Z Palisád na Štefánikovu sa historicky jazdilo cez Tolstého, párkrát som tade šiel, keď to ešte bolo zadrôtované, neviem, či to ešte dnes značenie dovoľuje.
Tento rok jazdila 44 odklonom z Palisád po Štefánikovej a Šancovej na Karpatskú, takže pri rôznych mimoriadnostiach sa to dá. Samozrejme, musí byť križovatka Palisády x Štefánikova riadená policajtom.
Hej, ale nebral som to tak že problémom je čas, skôr dopady na vozidlo. Stiahnutie palíc je možné za jazdy. Čas sa stráca len pri nasadzovaní, a to snáď aj stačí spraviť po príchode na Kolibu v rámci času na technológie.
a aj keby sa nejako vyriešilo odbočenie z palisád na štefánikovu, neviem si predstaviť odbočenie spod stanice na karpatskú bez úpravy signálneho plánu, ktorý je už teraz napätý a urgentnejšie je vyriešenie odbočenia z karpatskej na račko, než spod stanice na karpatskú.
aj keď zapína baterky, dáva palice dole a keď vypína baterky, dáva palice hore, nie? A ak teda prvá veta platí, tak minimálne pri natrolejovaní nejaký čas stratí.
Tak to zasa musel vymyslieť nejaký inteligent. Pri električkách to dáva zmysel, lebo môžu ísť len tam, kde sú koľaje. Pri trolejbusoch to postráda logiku. Aj keď klasický trolejbus tiež môže ísť len tam, kde ide vedenie, oveľa rozumnejšie by bolo v prípade, že chcem, aby trolejbus išiel niekde, kde ostatní nemôžu, použiť dodatkovú tabuľku "okrem trolejbusov", ako tváriť sa, že t-bus môže ísť hocikam a čakať, kedy to spôsobí prvú nehodu.
Zákon o cestnej premávke aj súvisiaca vyhláška platia aj pre trolejbusy a električky, hoci sú to dráhové vozidlá, pokiaľ nie sú na vlastnom telese. Avšak daná vyhláška vylučuje platnosť uvedených značiek pre tbus a električky. Takže vyhláška ako taká platí, len sama stanovuje že dané značky neplatia.
A to si sa prosím dočítal kde? Áno, už sme to tu riešili, platí to všade pretože neexistuje ustanovenie ktoré by danú vetu redukovalo na segregované trate.
Áno. Ale podľa toho, čo píše Bobinko, to platí, len ak ide trolejbus po segregovanej trati, čo v prípade Palisád (kvôli ktorým táto diskusia vznikla) neplatí, čiže tam trolejbus nemôže odbočiť vľavo na Štefánikovu, pokiaľ mu to policajt riadiaci križovatku nedovolí.
v zakone sa jasne pise "Značky o smere jazdy neplatia pre električku a trolejbus." a nie znacky neplatia pre trolejbus ale iba ak nejde do kolizneho smeru alebo podla uvazenia vodica alebo podla toho ako sa vodic vyspal. takisto zakazove znacky neplatia pre trolejbus takze moze ist aj do jednosmerky v protismere. trolejbus je v slovenskej legislative drazne vozidlo - platia prenho zakony o drahach. tak ako pre elektricku ktorej je jedno kde su ake znacky, ide tam kde su kolaje.
Ale predpokladám, že vodič trolejbusu si nemôže len tak odignorovať značku, lebo veď preňho neplatí a odbočiť si v križovatke do kolízneho smeru alebo si odbočiť dajme tomu v protismere do jednosmerky.
TomJ