Na spomalení autobusov sa už pracuje stišovaním automobilovej dopravy. Druhá možnosť je predĺžiť interval autobusových spojov, pre nedostatok šoférov to bude racionálne opatrenie, pretože platy zvýšiť nevedia aj keby, tak 150 nových šoférov na sklade nemajú.
Ak je električka pomalšia ako autobus, je to systémová chyba a nie je to v poriadku. Buď má príliš husté zastávky, nemá dostatočnú preferenciu alebo má oproti autobusom dlhšiu trasu (Dúbravka - centrum).
A ešte k expresným autobusovým linkám. Išlo o politické rozhodnutie a nie odborné. Ešte v 60. rokoch neexistoval súbeh električiek s autobusmi. Autobusy do Devína, Rače či Vajnôr začínali na konečnej električiek, autobusy do Biskupíc či Vlčieho hrdla jazdili z konečnej trolejbusu v Prievoze. Zavedenie expresných autobusov súvisí so zavedením MOC (= mechanické odbavovanie cestujúcich, "cvakanie" lístkov, a teda neprestupný tarif). Kto prestupoval raz, platil zrazu dvojnásobok, kto dvakrát, dokonca trojnásobok. To bolo politicky neúnosné, pracujúci ľud by sa búril, ak by zrazu namiesto 1 Kčs musel platiť 3 koruny, tam a naspäť 6 Kčs a to bol vtedy už peniaz, za ktorý sa dalo najesť v reštaurácii. Tak vznikla tzv. "prekryvná sieť expresných autobusových liniek". Už z názvu vyplýva, že išlo o súbeh, ale to sa pri vtedajšej intenzite dopravy a lacnej rope neriešilo. V normálne fungujúcom dopravnom systéme však niečo také nemá čo hľadať, páliť naftu tam, kde je vybudovaná elektrická trakcia je ekonomický nezmysel a hlúposť aj z hľadiska životného prostredia.
Ekonomické plytvanie je aj čas ľudí strávený v pomalých električkách. Ale je fakt, že by aj tak nemal kto tie busy šoférovať. Ja som hlavne zvedavý, ako bude riešiť DPB akútny nedostatok šoférov.
Len niečo z toho, čo p. Hitka hovorí, je pravda. Napr. vyslovene klame, keď hovorí, že Otokary neboli lacnejšie ako SOR-y. Boli, to je fakt. No a police v Solarisoch - jednak sa dajú tieto autobusy použiť na iných staničných linkách a jednak sa dajú aj čiastočne demontovať, nie sú predsa večné a neodstrániteľné. Vôbec nerozumiem nevytočeniu 24m trolejbusov na niektorých konečných resp. križovatkách. Veď sa to testovalo okrem Šulekovej všade. A teraz majú za sebou pár nočných jázd. To sa objavili problémy, ktoré sa pri testoch neukazovali? Aj zosobnenie "imhd" ako chalanov 12-18 ročných je úplný nezmysel. Bola to pravda, ale pred 20 rokmi... A ako starý pamätník, ktorý som niektorých poznal, keď im bolo tých 12 rokov, môžem zodpovedne povedať, že ich názory a informovanosť o problematike MHD bola často na oveľa väčšej úrovni ako tzv. profesionálov z DP či z magistrátu.
Takže pravdepodobne hlavne k linke 23 sa najbližšie budem vyjadrovať teda tu vo Všeobecnej diskusii. Za celý september mi z magistrátu neodpísali, tak snáď do konca októbra sa dočkám... Nechcem predbiehať, ale ja to len tak ľahko nenechám "odísť do zabudnutia" ani v novembri (ak to budú naďalej ignorovať)...
O šoféroch hovoril v zásade ako to je. Expresné linky som zažil, boli super, otázka je, ako by to fungovalo v dnešnej hustote dopravy. Karloveská radiála má okrem samotného technického riešenia viacero problémov, sám som zvedavý, akú to bude mať dohru.
Po dvoch rokoch dostali software na tabule? Nebodaj sa aj konečne dočkáme normálneho označovania vozidiel podľa štandardov a kontrolóri BIDky už nebudú musieť chodiť s klapkami na očiach?
Mne to príde ako keby sa niekto začal hrať s fontom na čísla a testoval čo bude alebu nebude lepšie. Najskôr som si všimol rozšírené čišla na trasparentoch Crosswayov. Teraz sú na niektorých Soroch vyššie a mierne róbustnejšie čísla, 525 som videl aj zo slabooranžovým podfarbením rámčeka a bielym okrajom čiernych čísel. To bolo veľmi zle čitateľné. Ale na inom Sore bola tá oranžová výraznejšia a tam už to číslo bolo pekne vidno. Takisto som videl aj zväčšené fonty na rolujúcich názvoch zastáviek na prednej tabuli.
Arriva zacala vyfarbovat linky na displejoch? Dnes videne 2x 725 s cervenym pozadim, treti mal este cislo bez pozadia.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk