r.1979, kedy sa plánovalo zrušenie trate na Hl. stanicu a to by znamenalo 8 liniek cez Šafko. Preto sa v lete narýchlo zdvojkoľajnila trať v Mostovej a Jesenského.
2. Pred SNG bolo kompletné vyústenie trate z Mostovej aj s napojením na plánovanú 2-koľajnú trať na nábreží, teda aj so zjazdovou výhybkou. A hneď za ním pravá koľajová spojka. Bola využitá pri zdvojkoľajňovaní Jesenského a Mostovej. V jednej fáze rekonštrukcie sa totiž električky z Jesenského dostali na novú koľaj na Mostovej, teda do protismeru a na správnu koľaj sa dostali až pred galériou. Časom bolo všetko vrátane spojky odstránené.
Prosím vás, aká je frekvencia čistenia vozidiel v DPB? A sleduje niekto čistotu vypravených vozidiel? Takéto špinavé vozidlá jazdia v meste. To aby ste sa báli nastúpiť do vozidla že sa zašpiníte.
https://genpic.zoznam.sk/pictures/big/5/5385.jpg
Nočný záber, na ktorom je dokonca vidno natiahnuté trolejové vedenie nad nikdy nedokončenou 2. koľajou na Vajanského nábreží. Ja si nespomínam, že by bola osadená zjazdová výhybka pri SNG, ale pamätám si že bolo osadené kríženie 2. koľaje s ľavou odbočkou z Nám. Ľ. Štúra na Vajanského nábrežie, pričom trať skončila prakticky hneď za krížením (koľajnice skončili doslova v asfalte). Nepamätám si však výhybku pri SNG. Je možné, že bola osadená, ale odstránená počas budovania 2. koľaje na Mostovej v roku 1979. Vtedy asi mohlo byť odstránené aj trolejové vedenia nad kúskom 2. koľaje, pričom trať bola odstránená koncom 80. rokov 20. storočia.
https://genpic.zoznam.sk/pictures/big/3/3539.jpg
Na snímke vidno sneh, takže buď koniec 1972 alebo začiatok 1973. Neviem presný dátum osadenia sochy, možno ju fyzicky postavili koncom 1972 a slávnostne odhalili v roku 1973. Teoreticky to môže byť ešte aj zima 1974/1975 za predpokladu, že trolejbusové vedenie na Mostovej vydržalo dlhšie aj po skončení premávky. Určite to bolo pred rokom 1979.
Za mimoriadne zaujímavé považujem zistenie, že príprava na zdvojkoľajnenie nábrežia vrátane úseku Nám. Ľ. Štúra - Šafárikovo nám. bola prichystaná ešte pred zdvojkoľajnením Mostovej ulice. Možno sa pôvodne uvažovalo s doplnením 2. koľaje v trase Štúrova - Vajanského nábrežie. Je obrovská škoda, že sa to nerealizovalo a miesto toho sa v roku 1979 zdvojkoľajnila Mostová.
Otázka pre pamätníkov:
Bola pred SNG osadená zjazdový výhybka z Mostovej a Vajanského nábrežia? Ak áno, dokedy tam vydržala? Tipujem, že to zdvojkoľajnenia Mostovej. Kto si okrem mňa pamätá kríženie na ľavej odbočke z Mostovej na Vajanského, ktoré ostalo ako pozostatok z nikdy nedokončeného zdvojkoľajnenia Vajanského nábrežia?
Myslim si, ze dany prispevok sa pytal ako casto sa da stretnut vozidlo na samotnej ulici Pri suchom mlyne, nie ci nieco ide na tu zastavku. Na ulici zostalo aj trolejove vedenie aj manipulacne zastavky.
Re; cxivo: Na danej ulici jazdia vozidla MHD len ak sa neda prejst cez Patronku.
Veď vám tam jazdí 32, 64, 42, 45, to vám nestačí? Zastávka je už po novom Suchý Mlyn, lebo pomenovanie podľa ulice, ktoré bolo správne, bolo príliš logické. Pekný deň.
Ako často vídať autobusy/trolejbusy na ulici Pri Suchom Mlyne? Žiadne pravidelné linky tadiaľ nie sú na poriadkoch napísané, ale teraz som tam jedno vozidlo videla (či malo troleje som si nevšimla )
Len taká možno blbosť ale prečo sa vodiči rozbiehajú aj tam kde vedia že nemajú zelenú??? Riviéra smer mesto ... Vodič sa pohne kúsok a hneď stojí na semafore pre chodcov a následne ešte na odbočení smer Devín
Keby tam je predzvesť ktorá odpočítava čas možno by bolo rozumnejšie aby počkali v zastavke pár sekúnd keďže aj tak zbytočne stoja kúsok ďalej a aj nejakú elektrinu pri rozbehu by ušetrili
Pod pojmom rozbehnúť pre niektorých znamená dať rýchlo čo najvyššiu rýchlosť a následne brzdenie ..
Čierna Voda je jednoducho za hranicou mesta. Tie problémy čo popisuješ majú všetky okolité obce. Ivanka, Jur či Most. Dokonca aj jedna časť BA (Ráztočná ul.) je odkázaná, iba na prímestskú dopravu.
Prečo sa trochárčiť s Viedňou, keď môžeme zavaliť rovno Benátky.
Ľudia sa tu bavia o niečom normálnom - Bratislave a jej satelitoch o prestupovaní. Tak sem niekto príde a zavalí totálnu kravinu o priamom spojení do Viedne a myslí si, že dokázal, že všetci sú blbí, len on je lietadlo. Dokázal ale len vlastnú úbohosť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TomJ