Toto je inak zaujímavá otázka, lebo historicky bola Račianska napojená na Mýtnu, z Račianskej sa odbočilo doľava na Legionársku a následne doprava na Radlinského. K rozšíreniu nárožia medzi Šancovou a Legionárskou do podoby, ako je dnes, došlo niekedy v 20. rokoch 20. storočia. Otázka je, či sa po tomto rozšírení niekedy nedalo dostať z Račianskej na Radlinského aj priamo... Podľa satelitného snímku z 2. svetovej vojny sa zdá, že možno aj áno. Určite to ale už nebolo možné po zjednosmernení Mýtnej a úpravy križovatky Račianske mýto do dnešnej podoby.
Ľavé odbočenie z Račianskej na Šancovú smer Trnavské mýto bolo možné do roku 1999, keď sa udiala zmena, ktorú popísal S499 nižšie. Aj ja si pamätám vtedajšie zápchy a výrazné zlepšenie situácie po zrušení ľavých odbočení s výnimkou z Legionárskej na Mýtnu (kam bola presmerovaná L39).
Pritom keď súčasné riešenie RM presadil po svojom nástupe k "dopravákom" bývalý vodič trolejbusu, známy pod prezývkou "policajt" (6207 si ho možno bude pamätať) a vyhubil väčšinu ľavých odbočení, bolo to neuveriteľné zväčšenie priepustnosti križovatky a eliminácia kolón.
Ja si ešte pamätám, ako sa odbočovalo doľava nielen zo Šancovej od RM do Mýtnej a z Legionárskej do Mýtnej, ale aj zo Šancovej od Hbf. do Račianskej (cez J-Hook najprv smerom do Legionárskej a potom na úrovni kríženia s "Radlinskou" ) doľava na Račiansku. Nekonečné kolóny už pri vtedajších neporovnateľne nižších intenzitách dopravy.
Ten problém tam spôsobuje to, že ešte stále sú policajti poslednou inštanciou riešení dopravy, pričom by mali len kontrolovať súlad dopravných riešení s legislatívou. Až mi zle prichádza, keď počujem v Česku volanie o návrat k tomuto modelu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023