Reply on: Ike #249011:
Na tom nie je nic smiesne, je to priamy dosledok toho, ze ide o duobus. Podobne ako ma lietajuce auto dvoje osvedcenia o tech. sposobilosti. Alebo ked niekto vymysli elektricku s vysuvacim podvozkom s pneumatikami. Definiciu drahoveho vozidla urcite dobre poznas, tak si odpovedz na otazku, ci vozidlo, ktore nie je vedene, je drahove. Otazky na tabulky s evid. c. alebo tech. kontrolou treba adresovat na prevadzkovatela takych vozidiel, ze ako deklaruje, ze prevadzkuje (ciastocny) e-bus v sulade so vsetkymi predpismi. O tom, ci vozidlo musi byt evidovane, rozhoduje mindop ako typovy schvalovaci organ; su staty, kde maju duobusy tabulky, su staty, kde ich nemaju.
Ike
Ja som tiež toho názoru, aby sa rozdiely medzi trolejbusmi a autobusmi úplne zastierali (aj v oblasti, ktorej sa venujem takéto kroky, nie veľmi s nadšením niektorých oponentov, postupne implementujeme).
V prípade cestnej premávky tomu naozaj nič nebráni. "Obhajujem" to len preto, lebo ak by sme použili tvoj návrh, tak máme výnimku z výnimky. Pozri:
Prikázaný smer platí pre všetky vozidlá
- okrem trolejbusu a električky
-- okrem jazdy mimo dráhy.
Vzhľadom na to, že viem, ako ťažko sa vyhláška 30/2020 rodila a aké bizarné argumenty padali s cieľom ponechať starý stav a totálne odignorovať Viedenský dohovor, to dopadlo celkom obstojne za cenu takýchto nuáns.