Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #249011:
Tak samozrejme že to riešenie je pitomé, snáď to nejdeš obhajovať. Súhlasím s tvojim výkladom stavu, ale určite to nie je želané riešenie. Kým je vozidlo na dráhe, tak môžeme predpokladať že ak niekde tá dráha vedie tak je asi zamýšľané aby sa po nej jazdilo. Ale predpokladať že teraz keď je niečo papierovo trolejbus, hoci to práve jazdí v režime úplne rovnakom ako napr. elektrický autobus, tak to má mať právo jazdiť si kade chce, je dosť nezmysel. Potom nech rovnaké ustanovenie platí pre autobusy, smetiarov a pohrebné autá. Však oni tiež jazdia účelovo.

Je úplne jedno prečo nejaké vozidlo jazdí, zákaz odbočenia či prikázaný smer jazdy väčšinou majú nejaký dôvod (buď bezpečnosť alebo plynulosť cestnej premávky) a nevidím dôvod prečo by zrazu pre nejaké vozidlo nemali platiť len preto že má iný papier. Opakujem, priamo na dráhe je to iné keďže tam môžeme predpokladať že existencia dráhy implikuje že niekto posúdil že je ok po nej jazdiť.

Minimálne by sa to ustanovenie teda malo upraviť tak že platí len pri jazde vozidla po dráhe. Ideálne by ale bolo celý tento bordel ukončiť, trolejbusy považovať za dráhové vozidlá len pre technické účely (schvaľovanie, papiere, atď), ale v premávke ich považovať za normálne cestné vozidlo.
Reply on: hank #249006:
"Riesenie je pritom uplne jednoduche - trolejbus, ktory dokaze jazdit bez troleje, v danom momente nie je drahove vozidlo (trolejbusom) ergo nemoze vyuzivat tuto vynimku. "

Tak už máme trans problematiku aj medzi vozidlami. 😂 Ak sa teda vozidlo jazdiace v danom momente neidentifikuje ako dráhové vozidlo, tak sa ako identifikuje? Cestné? Kde má STK? Kde má osvedčenie o evidencii? Kde má TEČ?

Nevidím dôvod, prečo by dráhové vozidlo idúce na agregát nemohlo využívať túto výnimku. Bavíme sa o vozidlách, ktoré jazdia účelovo, nie o súkromných fyzických osobách, ktoré si skracujú cestu do práce.
Reply on: TomJ #249009:
Nič sa neprehlasuje za dráhu. Vyhláška je jednoznačná. Pre električky a trolejbusy neplatia niektoré ustanovenia.O dráhe a dualnom pohone nikde nie je reč.

Je parciál trolejbus? Je. Platí pre trolejbus prikázaný smer? Nie.

Podľa mňa je to v poriadku.
Reply on: Miro #249002:
Naše zákony sú často dosť odveci, tak by som sa ani nečudoval, keby to tak bolo. Ale myslím si, že dispečeri by si v danom momente s tým hlavu nelámali a poslali by degeš obchádzkou. Koniec koncov, už niekoľkokrát som videl ísť degeš ako SJ po Krížnej medzi Trnavským a Legionárskou.
A keď sú maratónske výluky, tiež sa jazdí kade tade. Alebo sa napríklad Bajkalská ulica na ten jeden deň prehlási za dráhu?
Reply on: samkoh #248998:
Baterky sa dajú zapnúť aj za jazdy, rovnako sa dajú stiahnuť aj zberače za jazdy (robilo sa to tak aj pri výluke na 210), takže jedine natrolejovanie trochu spomaľuje, aj keď vtedy väčšinou trolejbus aj tak stojí v zastávke.
Reply on: TomJ #248996:
Tak pri elektrickach to dava zmysel, lebo mozu ist len tam, kde su kolaje, ale pri trolejbusoch to postrada logiku, aj ked klasicky trolejbus tiez moze ist len tam, kde ma vedenie... Nepostrada tu logiku skor nieco ine?

Riesenie je pritom uplne jednoduche - trolejbus, ktory dokaze jazdit bez troleje, v danom momente nie je drahove vozidlo (trolejbusom) ergo nemoze vyuzivat tuto vynimku.
Reply on: samkoh #248999:
Z Palisád na Štefánikovu sa historicky jazdilo cez Tolstého, párkrát som tade šiel, keď to ešte bolo zadrôtované, neviem, či to ešte dnes značenie dovoľuje.
Reply on: Viko #249001:
Toto je uvedené kde?
Reply on: samkoh #248999:
Tento rok jazdila 44 odklonom z Palisád po Štefánikovej a Šancovej na Karpatskú, takže pri rôznych mimoriadnostiach sa to dá. Samozrejme, musí byť križovatka Palisády x Štefánikova riadená policajtom.

https://imhd.sk/ba/doc/sk/22655/Kr%C3%A1tkodob%C3%BD-odklon-liniek-MHD-v-centre-mesta
Reply on: Viko #249001:
Čiže ak je niekde nehoda a mohol by to obísť inou ulicou, tak nesmie?
Reply on: TomJ #248996:
Aj degeše a baterkáče môžu ísť len tam, kde papierovo existuje dráha (bez ohľadu na troleje).
Reply on: samkoh #248998:
Hej, ale nebral som to tak že problémom je čas, skôr dopady na vozidlo. Stiahnutie palíc je možné za jazdy. Čas sa stráca len pri nasadzovaní, a to snáď aj stačí spraviť po príchode na Kolibu v rámci času na technológie.
a aj keby sa nejako vyriešilo odbočenie z palisád na štefánikovu, neviem si predstaviť odbočenie spod stanice na karpatskú bez úpravy signálneho plánu, ktorý je už teraz napätý a urgentnejšie je vyriešenie odbočenia z karpatskej na račko, než spod stanice na karpatskú.
Reply on: 810zssk #248989:
aj keď zapína baterky, dáva palice dole a keď vypína baterky, dáva palice hore, nie? A ak teda prvá veta platí, tak minimálne pri natrolejovaní nejaký čas stratí.
Reply on: TomJ #248996:
Predpokladám že je to legacy časov kedy sme o degešoch a baterkáčoch ani nechyrovali a nikoho to ani pri vydávaní novej vyhlášky nenapadlo zmeniť.
Reply on: 810zssk #248995:
Tak to zasa musel vymyslieť nejaký inteligent. Pri električkách to dáva zmysel, lebo môžu ísť len tam, kde sú koľaje. Pri trolejbusoch to postráda logiku. Aj keď klasický trolejbus tiež môže ísť len tam, kde ide vedenie, oveľa rozumnejšie by bolo v prípade, že chcem, aby trolejbus išiel niekde, kde ostatní nemôžu, použiť dodatkovú tabuľku "okrem trolejbusov", ako tváriť sa, že t-bus môže ísť hocikam a čakať, kedy to spôsobí prvú nehodu.
Reply on: pavol86 #248992:
Zákon o cestnej premávke aj súvisiaca vyhláška platia aj pre trolejbusy a električky, hoci sú to dráhové vozidlá, pokiaľ nie sú na vlastnom telese. Avšak daná vyhláška vylučuje platnosť uvedených značiek pre tbus a električky. Takže vyhláška ako taká platí, len sama stanovuje že dané značky neplatia.
Reply on: N/A #248991:
A to si sa prosím dočítal kde? Áno, už sme to tu riešili, platí to všade pretože neexistuje ustanovenie ktoré by danú vetu redukovalo na segregované trate.
Reply on: pavol86 #248992:
Áno. Ale podľa toho, čo píše Bobinko, to platí, len ak ide trolejbus po segregovanej trati, čo v prípade Palisád (kvôli ktorým táto diskusia vznikla) neplatí, čiže tam trolejbus nemôže odbočiť vľavo na Štefánikovu, pokiaľ mu to policajt riadiaci križovatku nedovolí.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.