Reply on: Ike #249021:
Problém je že "niekto kompetentný" nie je kompetentný rozhodovať o tom kde je a nie je v poriadku odbočovať. Tvojou logikou deleguješ na dispečera dráhového dopravcu kompetenciu rušiť platnosť vybraného dopravného značenia. Takáto kompetencia ale dráhovému dopravcovi neprináleží. Ak raz dopravné značenie určuje inštitúcia X, tak na nej by malo zostať aj právo ho pre vybrané vozidlá zneplatniť.Tým že problém zmeníš z "vodič si môže jazdiť kam chce" na "dispečer si môže posielať vozidlá kam chce" si podľa mňa neadresoval podstatu toho prečo je to riešenie problematické.
Viko
Čiže u nás je to tak, že dráhové vozidlo, schválené podľa dráhových predpisov, sa pohybuje mimo dráhy majúc výnimku z cestného značenia, a teda v akomsi vákuu?
Nevzniká trocha nezrozumiteľná situácia? Akože ok, české riešenie označenia celej cestnej siete v meste za dráhu kvôli výlukám je tiež krkolomné, ale aspoň touto formalitou sa udržiava zmysel toho, prečo sa tvária, že voľne sa pohybujúce vozidlo je "drážne".