Reakcia na: Mhr1 #248057:
Na spomalení autobusov sa už pracuje stišovaním automobilovej dopravy. Druhá možnosť je predĺžiť interval autobusových spojov, pre nedostatok šoférov to bude racionálne opatrenie, pretože platy zvýšiť nevedia aj keby, tak 150 nových šoférov na sklade nemajú.
Mhr1
A ešte k expresným autobusovým linkám. Išlo o politické rozhodnutie a nie odborné. Ešte v 60. rokoch neexistoval súbeh električiek s autobusmi. Autobusy do Devína, Rače či Vajnôr začínali na konečnej električiek, autobusy do Biskupíc či Vlčieho hrdla jazdili z konečnej trolejbusu v Prievoze. Zavedenie expresných autobusov súvisí so zavedením MOC (= mechanické odbavovanie cestujúcich, "cvakanie" lístkov, a teda neprestupný tarif). Kto prestupoval raz, platil zrazu dvojnásobok, kto dvakrát, dokonca trojnásobok. To bolo politicky neúnosné, pracujúci ľud by sa búril, ak by zrazu namiesto 1 Kčs musel platiť 3 koruny, tam a naspäť 6 Kčs a to bol vtedy už peniaz, za ktorý sa dalo najesť v reštaurácii. Tak vznikla tzv. "prekryvná sieť expresných autobusových liniek". Už z názvu vyplýva, že išlo o súbeh, ale to sa pri vtedajšej intenzite dopravy a lacnej rope neriešilo. V normálne fungujúcom dopravnom systéme však niečo také nemá čo hľadať, páliť naftu tam, kde je vybudovaná elektrická trakcia je ekonomický nezmysel a hlúposť aj z hľadiska životného prostredia.