Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Viko #249001:
Čiže ak je niekde nehoda a mohol by to obísť inou ulicou, tak nesmie?
Reply on: TomJ #248996:
Aj degeše a baterkáče môžu ísť len tam, kde papierovo existuje dráha (bez ohľadu na troleje).
Reply on: samkoh #248998:
Hej, ale nebral som to tak že problémom je čas, skôr dopady na vozidlo. Stiahnutie palíc je možné za jazdy. Čas sa stráca len pri nasadzovaní, a to snáď aj stačí spraviť po príchode na Kolibu v rámci času na technológie.
a aj keby sa nejako vyriešilo odbočenie z palisád na štefánikovu, neviem si predstaviť odbočenie spod stanice na karpatskú bez úpravy signálneho plánu, ktorý je už teraz napätý a urgentnejšie je vyriešenie odbočenia z karpatskej na račko, než spod stanice na karpatskú.
Reply on: 810zssk #248989:
aj keď zapína baterky, dáva palice dole a keď vypína baterky, dáva palice hore, nie? A ak teda prvá veta platí, tak minimálne pri natrolejovaní nejaký čas stratí.
Reply on: TomJ #248996:
Predpokladám že je to legacy časov kedy sme o degešoch a baterkáčoch ani nechyrovali a nikoho to ani pri vydávaní novej vyhlášky nenapadlo zmeniť.
Reply on: 810zssk #248995:
Tak to zasa musel vymyslieť nejaký inteligent. Pri električkách to dáva zmysel, lebo môžu ísť len tam, kde sú koľaje. Pri trolejbusoch to postráda logiku. Aj keď klasický trolejbus tiež môže ísť len tam, kde ide vedenie, oveľa rozumnejšie by bolo v prípade, že chcem, aby trolejbus išiel niekde, kde ostatní nemôžu, použiť dodatkovú tabuľku "okrem trolejbusov", ako tváriť sa, že t-bus môže ísť hocikam a čakať, kedy to spôsobí prvú nehodu.
Reply on: pavol86 #248992:
Zákon o cestnej premávke aj súvisiaca vyhláška platia aj pre trolejbusy a električky, hoci sú to dráhové vozidlá, pokiaľ nie sú na vlastnom telese. Avšak daná vyhláška vylučuje platnosť uvedených značiek pre tbus a električky. Takže vyhláška ako taká platí, len sama stanovuje že dané značky neplatia.
Reply on: N/A #248991:
A to si sa prosím dočítal kde? Áno, už sme to tu riešili, platí to všade pretože neexistuje ustanovenie ktoré by danú vetu redukovalo na segregované trate.
Reply on: pavol86 #248992:
Áno. Ale podľa toho, čo píše Bobinko, to platí, len ak ide trolejbus po segregovanej trati, čo v prípade Palisád (kvôli ktorým táto diskusia vznikla) neplatí, čiže tam trolejbus nemôže odbočiť vľavo na Štefánikovu, pokiaľ mu to policajt riadiaci križovatku nedovolí.
Reply on: TomJ #248990:
v zakone sa jasne pise "Značky o smere jazdy neplatia pre električku a trolejbus." a nie znacky neplatia pre trolejbus ale iba ak nejde do kolizneho smeru alebo podla uvazenia vodica alebo podla toho ako sa vodic vyspal. takisto zakazove znacky neplatia pre trolejbus takze moze ist aj do jednosmerky v protismere. trolejbus je v slovenskej legislative drazne vozidlo - platia prenho zakony o drahach. tak ako pre elektricku ktorej je jedno kde su ake znacky, ide tam kde su kolaje.
Reply on: TomJ #248990:
Bolo to 100x riešené. Tá veta platí na segregovanej trati.
Reply on: Miro #248988:
Ale predpokladám, že vodič trolejbusu si nemôže len tak odignorovať značku, lebo veď preňho neplatí a odbočiť si v križovatke do kolízneho smeru alebo si odbočiť dajme tomu v protismere do jednosmerky.
Reply on: samkoh #248986:
Platí to aj pre baterkáče, alebo len originál degeše? Lebo ja som mal za to že problémom je to štartovanie agregátu.

Akokoľvek, aj keby to pre baterkáče platilo, určite to nie je hodné investície do tých spojok.
Reply on: samkoh #248987:
"Značky o smere jazdy neplatia pre električku a
trolejbus."
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/prilohy/SK/ZZ/2020/30/20220330_5227681-2.pdf

A iste by to šlo za asistencie polície.
Reply on: Urbanway 2423 #248985:
a na štefánikovu z palisád neodbočíš, lebo prikázaný smer a hustá premávka.
ad degeše: ale aj pre ne je lepšie nemusieť sťahovať a po cca. 50 metroch znova nahadzovať palice.
Reply on: samkoh #248983:
Technicky by to možné bolo, ale keďže budú na 44 jazdiť TNS 12, tak by to bolo celkom zbytočné (tie 4 výhybky a 2 kríženia by sa dali využiť lepšie). V prípade výluky na Hodžovom nám./pred ÚV je logickejšie odkloniť 44 po Štefánikovej a nie cez Račianske mýto. V prípade problémov na Šancovej/Pod stanicou budú môcť 40, 61 a 71 premávať normálne, keďže tam budú jazdiť 27TrA a Solaris 24, takže reálne by to malo zmysel možno pre 49, pretože 64 v odklonovej trase JelačIčova - Koliba by asi nikomu nepomohla. Okrem toho na 49 tiež bývajú tiež na niektorých poradiach degeše a po nasadení 27TrA na 40 ich tam asi bude len viac.
Reply on: samkoh #248983:
Keďže sa ráta s tým že 44 bude plne degešová kvôli zachádzaniu na Drotársku a Kamzík, všetky tri body sú irelevantné. Všetko čo bude jazdiť na Kolibu bude schopné odbočiť aj bez spojky.
myslíte, že by bolo možné a zmysluplné doplniť na križovatke ŠancováxKarpatská xŽilinská trolejové spojky v smere Koliba-Račko a späť?
Umožnilo by to
1. vypravovať t-44 a jej prípadné doplnky(ex t-213) v prípade potreby aj z Trnávky rovno na Kolibu(to by síce šlo cez Kollárko už teraz) a na Trnávku ju priamo odstavovať(to sa teraz musí cez Hodžovo námestie).
2. Mať alternatívnu konečnú pre nedegešové trolejbusy z koliby pre prípad problémov pri prezidentke/úrade vlády, prípadne aj odklonovú trasu pre t-44(tupého-karpatská-račko-krížna-as-29. augusta-špitálska-kollárko-hodžovo námestie...).
3. Hypotetický odklon nedegešových trolejbusov zo šancovej na Kolibu v prípade problémov na križovatke pod stanicou.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.