Ja si myslím, že Vallo a spol preukázal dostatočne absolútnu neschopnosť riadiť koncepčne a strategicky mesto. Namiesto toho rieši prkotiny a biznis s vybranými developermi.
Vysvetľujú prečo s magistrátom odmietajú riešiť obsluhu VW2 zachádzkou linky 23 zo súčasnej trasy medzi Metrom a sídliskom J. Jonáša:
"V navrhovanom variante riešenia by cestujúci z Dúbravky na Jána Jonáša (sídlisko) boli nútení cestovať zdĺhavou zachádzkou cez zastávku Volkswagen, VW2. Toto riešenie bolo prijaté na základe rokovaní s firmou Volkswagen."
Poobednú nutnosť prestupu pri VW1 (smer Zamajerské, Stn. DNV, Vápencová, Mláka) z jedného spoja linky 23 na iný spoj linky 23 (to isté vozidlo), s čakaním na zastávke 15 minút, vysvetľujú prioritou priameho spojenia poobede v opačnom smere, teda do Dúbravky:
"Dané riešenie je zavedené pre zabezpečenie priameho spojenia Dúbravka – Stn. Devínska Nová Ves – Mláka v smere dopytu cestujúcich na Mláku v ranných hodinách, resp. z Mláky v odpoludňajších hodinách pre dovoz/odvoz zamestnancov do/zo zamestnania."
"DPB, a. s. je z dôvodu krátenia rozpočtu nútený vykonávať úsporné opatrenia vzhľadom na výpadky príjmov financií hlavného mesta Bratislava. ... Väčší rozsah dopravy by bolo možné realizovať až po prípadnom navýšení objednávky výkonov zo strany hlavného mesta Bratislava."
Toto je problém nášho mesta, resp. progresivcov na Slovensku. Majú dobré mienené nápady odkukane zo zahraničia s katastrofálnou realizáciou. Vidieť to v komunale, kde našťastie majú nejakú nenulovú mieru úspešnosti, ale vidno to aj na štátnej úrovni, kde namiesto tvrdej opozičnej politiky dávajú vláde 100 dní, odvolávajú nevymenovaného ministra a riešia čo s odpadom z tekvic.
Človek si povie že rozšírenie chodníka na naroziach je ako rezeň, nedá sa to pokaziť. Ale da.
Určite tam treba ale nechať tie ružové pseudolavičky z betónu s ostrými rohmi. Pretože ako každý uzná, to sú presne zariadenia vhodné do priestoru, kde sa zdržiavajú deti.
Jasné, poňal som to hyperbolicky. Ale pochybujem, že to bolo takto infantilne prezentované (v prípade BA, sa tá dopravná redukcia dostáva úplne do úzadia v prospech "opaľovania na vozovke")
Na začiatku od Mýtnej bol ten nebezpečný obrubník, na ktorom niekto havaroval a roz*rbal ho. Potom bol nahradený novým, ktorý menej zasahoval do cesty. No niekto na ňom opäť havaroval a utrhol ho.
Ak budú transgresívci najbližšie zas zvyšovať daň z nehnuteľností, tak aby ste vedeli, že treba do rozpočtu viac pre kapitolu "Spotrebné obrubníky a valloviny".
Napríklad veľké polomery oblúkov, ktoré nenútia vodičov spomaľovať. Plus vodiči idúci od Račianského mýta získali benefit v podobe lepšieho výhľadu pri dávaní prednosti pri odbočovaní vľavo. A predsa len si myslím, že ak bude tá plocha primknutá k nárožiu, bude mať lepšie využitie ako ostrovček v strede križovatky.
"Nikde na svete sa to nerobí pre to, aby sa tam hrali deti, alebo opaľovali ľudia" - Ale robí, toto riešenie je úplne opajcnuté z Barcelony kde takto rušili bývalé parkovacie miesta a namiesto toho tam dali lavičky a podobne, pričom to slúži ako miesto na socializáciu miestnych obyvateľov (viac nepoviem lebo nechcem aj tu rozpútať debatu či je BA živé mesto alebo nie :D). Ale teda tam je to v oveľa hustejšej zástavbe a väčšinou trochu kvalitnejšie realizované.
V tomto prípade opäť marketingové oddelenie uletelo, pretože, aspoň čo viem, na hlavu si ťukajú aj poslanci aj niektorí aktivisti. Dopravná redukcia je super nápad v tomto kontexte, najmä pre vnímanú bezpečnosť a pri výchove mládeže. Ak nemáš zbytočné veľ´ké polomery križovatiek a zbytočne veľké vlečné krivky, tak autá jazdia prirodzene pomalšie a to je dobré (ono krásny príklad je test snehovou pokrývkou, ktorá ukáže koľko priestoru autá objektívne potrebujú). Nikde na svete sa to nerobí pre to, aby sa tam hrali deti, alebo opaľovali ľudia, to je zase nepochopenie zo strany nejakého premotivovaného PR manažéra, ktorý nerozozná trolejbus od lietadla. Ďalšia vec je realizácia, pretože ak tam nejaké maľby vznikli, asi ich niekto zaplatil a asi ich treba udržiavať, čo je zbytočnosť, ktorú si nemôžeme dovoliť. No a tie balisety sú samozrejme otras, ale beriem to ako prechodné obdobie, kým sa tam nespravia normálne obrubníky, nepresunie chodník a v jeho pôvodnej geometrii vznikne napr. trávnik na schladzovanie mikroklímy.
nic, cele to je totiz zly napad....neviem akeho masochistu by lakalo ist si sadnut na asfaltovy plac doprostred krizovatky....
nehovoriac o tom ze upchatim daneho bodu sa urcite zlepsila kvalita ovzdusia, lebo ved pomalym priskokom sa posuvajuce vozidla urcite vysmradia menej ako tie iduce plynulo.... (inac by ma aj celkom zaujimali nejake relevantne merania kvality ovzdusia v miestach kde instaluju taketo vseliake nezmysly, spomalovacie prahy a podobne blbosti a porovnanie so stavom "predtym", len mam taky dojem ze to by sa nehodilo do kramu tym co tie blbosti na magistrate navrhuju.....)
Baterkáče odjazdili len časť nočných služieb, ešte na 44 boli vymenené za 30Tr.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Max