Vodič môže bez prestávky jazdiť maximálne 4 hodiny, potom musí mať minimálne 30-minútovú prestávku (prestávka sa môže aj rozdeliť na 2x15 minút). Na linkách, kde sa nedá taká prestávka zabezpečiť, napr. kvôli kapacite obratiska, nedostatku vozidiel a pod. sa zavádzajú striedači. Služba striedača vyzerá tak, že cca v strede služby "klasického" vodiča (t.j. cca medzi 7:00-11:00 a 16:00-19:00) preberie na konečnej/nácestnej zastávke jeho vozidlo (vystrieda ho) a odjazdí s ním polovicu/celé kolo (napr. na 3 - Vinohrady - Rača - Vinohrady), zatiaľ čo klasický vodič si (mimo vozidla) vyčerpá prestávku. Následne "klasický" vodič vystrieda striedača a pokračuje v svojej službe, zatiaľ čo striedač o chvíľu vystrieda ďalšieho vodiča. Keď si už všetci vodiči prestávku vyčerpali striedačom končí služba, ktorá je spravidla delená (má rannú a poobednú časť). Ak je niektorá služba veľmi dlhá, môže byť daný vodič striedaný aj 2x. Čo sa týka počtu striedačov, tak najviac ich je na električkách (Hl. st., Stn. Vinohrady a Trnavské mýto) kvôli obmedzenej kapacite obratísk. Na jednu linku sú 3-5 striedači, u autobusov a trolejbusov zvyčajne 1-2, tam sa zvyčajne dá zabezpečiť nejaká 20-minútová prestávka každé kolo.
Ináč, vždy ma zaujímalo, ako fungujú striedači a prestávky pre vodičov? Koľko striedačov potrebujú aby každý vodič na danej linke mal prestávku v rozumnom čase a čo robia keď všetky prestávky už boli vybavené?
Tie 4 poradia odvezú večer striedači do vozovne, zatiaľ čo 7/1-5 poobede normálne jazdia a je na nich samostatný vodič, ktorému sa v podstate iba predĺži služba. Na tých ostatných poradiach by sa mohlo stať, že by ten dojazdový spoj bol v nejakom "netradičnom" čase, keď už 7 nepremáva, alebo by striedač by kvôli prestoju na 3 meškal a nestihol by dojazdový spoj. Keďže by išlo iba o jeden dojazdový spoj, tak sa asi zvolilo najjednoduchšie riešenie - t.j. služobná jazda.
Mám otázočku. Keď poradia 1 - 5 L7 od zajtra končia večer na Vinohradoch a odtiaľ robia dojazd s cestujúcimi po Kuchajdu, prečo dojazd s cestujúcimi nerobia aj ďalšie 4 poradia, ktoré tam cez deň prestávkujú?
Niečo spravil aj obchvat D4 a úsek Gagarinova-Avion je veľmi spoľahlivý... Čo sa týka kolón mám pocit že je najmenej náchylný a po druhé je to dôležitá spojnica...
pozerajuc useky okolo tipujem, ze cast objemu dopravy z pristavneho mosta stiahola D4, nasledne na R7 a napojenie sa na D1 az na mestskej strane.... pri prichadzajucich z lokalit Jaroviec, Rusoviec a Cunova to znamena usetrenie si tranzitu po vnutromestskych komunikaciach a par svetelnych krizovatiek....
17min reálne nemôžeš cakat na 98 ak to ide v meste bez zápchy. Takže ta hodina je úplne tentokrát irelevantna v tvojej ceste. Odrataj si 15min a namiesto 17 daj 2 ak je tam nadvaznost. 96 a 98 majú rovnaké intervaly v sedle.
Lenže človek nie vždy ide len z domu, niekedy má program, ktorého koniec napríklad nevie ovplyvniť a prichádza na zastávku len náhodne. Ale to už je mimo témy
Ale to, že Ti ušla pred nosom 96 je Tvoja chyba, že si si zle vypočítal cestu z domu na zastávku. Jedine, že by išla v predstihu. Takže tých prvých 15 min by si nemal rátať.
Na M.Hella mi pred nosom ušla 96, takže som čakal 15 min, z M.Hella k Prístavnému mostu 9 min, tam som čakal 17 min na 98 a ešte vyše 20 min jazda. Bolo to cez obed, neboli až také zápchy
Co vsetko do tej hodiny ratas lebo sa to zvladnut s 1 prestupom 96+98 a to nemoze by hodina , mozno tak pri prepchatom Pristavnom moste alebo ak ti vynechala napr. ta 98.
Častejšieakometro neplatí už dávno... aj celková koncepcia redukcie intervalov je nevýhodná pri potrebe prestupovania. Ak potrebujem ísť dlhšiu trasu, idem radšej autom, hoci mám celoročnú električenku, lebo čakať 15 min na prestup sa mi nechce. Minule som cestoval vyše hodiny z M.Hella na Ľubovniansku, nabudúce pôjdem radšej autom
Veď som písal, že v KV je 2,5-minútový interval len kvôli tomu, že tam idú 2 trate - z tunela a z nábrežia. Keďže najbližšie obratisko je až v KV (spojku na Riviére nepočítam, keďže nemáme dostatok 30T), tak 9 končí až tam. Ešte po Riviéru to dáva kvôli DD zmysel, ale ďalej je to už naozaj luxus, obzvlášť popri škrtaní iných liniek. Autobusy by sa v Petržalke síce obmedziť dali (veď 95 sa má zrušiť), avšak električka ani zďaleka neobslúži celú Petržalku (napr. západu, kde jazdí 80 a 93 električka veľmi nepomôže), a preto by nemali jazdiť autobusy redšie len preto, že tam jazdí električka.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mhr1