Nešlo by to parkovisko pre autobusy zriadiť pri Starom moste v Petržalke namiesto časti parkoviska pre IAD? Je to hneď vedľa Einsteinovej, takže by to bolo blízko diaľnice a hneď za Starým mostom je centrum.
Samozrejme, k tomu som sa už vyjadroval v minulosti tiež. Ale keďže za tie roky s tým nikto nič neurobil, nečakám zázraky. Chýba k tomu aj nejaká plocha, kde by tie autobusy nikomu neprekážali...
Otázny je ale aj zmysel tých (troch?) obrubníkov na úrovni zastávky, keďže okrem blokovania autobusov a chodcov neslúžia k ničomu. Aj v sobotu počas poludnia, keď je všade minimálna premávka, dochádza zbytočne ku kolíznym situáciám.
A čo tak tie zájazdoch autobusy pokutovať?? Keď tam je značka Max 2 a niekedy sa ich tam nadrbe 5?? ( S tou značkou som si není istý ale viem že tam taká bola pred úpravou nábrežia
Zoberte niekto zbíjačku a odstráňte tie obrubníky aspoň na úrovni zastávky Most SNP. Zájazdové autobusy blokujú autobusy MHD a tie následne priechod pre chodcov. Takto to vážne nemôže zostať.
Ako to riesia na drahe netusim, ale na ceste je vsetko, co sa pohybuje s vlastnym pohonom definovane ako cestne (motorove) vozidlo, a to bez ohladu na to, ci ma este nejaky iny typ pohonu alebo nie. Vid uz spominane lietajuce auto, vlako-auto alebo auto p. Tragacika
Tieto "vylepšenia" navrhuje predsa ten istý tím, ktorý ten cyklopruh vymyslel. Ešte by tam mohli dať spomaľovače pre cyklistov, to by tiež dosť pomohlo.
Na tom nie je nic smiesne, je to priamy dosledok toho, ze ide o duobus. Podobne ako ma lietajuce auto dvoje osvedcenia o tech. sposobilosti. Alebo ked niekto vymysli elektricku s vysuvacim podvozkom s pneumatikami. Definiciu drahoveho vozidla urcite dobre poznas, tak si odpovedz na otazku, ci vozidlo, ktore nie je vedene, je drahove.
Otazky na tabulky s evid. c. alebo tech. kontrolou treba adresovat na prevadzkovatela takych vozidiel, ze ako deklaruje, ze prevadzkuje (ciastocny) e-bus v sulade so vsetkymi predpismi. O tom, ci vozidlo musi byt evidovane, rozhoduje mindop ako typovy schvalovaci organ; su staty, kde maju duobusy tabulky, su staty, kde ich nemaju.
Problém je že "niekto kompetentný" nie je kompetentný rozhodovať o tom kde je a nie je v poriadku odbočovať. Tvojou logikou deleguješ na dispečera dráhového dopravcu kompetenciu rušiť platnosť vybraného dopravného značenia. Takáto kompetencia ale dráhovému dopravcovi neprináleží. Ak raz dopravné značenie určuje inštitúcia X, tak na nej by malo zostať aj právo ho pre vybrané vozidlá zneplatniť.
Tým že problém zmeníš z "vodič si môže jazdiť kam chce" na "dispečer si môže posielať vozidlá kam chce" si podľa mňa neadresoval podstatu toho prečo je to riešenie problematické.
Rozumiem, ale tu sa bavíme o promile prípadoch. Pretože trolejbus (a analogicky aj autobus) je buď na linke, na ktorú má dnes licenciu podľa 351/2010 Z. z. a od nového roka povolenie na prevádzkovanie linky podľa 332/2023 Z. z. alebo mimoriadne mimo svojej trasy, kedy je vysoko pravdepodobne pod dohľadom dispečera, ktorý komunikuje s políciou.
Preto som napísal, že to nie je ako úspešný dphčkar, ktorý si skracuje cestu na míting, ale vodič trolejbusu vždy koná na základe pokynov niekoho kompetentného.
Súhlasím so samom, že to nie je ideálne, lebo pre 0,01% prípadov je tam právne vákuum, ale v princípe to nespôsobuje vážne problémy.
Nie, v riadnej premavke sice potrebuje mat ulicu prehlasenu ako drahu ale pri mimoriadnostiach nie. To je rovnake ako gulanie. Napr. V ziline raz za cas daju baterkac na autobusovu linku ako mimoriadnost.
Je to zle? Počul som to vždy len ústne, možno na základe českého predpisu.
Čiže u nás je to tak, že dráhové vozidlo, schválené podľa dráhových predpisov, sa pohybuje mimo dráhy majúc výnimku z cestného značenia, a teda v akomsi vákuu?
Nevzniká trocha nezrozumiteľná situácia? Akože ok, české riešenie označenia celej cestnej siete v meste za dráhu kvôli výlukám je tiež krkolomné, ale aspoň touto formalitou sa udržiava zmysel toho, prečo sa tvária, že voľne sa pohybujúce vozidlo je "drážne".
Natrieť betónové obrubníky na nábreží bielou farbou bola síce hlúposť, ale vytvoriť tým prerušovanú bielu čiaru (medzere medzi obrubníkmi nie sú natreté) je už fakt hazard.
Nemá to konca
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike
Preto som napísal, že to nie je ako úspešný dphčkar, ktorý si skracuje cestu na míting, ale vodič trolejbusu vždy koná na základe pokynov niekoho kompetentného.
Súhlasím so samom, že to nie je ideálne, lebo pre 0,01% prípadov je tam právne vákuum, ale v princípe to nespôsobuje vážne problémy.