Reakcia na: Ike #249021:
Problém je že "niekto kompetentný" nie je kompetentný rozhodovať o tom kde je a nie je v poriadku odbočovať. Tvojou logikou deleguješ na dispečera dráhového dopravcu kompetenciu rušiť platnosť vybraného dopravného značenia. Takáto kompetencia ale dráhovému dopravcovi neprináleží. Ak raz dopravné značenie určuje inštitúcia X, tak na nej by malo zostať aj právo ho pre vybrané vozidlá zneplatniť.Tým že problém zmeníš z "vodič si môže jazdiť kam chce" na "dispečer si môže posielať vozidlá kam chce" si podľa mňa neadresoval podstatu toho prečo je to riešenie problematické.
Ike
Ja som tiež toho názoru, aby sa rozdiely medzi trolejbusmi a autobusmi úplne zastierali (aj v oblasti, ktorej sa venujem takéto kroky, nie veľmi s nadšením niektorých oponentov, postupne implementujeme).
V prípade cestnej premávky tomu naozaj nič nebráni. "Obhajujem" to len preto, lebo ak by sme použili tvoj návrh, tak máme výnimku z výnimky. Pozri:
Prikázaný smer platí pre všetky vozidlá
- okrem trolejbusu a električky
-- okrem jazdy mimo dráhy.
Vzhľadom na to, že viem, ako ťažko sa vyhláška 30/2020 rodila a aké bizarné argumenty padali s cieľom ponechať starý stav a totálne odignorovať Viedenský dohovor, to dopadlo celkom obstojne za cenu takýchto nuáns.