Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Urbanway 2423 #248572:
Ďakujem za vysvetlenie.

Chápem to správne že tie dlhé pauzy v Dúbravke na L4 sú bezpečnostné prestávky, a teda na tej linke nepotrebujú striedačov?
Reakcia na: Andrej #248571:
Vodič môže bez prestávky jazdiť maximálne 4 hodiny, potom musí mať minimálne 30-minútovú prestávku (prestávka sa môže aj rozdeliť na 2x15 minút). Na linkách, kde sa nedá taká prestávka zabezpečiť, napr. kvôli kapacite obratiska, nedostatku vozidiel a pod. sa zavádzajú striedači. Služba striedača vyzerá tak, že cca v strede služby "klasického" vodiča (t.j. cca medzi 7:00-11:00 a 16:00-19:00) preberie na konečnej/nácestnej zastávke jeho vozidlo (vystrieda ho) a odjazdí s ním polovicu/celé kolo (napr. na 3 - Vinohrady - Rača - Vinohrady), zatiaľ čo klasický vodič si (mimo vozidla) vyčerpá prestávku. Následne "klasický" vodič vystrieda striedača a pokračuje v svojej službe, zatiaľ čo striedač o chvíľu vystrieda ďalšieho vodiča. Keď si už všetci vodiči prestávku vyčerpali striedačom končí služba, ktorá je spravidla delená (má rannú a poobednú časť). Ak je niektorá služba veľmi dlhá, môže byť daný vodič striedaný aj 2x. Čo sa týka počtu striedačov, tak najviac ich je na električkách (Hl. st., Stn. Vinohrady a Trnavské mýto) kvôli obmedzenej kapacite obratísk. Na jednu linku sú 3-5 striedači, u autobusov a trolejbusov zvyčajne 1-2, tam sa zvyčajne dá zabezpečiť nejaká 20-minútová prestávka každé kolo.
Reakcia na: Urbanway 2423 #248569:
Ináč, vždy ma zaujímalo, ako fungujú striedači a prestávky pre vodičov? Koľko striedačov potrebujú aby každý vodič na danej linke mal prestávku v rozumnom čase a čo robia keď všetky prestávky už boli vybavené?
Reakcia na: Urbanway 2423 #248569:
Tak sú tam 4 vozidlá, takže bolo by o 4 odchody navyše.

Navyše ani po 18tej už L7 bežne nepremáva.
Reakcia na: Trolley #248568:
Tie 4 poradia odvezú večer striedači do vozovne, zatiaľ čo 7/1-5 poobede normálne jazdia a je na nich samostatný vodič, ktorému sa v podstate iba predĺži služba. Na tých ostatných poradiach by sa mohlo stať, že by ten dojazdový spoj bol v nejakom "netradičnom" čase, keď už 7 nepremáva, alebo by striedač by kvôli prestoju na 3 meškal a nestihol by dojazdový spoj. Keďže by išlo iba o jeden dojazdový spoj, tak sa asi zvolilo najjednoduchšie riešenie - t.j. služobná jazda.
Mám otázočku. Keď poradia 1 - 5 L7 od zajtra končia večer na Vinohradoch a odtiaľ robia dojazd s cestujúcimi po Kuchajdu, prečo dojazd s cestujúcimi nerobia aj ďalšie 4 poradia, ktoré tam cez deň prestávkujú?
Reakcia na: samkoh #248565:
Niečo spravil aj obchvat D4 a úsek Gagarinova-Avion je veľmi spoľahlivý... Čo sa týka kolón mám pocit že je najmenej náchylný a po druhé je to dôležitá spojnica...
Reakcia na: samkoh #248565:
pozerajuc useky okolo tipujem, ze cast objemu dopravy z pristavneho mosta stiahola D4, nasledne na R7 a napojenie sa na D1 az na mestskej strane.... pri prichadzajucich z lokalit Jaroviec, Rusoviec a Cunova to znamena usetrenie si tranzitu po vnutromestskych komunikaciach a par svetelnych krizovatiek....
čím to je, že úsek Gagarinova-Avion predbehol prístavný most?
Reakcia na: N/A #248563:
ono by bolo dobre vidiet aj to minule scitanie:
https://www.ssc.sk/files/documents/dopravne-inzinierstvo/csd_2015/ba/scitanie_bratislava_2015.pdf
ak si to chces vediet trocha porovnat.... a teda jediny ciastkovy pokles je vidno na cestach smer ds, kde zataz na seba stiahla v case predchadzajuceho scitania este nejestvujuca d4r7
https://www.ssc.sk/files/documents/dopravne-inzinierstvo/csd_2022/ba/csd_bratislava_2022.pdf

Šialené čísla s prognózou rastu. 🤕

Otázne je dokedy sa v tejto krajine budeme iba tváriť, že to myslíme vážne s VOD (vlaky, PAD, MHD). 🙄
Reakcia na: Mario2375 #248561:
Yes!
Reakcia na: pressburger #248557:
prestup na 98? nabuduce chod podla planovaca a budes tam za 30 minut.. a to pozeram dnesny vecer, mimo spicky, sobota..
Reakcia na: pressburger #248559:
17min reálne nemôžeš cakat na 98 ak to ide v meste bez zápchy. Takže ta hodina je úplne tentokrát irelevantna v tvojej ceste. Odrataj si 15min a namiesto 17 daj 2 ak je tam nadvaznost. 96 a 98 majú rovnaké intervaly v sedle.
Reakcia na: TomJ #248558:
Lenže človek nie vždy ide len z domu, niekedy má program, ktorého koniec napríklad nevie ovplyvniť a prichádza na zastávku len náhodne. Ale to už je mimo témy
Reakcia na: pressburger #248557:
Ale to, že Ti ušla pred nosom 96 je Tvoja chyba, že si si zle vypočítal cestu z domu na zastávku. Jedine, že by išla v predstihu. Takže tých prvých 15 min by si nemal rátať.
Reakcia na: Petto #248556:
Na M.Hella mi pred nosom ušla 96, takže som čakal 15 min, z M.Hella k Prístavnému mostu 9 min, tam som čakal 17 min na 98 a ešte vyše 20 min jazda. Bolo to cez obed, neboli až také zápchy
Reakcia na: pressburger #248555:
Co vsetko do tej hodiny ratas lebo sa to zvladnut s 1 prestupom 96+98 a to nemoze by hodina , mozno tak pri prepchatom Pristavnom moste alebo ak ti vynechala napr. ta 98.
Reakcia na: Mhr1 #248553:
Častejšieakometro neplatí už dávno... aj celková koncepcia redukcie intervalov je nevýhodná pri potrebe prestupovania. Ak potrebujem ísť dlhšiu trasu, idem radšej autom, hoci mám celoročnú električenku, lebo čakať 15 min na prestup sa mi nechce. Minule som cestoval vyše hodiny z M.Hella na Ľubovniansku, nabudúce pôjdem radšej autom
Reakcia na: Mhr1 #248553:
Veď som písal, že v KV je 2,5-minútový interval len kvôli tomu, že tam idú 2 trate - z tunela a z nábrežia. Keďže najbližšie obratisko je až v KV (spojku na Riviére nepočítam, keďže nemáme dostatok 30T), tak 9 končí až tam. Ešte po Riviéru to dáva kvôli DD zmysel, ale ďalej je to už naozaj luxus, obzvlášť popri škrtaní iných liniek. Autobusy by sa v Petržalke síce obmedziť dali (veď 95 sa má zrušiť), avšak električka ani zďaleka neobslúži celú Petržalku (napr. západu, kde jazdí 80 a 93 električka veľmi nepomôže), a preto by nemali jazdiť autobusy redšie len preto, že tam jazdí električka.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.