Neveril som že do 15.12 sa to stihne ale oni dokonca obe koľaje spravia skôr
Po fiasku s KV radialou si TSS zjavne napravi reputáciu... Aj keď ide iba o prostú rekonštrukciu
Hádam je to už skušobná prevádzka aj toho odbavovania. Ale vyzerá to tak, že sa čaká na nové strojčeky na železničné stanice, ale už aj tie pôjdu von, ak už nechodia.
"Systém následne automaticky vyhodnotí platnosť zakúpeného lístka. Na obrazovke vodiča a čítačke sa zobrazí informácia, či je lístok platný a tiež zastávka, po ktorú je možné so zakúpeným lístkom cestovať."
S napätím očakávam či v ďalšej 5-ročnici napadne BIDku takto riešiť aj lístky na karte, alebo budú vodiči naďalej (v rozpore so štandardami) ďatľovať cieľovú zastávku do pokladne.
Na úzkej časti pred historickým jadrom nie, ale ďalej od Mosta SNP až po Lafko by sa v pohode dala spraviť oddelená cyklotrasa už aj dnes. Ku kamennému zábradliu dáš chodcov, pásom obruby/lavičiek/kvetináčov oddelíš cyklistov a od cesty budú chránení zeleňou. Dnešná konina, že dáme cyklopruh do stredu aby sme nemuseli presunúť lavičky, je ukážkovým príkladom ako to nerobiť.
Podľa mňa je ešte jedno vysvetlenie. Pozbierali do "Teamu" kadejakých menej rozumovo vybavených aktivistov a teraz magistrát funguje pre nich ako chránená dielňa.
Žiaľ nie všetky ich nápady sa podarí zastrčiť do šuflíka a na škodu všetkých sa niektoré dostanú aj do realizácie.
Stále nerozumiem, prečo je bod 3 najhlupším vysvetlením. Chodci a cyklisti potrebujú separované trasy a keďže sa na úzkej promenáde nedajú vytvoriť dva oddelené koridory (pričom peší potrebuje aj lavičky a ďalší mobiliár), tak museli cyklistov presunúť na cestu. Žiadnu konšpiráciu (na rozdiel od možností 1 a 2) tam nevidím.
Na ten nezmysel na Vajanské nábreží som počul tri vysvetlenia:
1. Z Magistrátu od človeka blízkeho Vallovi: "Chceli sme otestovať, čo všetko nám prejde bez masových protestov verejnosti"
2. Od developerov: Išlo o zastierací manéver, aby sa verejná debata točila okolo cyklopruhov a nie okolo projektu Lido či navrhovaných zmien v zóne Mlynské Nivy
3. A potom je tu tretie vysvetlenie, že ide o súčasť plánu ako dostať cyklistov z Dunajského nábrežia na cestu, nech pekne jazdia vedľa áut, spolu s autobusmi a hlavne hore do kopca.
Môj osobný názor je, že platí samozrejme najhlúpejšie a najjednoduchšie tretie.
O neschopnosti by som nehovoril. Oproti predchodcom má výrazné problémy s financovaním (prosím, nepoužívať štát ako výhovorku, stačí si otvoriť finstat, porovnať si samosprávy a na prvý pohľad vidieť, že "niečo nie je v poriadku") a hlavne s najdôležitejšou koncovkou.
Ja si myslím, že to, čo sa spravilo na nábreží je vyslovene dobrý projekt. Vallo si zaslúži pochvalu za to, že ten nápad mal a hlavne za to, že mal gule. Ale celý projekt by mal úplne iné vnímanie verejnosti a zobral by akýmkoľvek oponentom vietor z plachiet keby:
a) bol realizovaný pred letom,
b) sa projektovaniu venoval trošičku dlhší čas a nerobilo sa to zbrklo a nezabudlo sa na normy,
c) keby si mesto ako objednávateľ postrážili technickú kvalitu.
Keď som bol na VŠ, tak som mal povesť medzi spolužiakmi, ale aj cvičiacimi, že robím zaujímavé, dobré a precízne prezentácie. Už sa odomňa očakávala nejaká kvalita. Stálo ma to ale veľa času a veľa pedantnosti. Ak by som postupoval podľa bodu c), na obhajobu diplomovky by som sa na pedantnosť vykašľal, hoci tam by bola najdôležitejšia.
Nejde mi do hlavy, ako sa to pri projekte, kde hejteri vyslovene čakajú na akúkoľvek drobnosť (a navyše bolo aj pred voľbami do NR SR) si mesto ako objednávateľ môže dovoliť hentakú kvalitu prác. Bol to najhorší moment, kde vyhorieť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
N/A
Týmto si mal začať a tým by to celé skončilo.