Technicky by to možné bolo, ale keďže budú na 44 jazdiť TNS 12, tak by to bolo celkom zbytočné (tie 4 výhybky a 2 kríženia by sa dali využiť lepšie). V prípade výluky na Hodžovom nám./pred ÚV je logickejšie odkloniť 44 po Štefánikovej a nie cez Račianske mýto. V prípade problémov na Šancovej/Pod stanicou budú môcť 40, 61 a 71 premávať normálne, keďže tam budú jazdiť 27TrA a Solaris 24, takže reálne by to malo zmysel možno pre 49, pretože 64 v odklonovej trase JelačIčova - Koliba by asi nikomu nepomohla. Okrem toho na 49 tiež bývajú tiež na niektorých poradiach degeše a po nasadení 27TrA na 40 ich tam asi bude len viac.
Keďže sa ráta s tým že 44 bude plne degešová kvôli zachádzaniu na Drotársku a Kamzík, všetky tri body sú irelevantné. Všetko čo bude jazdiť na Kolibu bude schopné odbočiť aj bez spojky.
myslíte, že by bolo možné a zmysluplné doplniť na križovatke ŠancováxKarpatská xŽilinská trolejové spojky v smere Koliba-Račko a späť?
Umožnilo by to
1. vypravovať t-44 a jej prípadné doplnky(ex t-213) v prípade potreby aj z Trnávky rovno na Kolibu(to by síce šlo cez Kollárko už teraz) a na Trnávku ju priamo odstavovať(to sa teraz musí cez Hodžovo námestie).
2. Mať alternatívnu konečnú pre nedegešové trolejbusy z koliby pre prípad problémov pri prezidentke/úrade vlády, prípadne aj odklonovú trasu pre t-44(tupého-karpatská-račko-krížna-as-29. augusta-špitálska-kollárko-hodžovo námestie...).
3. Hypotetický odklon nedegešových trolejbusov zo šancovej na Kolibu v prípade problémov na križovatke pod stanicou.
Utrpenie v čom? Ja túto časť nábrežia používam roky pri jazde na bicy vždy na tranzit mestom do jeho západných častí. Po tom čo sú tam tie vyhradené cyklopruhy to idem oveľa plynulejšie, s väčším kľudom, lebo sa na mňa nelepia pakovia v plechoviciach takže odstup je zaručený a bez problémov predchádzam aj pomalších cyklistov nakoľko má správnu šírku aby sa to dalo. Navyše v smere na Šafko ako cyklista nemusím stáť na semafóre v križovatke s Rigeleho, takže ešte väčšia plynulosť jazdy cez mesto ako jedna z hlavných východo-západných cykloradiál. A vodiči? Tí sú konečne nútený dodržiavať rýchlosť a to, že tam nejdú 50, ale len 30 predsa nie je žiadne obmedzenie. Hlavne ak je táto časť Starého Mesta v režime ZÓNA 30. Nikde nie je predsa uvedené, že tá 50tka je povinná minimálna rýchlosť v meste. Je to len a len maximálna povolená a žiadna tragédia sa nekoná ak sa na 1,5 km úseku ide iba 30 km/h.
Celý ten nezmyselný cyklopruh na Vajanského nábreží treba zrušiť. Skôr alebo neskôr k tomu príde a čím dlhšie to bude Magistrát naťahovať, tým viac ľudí bude naštvatých. Teória, že cyklisti si na to zvyknú je nezmysel. Som cyklista a jazda tadiaľ je utrpenie, je to horšie, ako keď tam žiaden cyklopruh nebol.
Podľa mňa s tým "zmiasť turistov" nie si ďaleko od pravdy. Škoda, že v automatoch na staniciach ten Day Ticket za 5,80 € nie je v ponuke napriek tomu, že podobne (ako pri eshope / appke) ide o samoobslužný predaj cestovného lístka.
Tak toto riešenie by bolo asi najvhodnejšie, tie cyklopruhy by v mieste zastávok mohli byť iba ochrannými pruhmi
Ale troška mi nesedí matematika že ako si dostal z prvej rovnice 15,6 metra a v druhom prípade pri zastávkach 14,1+3,25 zastávkou ostrovček..
Keby bola obojsmerná zastávka niekde na Vajanského tak proste sa to tam nevojde .. iba bez zastávok
"Ale existencia tej cyklotrasy na úkor jazdných pruhov je rozhodne správna."
Moja reakcia:
"2. koľaj na nábreží na úkor širokej cyklotrasy je rozhodne správna."
Normálny cyklopruh 1,5m + jazdný pruh 3 metre + dvojoľkajná trať 6,6 metra + jazdný pruh 3 metre + cyklopruh 1,5 metra.
V mieste zastávky zúžené nasledovne:
1,25m cyklopruh + 2,75m jazdný pruh + 3,25 metra zastávkový ostrovček vrátane oddelovacieho polmetrového pruhu od jazdného pruhu + 6,1 metra zvyšok dvojkoľajnej električkovej trate + 2,75m jazdný pruh + 1,25m cyklopruh.
Možno im krivdíme a práve robia rozsiahly prieskum medzi cestujúcimi priamo v teréne. Zisťujú, ktorá verzia bude najlepšie čitateľná a budú to mať potvrdené priamo od cestujúcich.
samkoh
Umožnilo by to
1. vypravovať t-44 a jej prípadné doplnky(ex t-213) v prípade potreby aj z Trnávky rovno na Kolibu(to by síce šlo cez Kollárko už teraz) a na Trnávku ju priamo odstavovať(to sa teraz musí cez Hodžovo námestie).
2. Mať alternatívnu konečnú pre nedegešové trolejbusy z koliby pre prípad problémov pri prezidentke/úrade vlády, prípadne aj odklonovú trasu pre t-44(tupého-karpatská-račko-krížna-as-29. augusta-špitálska-kollárko-hodžovo námestie...).
3. Hypotetický odklon nedegešových trolejbusov zo šancovej na Kolibu v prípade problémov na križovatke pod stanicou.