Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Miro #249002:
Naše zákony sú často dosť odveci, tak by som sa ani nečudoval, keby to tak bolo. Ale myslím si, že dispečeri by si v danom momente s tým hlavu nelámali a poslali by degeš obchádzkou. Koniec koncov, už niekoľkokrát som videl ísť degeš ako SJ po Krížnej medzi Trnavským a Legionárskou.
A keď sú maratónske výluky, tiež sa jazdí kade tade. Alebo sa napríklad Bajkalská ulica na ten jeden deň prehlási za dráhu?
Reply on: samkoh #248998:
Baterky sa dajú zapnúť aj za jazdy, rovnako sa dajú stiahnuť aj zberače za jazdy (robilo sa to tak aj pri výluke na 210), takže jedine natrolejovanie trochu spomaľuje, aj keď vtedy väčšinou trolejbus aj tak stojí v zastávke.
Reply on: TomJ #248996:
Tak pri elektrickach to dava zmysel, lebo mozu ist len tam, kde su kolaje, ale pri trolejbusoch to postrada logiku, aj ked klasicky trolejbus tiez moze ist len tam, kde ma vedenie... Nepostrada tu logiku skor nieco ine?

Riesenie je pritom uplne jednoduche - trolejbus, ktory dokaze jazdit bez troleje, v danom momente nie je drahove vozidlo (trolejbusom) ergo nemoze vyuzivat tuto vynimku.
Reply on: samkoh #248999:
Z Palisád na Štefánikovu sa historicky jazdilo cez Tolstého, párkrát som tade šiel, keď to ešte bolo zadrôtované, neviem, či to ešte dnes značenie dovoľuje.
Reply on: Viko #249001:
Toto je uvedené kde?
Reply on: samkoh #248999:
Tento rok jazdila 44 odklonom z Palisád po Štefánikovej a Šancovej na Karpatskú, takže pri rôznych mimoriadnostiach sa to dá. Samozrejme, musí byť križovatka Palisády x Štefánikova riadená policajtom.

https://imhd.sk/ba/doc/sk/22655/Kr%C3%A1tkodob%C3%BD-odklon-liniek-MHD-v-centre-mesta
Reply on: Viko #249001:
Čiže ak je niekde nehoda a mohol by to obísť inou ulicou, tak nesmie?
Reply on: TomJ #248996:
Aj degeše a baterkáče môžu ísť len tam, kde papierovo existuje dráha (bez ohľadu na troleje).
Reply on: samkoh #248998:
Hej, ale nebral som to tak že problémom je čas, skôr dopady na vozidlo. Stiahnutie palíc je možné za jazdy. Čas sa stráca len pri nasadzovaní, a to snáď aj stačí spraviť po príchode na Kolibu v rámci času na technológie.
a aj keby sa nejako vyriešilo odbočenie z palisád na štefánikovu, neviem si predstaviť odbočenie spod stanice na karpatskú bez úpravy signálneho plánu, ktorý je už teraz napätý a urgentnejšie je vyriešenie odbočenia z karpatskej na račko, než spod stanice na karpatskú.
Reply on: 810zssk #248989:
aj keď zapína baterky, dáva palice dole a keď vypína baterky, dáva palice hore, nie? A ak teda prvá veta platí, tak minimálne pri natrolejovaní nejaký čas stratí.
Reply on: TomJ #248996:
Predpokladám že je to legacy časov kedy sme o degešoch a baterkáčoch ani nechyrovali a nikoho to ani pri vydávaní novej vyhlášky nenapadlo zmeniť.
Reply on: 810zssk #248995:
Tak to zasa musel vymyslieť nejaký inteligent. Pri električkách to dáva zmysel, lebo môžu ísť len tam, kde sú koľaje. Pri trolejbusoch to postráda logiku. Aj keď klasický trolejbus tiež môže ísť len tam, kde ide vedenie, oveľa rozumnejšie by bolo v prípade, že chcem, aby trolejbus išiel niekde, kde ostatní nemôžu, použiť dodatkovú tabuľku "okrem trolejbusov", ako tváriť sa, že t-bus môže ísť hocikam a čakať, kedy to spôsobí prvú nehodu.
Reply on: pavol86 #248992:
Zákon o cestnej premávke aj súvisiaca vyhláška platia aj pre trolejbusy a električky, hoci sú to dráhové vozidlá, pokiaľ nie sú na vlastnom telese. Avšak daná vyhláška vylučuje platnosť uvedených značiek pre tbus a električky. Takže vyhláška ako taká platí, len sama stanovuje že dané značky neplatia.
Reply on: N/A #248991:
A to si sa prosím dočítal kde? Áno, už sme to tu riešili, platí to všade pretože neexistuje ustanovenie ktoré by danú vetu redukovalo na segregované trate.
Reply on: pavol86 #248992:
Áno. Ale podľa toho, čo píše Bobinko, to platí, len ak ide trolejbus po segregovanej trati, čo v prípade Palisád (kvôli ktorým táto diskusia vznikla) neplatí, čiže tam trolejbus nemôže odbočiť vľavo na Štefánikovu, pokiaľ mu to policajt riadiaci križovatku nedovolí.
Reply on: TomJ #248990:
v zakone sa jasne pise "Značky o smere jazdy neplatia pre električku a trolejbus." a nie znacky neplatia pre trolejbus ale iba ak nejde do kolizneho smeru alebo podla uvazenia vodica alebo podla toho ako sa vodic vyspal. takisto zakazove znacky neplatia pre trolejbus takze moze ist aj do jednosmerky v protismere. trolejbus je v slovenskej legislative drazne vozidlo - platia prenho zakony o drahach. tak ako pre elektricku ktorej je jedno kde su ake znacky, ide tam kde su kolaje.
Reply on: TomJ #248990:
Bolo to 100x riešené. Tá veta platí na segregovanej trati.
Reply on: Miro #248988:
Ale predpokladám, že vodič trolejbusu si nemôže len tak odignorovať značku, lebo veď preňho neplatí a odbočiť si v križovatke do kolízneho smeru alebo si odbočiť dajme tomu v protismere do jednosmerky.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.