Reakcia na: 810zssk #249012:
Akože pozri, mne tiež príde totálne na hlavu, ak niekto pri určovaní dopravného značenia "zabudne", že križovatkou je vedená dráha a samozrejme, v ideálnom svete by to bolo riešené dodatkovou tabuľkou. O tom pokoj a bolo by to jednoduchšie. Ja som tiež toho názoru, aby sa rozdiely medzi trolejbusmi a autobusmi úplne zastierali (aj v oblasti, ktorej sa venujem takéto kroky, nie veľmi s nadšením niektorých oponentov, postupne implementujeme).
V prípade cestnej premávky tomu naozaj nič nebráni. "Obhajujem" to len preto, lebo ak by sme použili tvoj návrh, tak máme výnimku z výnimky. Pozri:
Prikázaný smer platí pre všetky vozidlá
- okrem trolejbusu a električky
-- okrem jazdy mimo dráhy.
Vzhľadom na to, že viem, ako ťažko sa vyhláška 30/2020 rodila a aké bizarné argumenty padali s cieľom ponechať starý stav a totálne odignorovať Viedenský dohovor, to dopadlo celkom obstojne za cenu takýchto nuáns.
810zssk
Je úplne jedno prečo nejaké vozidlo jazdí, zákaz odbočenia či prikázaný smer jazdy väčšinou majú nejaký dôvod (buď bezpečnosť alebo plynulosť cestnej premávky) a nevidím dôvod prečo by zrazu pre nejaké vozidlo nemali platiť len preto že má iný papier. Opakujem, priamo na dráhe je to iné keďže tam môžeme predpokladať že existencia dráhy implikuje že niekto posúdil že je ok po nej jazdiť.
Minimálne by sa to ustanovenie teda malo upraviť tak že platí len pri jazde vozidla po dráhe. Ideálne by ale bolo celý tento bordel ukončiť, trolejbusy považovať za dráhové vozidlá len pre technické účely (schvaľovanie, papiere, atď), ale v premávke ich považovať za normálne cestné vozidlo.